آخرین عناوین

پنجشنبه 18 خرداد 1396-9:31 کد خبر:43475

خبرگزاری فارس گزارش می‌‌دهد:

میوه‌های وارداتی در بازار مازندران جا خوش کرده اند !

این روزها که میوه‌های نوبرانه تابستانی به صورت رنگین‌کمانی از رنگ‌ها در بازار جلوه‌گری می‌کند، همچنان شاهد واردات میوه در بازار با قیمت‌های بسیار بالایی هستیم.


خزرخبر: این روزها شاهد عرضه میوه‌های نوبرانه تابستانی در سطح بازار مازندران هستیم که جلوه خاصی به بازار میوه بخشیده است.

در شرایطی که میوه‌های نوبرانه به صورت رنگین‌کمانی از رنگ‌ها در بازار جلوه‌گری می‌کند همچنان شاهد واردات میوه هستیم؛ گویی میوه‌های وارداتی پای ثابت بازار میوه هستند که این مسائل موجب دل‌نگرانی و آزرده خاطر شدن تولیدکنندگان می‌شوند.

میوه‌های وارداتی ازجمله سیب سبز، گلابی و انگور با قیمت‌های بسیار بالایی در حال عرضه است در شرایطی که میوه‌های تابستانی تازه با قیمت مناسبی در حال عرضه است و همه این موارد سؤوال‌های بسیاری را در ذهن به وجود می‌آورد از جمله اینکه با وجود وجود میوه‌های تازه در بازار آیا ضرورتی برای واردات میوه وجود دارد؟!؟

نکته جالب اینجاست که هنوز پرتقال‌های وارداتی در بازار حضور دارد و عده‌ای مشغول چانه‌زنی برای فروش آن هستند پای سایر میوه‌های وارداتی به بازار باز شده است.

*ضعف در مدیریت محصولات کشاورزی

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران در این‌باره، اظهار کرد: در طرح انتزاع قرار بود به تولیدکنندگان بخش کشاورزی توجه شود و از واردات بی‌موقع در زمان کشاورزی جلوگیری شود.

محمدرضا شعبانی ادامه داد: در سال‌های نخست از آغاز این طرح ادعا کردند تجربه نداریم ولی سال به سال با تنوع واردات و حجم بیشتر محصولات کشاورزی مواجه شدیم.

وی افزود: انواع مختلفی از محصول پرتقال وارد شده است که گرفتار فروش آن هستند و همه اینها خسارتی که از جیب کشاورزان هزینه می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران تصریح کرد: دولت به جای اینکه پول و یارانه را در بخش تولید هزینه کند در بخش واردات هزینه می‌کند.

شعبانی با اشاره به اینکه در مدیریت محصولات کشاورزی ضعف وجود دارد،اظهار کرد: در حال حاضر با تنوع زیاد میوه‌های وارداتی مواجه بوده که در حقیقت کلکسیون واردات محصولات کشاورزی را در بازار به وجود آمده است.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به وضعیت بازار باید فکری برای بازار اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: کشوری که دارای تولید 20 میلیون تن میوه سردرختی است به سمت واردات می‌رود واقعاً جای سئوال است که باید در این زمینه تدبیری جدی اندیشیده شود.

علاوه بر همه مسائل میوه‌های وارداتی از لحاظ سلامت نیز مورد تأیید نیستند که لازم است مردم با توجه به این موضوع روز به روز تولیدکننده را ناامید و ناامیدتر نکنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :