آخرین عناوین

شنبه 13 خرداد 1396-23:28 کد خبر:43416

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت خبر داد:

بیمار بستری در بیمارستان امام ساری به تب کریمه مبتلاست/وضعیت بیمار بحرانی است

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت با اشاره به مثبت بودن نتیجه آزمایش بیمار مبتلا شده به تب کریمه کنگو گفت: وضعیت بیمار مبتلا در ساری بحرانی است.


به گزارش خزرخبر،محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت با اشاره به مثبت بودن نتیجه آزمایش بیمار مبتلا شده در بیمارستان امام ساری گفت:بیماری که دیشب از کلاردشت در بیمارستان بستری شد معاینه شد و بیمار به تب کریمه کنگو مبتلاست.

وی افزود: بیمار مبتلا در بیمارستان امام ساری فعلا تحت درمان کادر پزشکی مجرب قرار دارد و اقدامات لازم در زمینه نگهداری از بیمار انجام شده است و با تیم تخصصی و کادر پرستاری هوشمند مراقبت می کنند.

گویا تصریح کرد:امیدواریم وضعیت بیمار بهتر شود .

وی در خصوص شناسایی موارد دیگر ابتلا انسانی به بیماری تب کریمه کنگو گفت:در مازندران مورد دیگری در شهرستان نوشهر مبتلاست و وضعیت با ثبات تر دارد اما وضعیت بیمار مبتلا درساری بحرانی است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت تصریح کرد:داروها برای درمان موجود است و تامین دارو ها به اندازه کافی در سطح استان و کشور وجود دارد.

گویا در خصوص شناسایی بیماران و مبتلایان در کشور گفت:به غیر از دو مورد شناسایی شده در مازندران 31 مورد شناسایی شد که تاکنون  3 مورد منجر به فوت شده است.

وی با بیان اینکه تب کریمه کنگو از بیماری های مهم است و خیلی از مردم فکر می کنند از راه گوشت منتقل می شود خاطرنشان کرد: اینگونه نیست و راه انتقال بیماری از راه گوشت نبوده بلکه در اثر تماس با کنه در بدن دام و در اثر له کردن کنه با دست دامدار،فرد بیمار می شود و یا در صورتیکه فرد اقدام به ذبح دام کند، ترشحات خونی حیوان سبب ابتلا به بیماری می شود.

گویا همچنین در زمینه انتقال بیماری در بیمارستان است و اگر کادر درمانی حفاظت فردی نکنند با یک اشتباه بیماری منتقل می شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :