آخرین عناوین

سه شنبه 16 خرداد 1396-18:16 کد خبر:43450

خبرگزاری فارس گزارش می‌‌دهد:

وضعیت بحرانی کمبود آب در کلاردشت/قطعی 18 ساعته آب در 3 روستای کلاردشت

روستاهای کلاردشت در مازندران سال‌هاست که با معضل کم‌آبی مواجه‌اند و در ماه مبارک رمضان این موضوع برای روستا‌نشینان تبدیل به بحران شده است.


خزرخبر: کلاردشت در استان مازندران از مناطقی است که همواره به دلیل جاذبه‌های گردشگری مورد استقبال مسافران و گردشگران و به نوعی نگین گردشگری در استان است.

اما با وجود استقبال مسافران از این منطقه دیدنی در استان همواره با مشکلاتی نظیر کمبود آب و غیربهداشتی مواجه بوده است.

روستانشینان کلاردشت سال‌های سال است که با مشکل قطعی و کمبود آب و همچنین آب آلوده و غیربهداشتی مواجه هستند.

سه روستای شکرکوه، کوهپر و کلمه در کلاردشت که در ارتفاعات بالاتری قرار دارند بیشتر با این معضل کم‌آبی روبه‌رو هستند.

کمبود و قطعی چند ساعته در این سه روستا با وجود قرار داشتن در ماه رمضان و مصرف آب برای طهارت وضعیت این روستاها را بحرانی کرده است.

در حال حاضر در این روستاها فقط چند ساعت در روز آب منازل وصل می‌شود و اما آبی که قابل خوردن نیست و گل‌آلود و غیر بهداشتی بوده که جوابگوی نیاز بهداشتی و طهارت نیست و مردم آب شرب مورد نیاز خود را از چشمه‌ها تأمین می‌کنند.

مشکلات کم‌آبی در روستاهای کلاردشت در حالی است که این منطقه از چشمه‌ها و رودخانه‌های پرآبی بهره‌مند است.

*وضعیت کمبود و قطع آب در سه روستای کوهپر، شکرکوه و کلمه بحرانی است

یکی شهروندان کلاردشتی با اشاره به کمبود آب و قطعی 17 تا 18 ساعته در طول شبانه‌روز در سه روستای شکرکوه، کلمه و کوهپر ابراز ناراحتی کرد و گفت: آب روستا در زمانی که وصل می‌شود بهداشتی نبوده و این امر سبب شده تا بیماری‌های گوارشی در کلاردشت و روستاهای آن افزایش قابل توجهی یابد.

وی بیان کرد: روز گذشته که برای تفریح به کوه در آن منطقه رفته بودم مردم در این ماه با دهان روزه برای تأمین آب مورد نیاز خود با در دست داشتن ظرف آب به سمت چشمه‌ها می‌آمدند.

این شهروند کلاردشتی با بیان اینکه همه روستاهای کلاردشت از جمله رودبارک هم با کمبود آب مواجه‌اند، افزود: کمبود آب در این سه روستا بیشتر از بقیه بوده و مردم را در این ماه مبارک دچار مشکل کرده است.

*پروژه برای حل معضل آب روستاهای کلار دشت در دست اقدام است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران نیز در ارتباط با قطعی آب و کمبود آب در روستاهای کلاردشت اظهار کرد: پروژه‌هایی برای رفع معضل کمبود آب در کلاردشت در حال اقدام است.

مجید عبدالهی با بیان اینکه پیمانکار پروژه در حال انجام کار است، افزود: این پروژه آب را از منطقه بیرون بشم به 23 روستای کلاردشت می‌رساند که مشکل آب روستاهای کلمه، کوهپر و شکر کوه هم حل می‌شود.

* 22کیلومتر از 27 کیلومتر لوله طرح آب‌رسانی انجام شده است

عبدالهی بیان کرد: این پروژه آب‌رسانی به طول 27 کیلومتر و به قطر 250 است که از سال گذشته در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه برای این پروژه آب تصفیه‌خانه کلاردشت از 100 لیتر آب‌دهی به 220 لیتر در ثانیه ارتقاء داده شده است ادامه داد: از 27 کیلومتر لوله پروژه آب‌رسانی به روستاهای کلاردشت 22 کیلومتر آن انجام شده است.

*حل مشکل آب شرب کلاردشت تا یک ماه آینده

وی زمان بهره‌برداری از این پروژه را تا یک ماه آینده عنوان کرد و گفت: هزینه این طرح 5 میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: این طرح از طرح‌های مهمی است با افتتاح و بهره‌برداری از آن مشکل کمبود آب در روستاهای کلاردشت برای همیشه رفع می‌شود.

کمبود و قطعی آب و وجود آب آلوده و بحران آب فقط مختص روستاهای کلاردشت نبوده و روستاهای دیگر استان از جمله روستاهای بخش چهاردانگه در شهرستان ساری را هم شامل می‌شود.

لزوم توجه بیشتر مسئولان در سطوح ملی و استانی برای حل مشکل آب آشامیدنی در روستاهای مازندران و رسیدگی به مشکلات مردم و مناطق محروم که همیشه مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده از مواردی است که باید به فوریت مورد پیگیری قرار گیرد چرا که غفلت و کوتاهی از موضوع با به خطر انداختن جان، جسم و سلامت مردم همراه است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :