آخرین عناوین

چهارشنبه 17 خرداد 1396-10:10 کد خبر:43457

مسئول ستاد رفع سد معبر شهرداري منطقه خبر داد:

دست فروش ها ،معضلات فرهنگی شهر می باشند

مسئول ستاد رفع سد معبر شهرداري منطقه ۲گفت: يكي از معضلات واحد رفع سد معبر، حضور دست‌ فروش‌ها در معابر و پياده‌ روها مي‌باشد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه ۲، امروزه پديده ناهنجار سدمعبر يكي از مشكلات لاينحل شهرداري ها محسوب مي گردد، هر روزه افراد بسياري با استفاده نامتعارف از معابر عمومي، مانع از اعمال حق عمومي مي‌گردند كه شهرداري‌ها و ماموران آن مكلف به رسيدگي و جلوگيري از انسداد معبر و رفع سد معبر مي‌باشند.

براساس این گزارش، ذوالفقار شريفي مسئول ستاد رفع سد معبر شهرداري منطقه ۲، در خصوص عملكرد واحد خود اظهار داشت: كاركنان ستاد،شبانه‌روزي و در سه شيفت كاري با ۲ وانت‌بار سواري و ۳ موتور گشت مشغول خدمات‌دهي به شهروندان مي‌باشند و از آنجائيكه منطقه ۲، داراي بازارهاي هفتگي مانند خيابان وصال، خيابان فلسطين، خيابان شهيدان عبوري، خيابان طبرستان و... و بازارهاي ثابت (نرگسيه، رجايي، ميدان‌بار، امامزاده يحيي و...) مي‌باشد.حجم كاري اين منطقه بيشتر از ساير نقاط شهر مي‌باشد.

شريفي افزود؛ يكي از معضلات واحد رفع سد معبر كه هرروزه شاهد آن هستيم، حضور دست‌فروش‌ها در معابر و پياده‌روهامي‌باشد.

سد معبر يكي از زشت‌ترين اعمال سلب آزادي مشروع و حق عمومي ديگران است و وجود يك شهر سالم، زيبا و سامان‌يافته بدون همراهي شهروندان ميسر نخواهد بود.

وی گفت: طبق ماده ۵۵ قانون شهرداري‌ها، سد معابر عمومي و اشغال پياده‌روها و استفاده غير مجاز از آنها،ميدان‌ها،پارك‌ها و باغ‌هاي عمومي براي كسب و سكونت ممنوع مي‌باشد و تبصره ۱ بند ۲ همين ماده، جلوگيري از ايجاد سد معبر توسط بازاريان و غيره هم بر عهده شهرداري‌ها گذاشته شده است.

همچنين وجود مراكز دولتي نظير؛ پليس راه استان، فرمانداري، استانداري، دادگستري كل استان و.... اين وظيفه را بيش از پيش خطيرتر مي‌كند و نيروها با تمام سعي و تلاش در راستاي بهبود فضاي شهري مي‌كوشند.

لازم به ذكر است ساري، تنها شهر در ايران است كه ۶روز هفته، داراي بازار هفتگي مي‌باشد و مكان‌هايي جهت حضور دست‌فروش‌ها تعبيه شده است كه متاسفانه برخي از دست‌فروش‌ها حاضر به همكاري نمي‌باشند.

شريفي در پايان افزود؛ با توجه به شروع ماه مبارك رمضان، ستاد رفع سد معبر گشت مشتركي را با فرمانداري و مركز بهداشت آغاز نموده كه هرشب بازديد از كبابي‌هاي سطح شهر انجام مي‌گيرد و نسبت به رفع سد معبر واحدهاي متخلف اقدام مي‌گردد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :