آخرین عناوین

شنبه 13 خرداد 1396-16:58 کد خبر:43411

شهردار ساری اعلام کرد:

ساري قطب گردشگري شمال كشور خواهد شد

شهردار ساری با اشاره به پروژه هاي آماده بهره برداري در سطح شهر گفت: ساري به زودي قطب گردشگري شمال كشور خواهد شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري، مهدي عبوري با اشاره به آغاز اجراي عمليات احداث فاز دوم بوستان ملل اظهار داشت: مطالعات لازم براي اجراي اين پروژه انجام شده است و اين پروژه با هدف توسعه گردشگرپذير بودن مركز استان از پل كابلي شهيد رنجبر تا منطقه تنگه لته شهرستان ساري ادامه خواهد داشت، نشاط و سلامت شهروندي قطعاً دغدغه مديريت شهري خواهد بود و كما في السابق حمايت معنوي شهروندان عزم ما را در پيشبرد پروژه هاي عمراني جدي تر خواهد نمود.

عبوري در ادامه افزود: در فاز دوم بوستان ملل آب نماها، پاركينگ، گالري هاي هنري، آمفي تئاتر روباز، فضاهاي بازي كودكان، فضاهاي مذهبي، موزه و ساختمانهاي اداري ديده شده است.

وي خاطر نشان نمود:تيم مديريت شهري امروز گردشگري را نه تنها راه برون رفت ساري از معضلات پيش رو مي داند معتقد است كه رويكرد مديران استان مازندران نيز بايد همين باشد تا مازندران بدل به قطب گردشگري كشور شود.

شهردار ساري با اشاره به معضل ترافيك موجود در شهر ساري ، تمهيدات ۴ ساله اخير در راستاي روان سازي ترافيك ، اصلاح هندسي معابر ، بلوارها و خيابانها بيان نمود كه دو زيرگذر پل گردن در بلوار داراب و شهيد كمالي در منطقه ذغالچال آماده بهره برداري براي شهروندان مي باشد كه اميدواريم بيش از پيش با راه اندازي اين پروژه از بار ترافيكي ساري كم شود.

وي افزود: همانطور كه درگذشته هم اشاره شد شهرداري ساري در نظر دارد تا غالب پروژه ها عمراني خود را با پيوست فرهنگي اجرايي نمايد، حل معضل ترافيك از فشار و استرس هاي زندگي امروزين شهري خواهد كاست و سبب رفاه حال شهروندان خواهد بود.

از سويي هم نهاد شهرداري انتظار دارد تا در حقوق متقابل، شهروندان عزيز ساروي نيز در سبك زندگي شهروندي خود به آداب صحيح رانندگي، حق متقابل شهروند و ساير مسائل فرهنگي كه نهادينه شدن آن بي ترديد شهرداري ساري را در پيشبرد پروژه هاي عمراني و پيشرفت شهر تواناتر خواهد نمود، توجه و عنايت لازم را داشته باشند.

اين مقام مسئول اضافه كرد: از صبر و شكيبايي همشهريانم كه با متانت و تحمل سختي هاي حاصل از روند پيشرفت فيزيكي پروژه هاي عمراني داشته اند سپاسگزارم و اين امر همكارانم در تيم مديريت شهري را ترغيب به ادامه اقدامات جهادي مي نمايد.

وي خاطر نشان كرد:بوستان ولايت مراحل تكميلي خود را مي پيمايد و براي بهره برداري شهروندان مهيا مي شود اين پروژه از برگترين پروژه هاي عمراني ، رفاهي خواهد بود كه در شمال كشور اجرايي شده است، در اين پروژه علاوه بر رويكرد عمراني، افزايش سرانه فضاي سبز، محيطي براي پياده روي و ورزش شهروندي تعبيه شده است.

ضمن اينكه از رويكرد فرهنگي اجتماعي هم غافل نبوده ايم و آمفي تئاتر روباز، موزه تاريخي و خانه علم و فرهنگ نيز در ابنيه اين بوستان ديده شده است.

عبوري در ادامه افزود: از ابتداي نگرش به حوزه گردشگري، احيا بافت فرسوده سنتي و بومي ساري در طرح هاي مطالعاتي شهرداري بوده است اما متاسفانه دستگاههاي متولي و مسئولين ذيربط همكاري هاي لازم را با اين نهاد نداشته اند.

با اين وجود پروژه ابن شهرآشوب ساروي اجرايي شد،در فاز اول و دوم آن كه به بهره برداري رسيده است تلاش برآن بوده كه بافت سنتي، معماري كهن و ارزشمند بومي سرلوحه عمل قرار گيرد.

وي اشاره داشت: فاز سوم اين پروژه با حجم وسيع تر و مساحت و تميدات بهتري با همان رويكرد معماري بومي در دستور كار قرار گرفته و آغاز شده است.

قابل ذكر است: تيم مديريت شهري و شوراي اسلامي شهر ساري در چهار سال گذشته، گردشگري را محور توسعه و راه برون رفت ساري از معضلات پيش روي آن قرار داده اند و غالب پروژه هاي عمراني اجرايي شده و در دست اقدام با اين پيوست فرهنگي در دستور عمل قرار گرفته است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :