آخرین عناوین

شنبه 29 آذر 1393-15:15 کد خبر:4343

نماینده مردم بابل در مجلس اعلام کرد:

600 هزار نفر از مردم مازندران با کمبود آب مواجه هستند

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: 600 هزار نفر از شهروندان شهرهای گروه «الف» بابل، امیرکلا، بابلسر و فریدون‌کنار و روستا‌های مسیر با کمبود آب مواجه هستند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناصری با اشاره به اینکه ضرورت مازندران تعامل و همدلی مجمع نمایندگان استان با مسئولان ارشد استان است، اظهار کرد: مسئولان باید در فضای تعامل به فکر رفاه و آسایش مردم باشند و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی به کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه آب شمال کشور با حضور وزیر نیرو در بابل اشاره کرد و افزود: از مجلس هفتم پیگیر آبرسانی به شهرهای گروه الف از سد البرز بودیم و در این راستا نشست‌های مختلفی با وزیر وقت نیرو، معاونان و مسئولان وقت مازندران داشتیم.

ناصری اضافه کرد: در سفر اخیر وزیر نیرو به گلستان و مازندران بر تخصیص اعتبارات لازم برای تسریع در اتمام سدهای گلورد‌، هراز و آبرسانی به شهرهای گروه الف، بابل‌، امیر‌کلا‌، بابلسر و فریدونکنار تاکید کردم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای اجرایی شدن عملیات فاز دوم آبرسانی شهرهای مذکور در احداث تصفیه‌خانه و مخازن و ادامه لوله‌گذاری حدود 40 میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرد که کلنگ آن در روستای درونکلای شرقی به زمین زده شد.

ناصری ادامه داد: با بهره‎برداری از این طرح، تصفیه آب از محل سد البرز به فاصله 49 کیلومتر با لوله‌های یک‌هزار و 200 و یک‌هزار و 100 میلی‌متری انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این تصفیه‌خانه با ظرفیت پمپاژ 5.1 متر مکعب بر ثانیه فعال می‌شود که مخزن‌های 20 هزار متر مکعبی در بابل و 2 هزار متر مکعبی در مرزی‌کلا این تصفیه‌خانه را پشتیبانی می‌کند.

ناصری با اشاره به اینکه برای احداث این تصفیه‌خانه 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهار کرد: در حال حاضر این پروژه توسط دو پیمانکار در دست اجرا بوده و قرار است در مدت دو سال به اتمام برسد.

رئیس مجمع نمایندگان استان‌های شمالی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: 600 هزار نفر از شهروندان شهرهای گروه «الف» بابل، امیرکلا، بابلسر و فریدون‌کنار و روستا‌های مسیر با کمبود آب مواجه هستند.

نماینده مردم بابل در مجلس گفت: اجرای یک پروژه ملی به کمک و مساعدت همه مسئولان نیازمند است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :