آخرین عناوین

شنبه 29 آذر 1393-23:24 کد خبر:4350

گفتگویی صریح با سخنگوی شورای شهر آمل:

استیضاح شهردار شایعه است/سازمان بازرسی تخلفات غیرقانونی گرفته است

هوای شورا آفتابی است/سازمان بازرسی ۲۵ پرونده تخلف از ما گرفت که از جهت ما قانونی است/استیضاح شهردار شایعه است/ برای انتخاب رییس برخی جلو درب شورا رژه می رفتند


به گزارش خزرخبر،سخنگوی شورای شهر آمل در گفتگویی بی پرده با سایت هراز نیوز به سوالات ویژه ای پاسخ داد که عینا منتشر می شود.

هراز : جناب اقای قاسمی برای  شروع  گفتگو ابتدا از شورای شهر و اختلافات و همدلی ها شورا برایمان بگویید؟

قاسمی:خوب ببینید شورای شهریک مجلس محلی است در مورد تصمیمات شورای شهر مشاهده می کنید که ۱۳ فکر وجود دارد واگر بخواهید یک فکر باشد تبعا وجود نخواهد داشت خب در مورد طرحها و پیشنهاد ها اختلاف نظر هست و وجود دارد در همه جا هست اینجا هم وجود دارد اما اینکه حال و هوای شورای شهر ابری باشد که در گذشته هم مطرح شده نه خوشبختانه هوای شورای شهر آفتابی هست .

خب اقایان شورا دلسوزی های هم دارند در مناطق و محله هاشون مشکلاتی هست مردم ان محله فشار میارن به اون نماینده ای که در اونجا زندگی می کند و چون دسترسی به اون اقای نماینده دارند خب فشار میارن که چرا مشکلاتشون حل نمیشه و.

سرجمع ممکن هست بعضی از اعضای شورا و حتی خود من کمی بخشی نگری داشته باشم ولی در کل نگاه کلیه اعضای شورا شهری ملی نگری در پروژه های عمرانی و سایر پروژه ها است.

هراز : یعنی شما عنوان می دارید که در شورای شهر همدلی و وفاق وجود دارد و هیچ مشکلی وجود ندارد با توجه به اینکه خبر های ضد و نقیضی به گوش می رسد ؟

قاسمی:خب اگر نگویم همدلی ، بی هم دل هم نیستیم در عین حال در جاهایی با همدیگر بحث و جدل می کنیم ولی اینطور نیست که همه چیز گل و بلبل باشه حرف داریم صحبت داریم تو مسائل های اجتماعی ،عمرانی ، فرهنگی حرف داریم نگاهها مختلف می باشد در بسیاری از مسائل حرف و جنگ و جدل وجود  دارد اگر این جنگ و جدل ها برای شهر باشد منشا خیر خواهد شد ولی اگر برای شخص باشد که هیچ ولی نگاهی که بنده در این دوره از شورا دارم تمامی این جنگ و جدل ها برای شهر است ان شا الله این دوسالی که مانده به همین شکل باشد .

هراز : بزرگترین پروژه های عمرانی شهر آمل کدامند ؟  بعضی از پروژه ها با پیشرفت قابل توجهی در حال انجام است ولی بعضی از پروژه ها کمتر به ان توجه می شود نظر شما چیست ؟

سخنگو شورا : دو الی سه پروژه که در اولویت کاری ما قراردارد که اولین ان بلوار ولایت که حدود ۱۱ میلیارد تومان در سال ۹۳ برایش گذاشتیم نگاهی هم که بر روی این پروژه وجود دارد یک نگاه ملی است که هر ۱۳ نفر اعضای شورا در ان داشتند که بسیاری از مشکلات شهر آمل را حل خواهد کرد که شروع این پروژه از روبروی  رستوران حاج محسن  از یک سو به بلوار شیخ فضل الله نوری و از سویی  به میدان صدف وصل خواهد شد.

هراز : بسیاری از مسئولین شورا و حتی اقای شهردار وعده افتتاح این پروژه را سال ۹۳  دادند ؟

ببینید ماو اقای شهردار  هم اعتقاد داریم که این پروژه دارد خیلی کند پیش می رود  و این بر می گردد به نوسانات پولی و وضعیت بد اقتصادی علل اصلی ان است ما هم ارزو داشتیم که در سال ۹۳ این مسیر بازگشایی شود .

هراز : چرا شهرداری در وضعیت بد پولی و اقتصادی قرار دارد ؟

ببینید شرایط بدی را که برای ساخت ساز گران و انبوه سازان ایجاد کرده اند مثل بیمه تامین اجتماعی وغیره ، این ها همه عاملی شد که شهرداری منابعی را که سرمایه گذار بیاید و بیشتر کار بکند یه مقدار سرمایه گذار احساس میکند که امنیت سرمایه اش در خطر است .

در گذشته ما راهکارهایی خوبی را برای سرمایه گذار فراهم کردیم و به قولی سرمایه گذار را ترغیب به ساخت و ساز کردیم و شهر را تکان دادیم اما در این یکی دو سال اخیر استپ های قانونی گریبان ما وسرمایه گذار را گرفته است .

هراز : جناب اقای قاسمی استپ های قانونی چیست ؟ ایا منظور شما هزینه بیمه تامین اجتماعی است ؟

ببینید اینکه دولت در گذشته به تامین اجتماعی بدهکار بود یا نبود که دولت به این فکر افتاد که یک دفعه متری فلان از انبوه ساز بابت بیمه ساختمان دریافت کنند

هراز : هزینه بیمه تامین اجتماعی برای ساختمان چقدر است ؟

خوب در یک مقطعی صدور پروانه ساخت برای انبوه ساز که شهرداری صادر می کرد و بیمه تامین اجتماعی ۲ برابر ان را به صورت نقد  از انبوه ساز میگرد خوب الان اومدن دوستان یه فکری کردن و دارند اقساطی دریافت می کنند .

اینها باید از بین برود چرا باید انبوه ساز مبلغی به این سنگینی ساختمان را بیمه کند انبوه ساز می تواند به راحتی برود به یکی از این بیمه های محلی در طول ساخت ساختمان ان را بیمه حوادث بکند و کارگر هم در امنیت قرار بگیرد

هراز : تامین اجتماعی این پول های دریافتی را در کجا هزینه می کند ؟

تامین اجتماعی این پولی را که دارد اخذ می کند برای کارگر همان ساختمان قطعا هزینه نمی کند در قانون انها برای کارگران ماهر هزینه می کنند واین کارگر ماهر هم در اینجا نیست و این پول دریافتی که از شهر آمل هست برای شهر آمل هم هزینه نمی شود

هراز : تفاوت بیمه تامین اجتماعی و بیمه محلی چیست ؟

بیمه های محلی با ۳۰۰ هزار تومان پول ساختمان را بیمه می کنند و برای هر کارگر که حادثه ببیند نزدیک به ۱۰۰ میلیون هزینه پرداخت می کنند ولی تامین اجتماعی قوانین دست و پاگیری دارد وقتی مراجعه می کنند می گویند چرا ساختمان ایمنی نبود کلاه ایمنی  نداشت وهزارتا بهانه دیگر می اورند که یکی از بزرگترین ضربه است که به ساخت ساز در یک سال گذشته زده است .

هراز : یکی از سوالهای مهمی که در اذهان عمومی وجود دارد؟ اعلام جرم سازمان محترم بازرسی از اعضای شورای شهر  توضیحاتی در این باره ارائه فرمایید ؟

سازمان بازرسی چند سال وارد دستگاه های دولتی می شود و یک سری از اسناد و مدارک را مورد بازرسی قرار می دهند که حدودا یک ماه و چند روز در شهرداری آمل  مستقر بودند با اکیپی کامل چند سال پیش هم تشریف آوردند ولی الان ۳ الی ۴ سال طول کشید که مجددا آمدند و نوبت شهرداری آمل بود .

از مجموع چند پرونده حدود ۲۳ الی ۲۵ پرونده ما را به عنوان تخلف قلمداد کردند خب دوستان محترم در ان تخلف دیدند.

هراز : جناب اقای قاسمی تخلفات در چه زمینه ای بود ؟

عمده اصلی تخلفی که دوستان بر روی ان دست گذاشتند در مورد تخفیف هایی بود که ما به نهاد ها و یا تعاونی ها و اتحادیه های قانونی دادیم .

این دوستان نگاهشان این بود که که برابر قانون سازمان بازرسی تخلف صورت گرفته و این تخلف را به قوه قضاییه اعلام نمودند اما ببینید ما با قانون خودمان کار داریم .

هراز : منظور از قانون خودمان یعنی چه مگر ما در کشور چند تا قانون داریم ؟

ببینید ما (شورای شهر )یک مجلس محلی هستیم و در این مجلس محلی کارمان خلاصه یکسری قانون گذاری هاست مثل مجلس ، شیوه ما شیوه مجلس است منتها با تعداد کمتر مجلس محلی هستیم برای مسائل شهری مخصوصا پروژه های عمرانی و غیره  تصمیم می گیریم تصمیم ما این بود شاید در طول ۷ سال هزار تا تصمیم گرفته شود .

در تصمیمی که ما می گیریم بر روی سر ما یک شورای نگهبان وجود دارد و ما هم فرض می کنیم مثل شورای نگهبان همه قانون را وارد نیستیم اما به تشخیص ما این موضوع (تخفبف ) به نفع شهر ما بود

تصمیم که در شهرداری  و  شورا گرفته می شود می رود در کمیته انطباق و کمیته انطباق همانطور که از اسمش پیداست مصوبه ما را با قانون تطبیق می دهد و جالب اینکه کسانی که در کمیته انطباق هستنداکثر از نیروهای خبره در امور قانون هستند مصوبه را یا تصویب می کنند و یا اینکه عنوان می کنند بند ۵ مصوبه فلان دارای مشکل است و ان را برگشت می دهند اگر ما قانع شدیم و ان را اصلاح کردیم که هیچ واگر نشدیم کا ربه مراجع بالاتر می کشد یعنی هیئت حل اختلاف در استان که ان را رسیدگی می کند .همانطور که در مجلس مصوبه ای بر خلاف قانون وضع می شود می رود شورای نگهبان وایرادش را میگرند اگر مجلسیان قانع نشدند ان مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت می رود و می شود قانون.

ما هم در اینجا همین هستیم وقتی که شهرداری بشود دولت شهری، پیشنهادش را می دهد می رود مجلس محلی (شورای شهر )و مجلس محلی هم ان را تصویب می کند حتی اگر مغایر با قانون باشد سپس می رود به کمیته انطباق و بعد از ۱۴ روز می شود قانون و قابلیت اجرایی دارد .

ولی سازمان بازرسی بر سر پرونده هایی نظر داده بود که قانون شده بود وزارت کشور قانونی را برای ما فرستاده است و می گوید رعایت کنید و ما هم طبق قانون وزارت کشور عمل کردیم سازمان بازرسی می گوید شما حق نداشته اید عوارض ها را تخفیف بدهید و ما هم می گوییم ما از نظر قانون خودمان کار قانونی کردیم ولی قانون سازمان بازرسی هم درست است و قانون ما هم درست است ما که خلاف قانون انجام نداده ایم اگر کمیته انطباق می گفت نه ما هم می گفتیم نه .اگر قانون هر دو ما درست است پس بروند این قوانین را اصلاح بکنند .

در ضمن اگر سازمان بازرسی هر سال بیاید وظیفه خود را انجام بدهد وظیفه من و دستگاه من هم این است که به روز باشیم و همه دستگاهها هم باید بدین گونه باشند سازمان بازرسی هم وظیفه بازرسی دارد و وظیفه دیگری ندارد اگر این دستگاه هم بروز باشد اگر از همان روز اول و سال اول اولین تخلف ما را به ما گوش زد می گردند مطلقا تخلف دیگری انجام نمی گرفت.

ولی اینکه همه چیز قانون بشود ،اجرا بشود ،همه چیز تمام بشود و همه به همه جا رسیده باشند ؟؟؟

هراز نیوز: جناب اقای قاسمی ایا می توانید بگوییداین تخفیف ها چند مورد بوده است شنیده ایم که  چهار مورد بوده است ؟

من می گویم چهار مورد نبوده بلکه بیشتر بوده است ،

 هراز :منظورتان از اینکه از چهار مورد بیشتر بوده است یعنی چه ؟

ما بیش از ۱۲ مورد از این چیزی که سازمان بازرسی ان را ایراد گرفت تخفیف دادیم

 هراز :  می توانید نام ان موسسه ها یا ارگانهایی که  تخفیف گرفته اند  را نام ببرید :

بله دو تا از حوزه های علمیه ،ساختمان دادگستری ،مغازه های سپاه ،بنکداران ،برنج فروشان ،کامیون داران ،ورزشگاه و چندین مورد دیگر بودند که سازمان محترم بازرسی چند مورد از اینها را از قلم انداختند .

هراز : شورا برای تخفیف به این گونه مراکز چه اهدافی را مدنظر داشت ایا نگاه فردی یا گروهی در شورا روی ان بوده ؟

ببینید یکی از وظایف شورا و شهرداری این است که مشاغل مزاحم را از مراکز شهر خارج کنند . به طور مثال برنج فروشان همه انها در آمل در مرکز شهر هستند ما در مرکز ترافیک شهر مجموعه برنج فروشان را داریم که نزدیک به جهارصد عضو دارد و هر روز هم باید یک کامیون بار بزنند و یا اینکه یک کامیون بار خالی کنند خب شهروندان ما هم همیشه در عذاب هستندو بودند و وظیفه استانداری این است که برای این صنف زمین تهیه کنند و انها را به بیرون شهر انتقال دهند حتی قانون می گوید زیر ساخت هایش را اماده بکنید جاده ،برق ،گاز و غیره   و بعد از تمام این کارها این صنف بروند برای خودشان در ان مکان بسازند همین اقایان بارها و بارها از استانداری و جاهای دیگر برای ما نامه اوردند و ما هم علاقمند بودیم تا شهر را عاری از مشاغل مزاحم کنیم حالا از اینها که بگذریم این اقایان برنج فروشان آمدند ۲۰ هکتار زمین خودشان خریداری کردند ما اگر می خواستیم ۲۰ هکتار زمین به انها بدهیم که صد ها میلیارد تومان می شد وقانون هم در جای دیگری می گوید اگر شغلهای مزاحم از شهر خارج شدند ان مغازه هایی که این دوستان در ان فعالیت داشتند باید بسته بشود و خب ما هم می بندیم .

نزدیک به ۴۰۰ تا غرفه از ما مجوز گرفتند خب سالانه این ۴۰۰ باب مغازه برای شهرداری چقدر اورده دارد به این می گوییم در امد پایدار ما باید یک در امد ثابتی را درست کنیم که اگر روزی شهرداری ورشکست شد با این در امد ها بشود حقوق کارمندان را تامین کرد ضمن اینکه این ۴۰۰ مغازه ای که در داخل شهر تعطیل شد دارد سالیانه به ما عوارض می دهد که این هم برای شهرداری در امد ایجاد می کند و این از کارهای شورا و شهرداری می باشد

شانس اوردیم می خواستیم چند شغل دیگر اعم از جوشکاران و… را هم از شهر خارج کنیم که در ابتدا خوردیم به این قصه (سازمان بازرسی ) که دیگه نمیشه کار کرد

سندیکای کامیون داران ورودی شهر من بود ابتدای جاده هراز که در پنج شنبه و جمعه زمانی که مسافرین و توریستها می خواتستندوارد امل بشوند اولین چیزی که مشاهده کردند کامیون های صف کشیده که چهره ورودی شهر را نازیبا می کرد و هم خطر جانی برای مردم بودو هم ترافیک سنگین ایجاد می کرد

و بنکداران هم که همه مردم می دانند هر روز یک تریلی جنس برایشان می اید و یا نیسان و کامیونت های کوچکی که برای بارگیری می ایند ترافیک سنگینی را در ان مناطق در بر می گیرند و بندگان خدا همانند برنج فروشان خودشان زمین خریدند و فقط ما تخفیف دادیم و اینها هم ۳۰۰ الی ۴۰۰ تا غرفه هستند و در امد خوبی برای شهر دارند .

بحث بعدی بحث باشگاه کاله است زمین ۱۰ هکتاری کاله را چه کسی بهش داد تو همین استانداری نشستند ۱۰ هکتار زمین رایگان دادید ما هم از گذشته خواستیم فضای ورزشی داشته باشیم که یکی از وظایف شورای شهر سلامت شهروندان است ما مصوبه در شورا داشتیم که هر کس بخواهد باشگاه بزرگ ورزشی تاسیس کند ما به او پروانه رایگان بدهیم به اسم شرکت کاله ندادیم بلکه برای ایجاد باشگاه ورزشی برای هر شخصی مصوب کرده بودیم .

در عین حال و با توجه به اینکه گفتیم هر کس زمین داشته باشد و بخواهد ورزشگاه بزند پروانه رایگان چون یکی از دلایلی که ما بر روی این موضوع به اجماع رسیده بودیم این بود برگزاری مسابقات بزرگ در باشگاههایی که در مرکز شهر وجود دارد از نظر امنیت شاید مشکلاتی ر ا برای شهر ایجاد کند ما اگر بخواهیم مسابقه ای برگزار کنیم ۴  تا ۵ تا جلسه شورای تامین  جلسه برگزار می کند تا خدای ناکرده ورودی و خروجی برای مردم و تماشاگران مشکلی پیش بیاید .

در ضمن ساختن ورزشگاه اصلا برای شرکت کاله توجیه  اقتصادی ندارد فقط این اقا با عشق این کار را انجام داد .به راستی ایا ورزشگاه کاله فقط برای مسابقات ورزش می باشد خیر بلکه می شود از ورزشگاه ۸۰۰۰ نفری برای برگزاری مراسم ملی مذهبی نیز استفاده کرد.

هراز : مگر ورزشگاه کاله در حریم شهرداری  آمل است ؟ 

بله داخل حریم شهر آمل می باشد .

هراز  :  مسئله مغازه های سپاه ماهها بر سر زبانها بود که چرا بدون مجوز اقدام به ساختن مغازه نمودند ؟

ببینید سپاه امدو مجوز گرفت و ما هم توافق کردیم تمام شد رفت ، سپاه یکی ار مکانهای پر خاطره برای من و امثال من می باشد عزیزانی که از این مکان به جبهه ها اعزام شدند و کسانی هم که با تابوت برگشتند یکی از نکاتی که ما در باره سپاه مد نظر قرار دادیم سخنان بزرگان و علی الخصوص مقام معظم رهبری است که فرمودنداین نهاد انقلابی ،رزمی ،بسیجی  تقویت بشود هرروز هم می امدندمی گفتند دویست تومن سیصد تومن و فلان قدر کمک کنید که در شان یک سیستم نبود حالا هم این مکان در جایی قرار گرفته بود که می شد برای مکان های تجاری از ان استفاده کرد ما هم دو تا پروژه داشتیم در ضلع شمالی و جنوبی ان و بعد ان هم فرمانده سپاه امد مسئولین استانی آمدند و بعد هم شروع به ساخت و ساز کردند و تخلفات ساختمانی هم در همه جا وجود دارد و ما هم در شهرداری و ماده صد انها را جریمه کردیم و مبلغ قابل توجه چند میلیاردی شد که بعد از توافق دو پروژه ۱۴ متری و ۲۰ متری که از زمینهای سپاه  کسر می شد حدود یک میلیارد هم ما به سپاه تخفیف دادیم که این هم شد تخلف ما

هراز : جناب اقای قاسمی با توجه به اینکه فرمودید از همین سپاه به جبهه اعزام شده اید ایا شما هم سابقه حضور در جبهه دارید .

کلا به اندازه فهم و توانم در جبهه حضور داشتم حدود ۱۸ ماه ومسئولیتهای هم داشتم فرمانده گردان شهدا معاون گردان جندالله که در جبهه های غرب و جنوب بودم جمعیت دوستانی هم که با بنده بودند همه به شهادت رسیدن اگر هم الان بودن انسانهای تحصیلکرده ای بودند

هراز :  خاطره ای هم دارید  ؟

یک روز خانوادکی تصمیم گرفتیم خانوادگی به جبهه بریم که اخوی کوچیکم با اخوی بزرگم که شهید حسین قاسم شهید نماز هست با هم به جبهه رفتیم سه تایی رفتیم تو منطقه من هم فرمانده گردان شهدا بودم رفتیم تو منطقه کمرچین در یک عملیات قبلی هم هلی کوپتر شهید قاسمی تیر می خورد و ایشون اسیر می شود و ما هم تو جبهه بودیم و در حال جنگیدن چند با ر هم برای ازادی برادرم چند عملیات کردیم اما موفق به ازادی شهید قاسمی نشدیم خلاصه بعد از شش ماه پیکر شهید قاسمی را وقتی اوردن  خودم هم نشناختم ایشون را فکر کنم در شش ماهی که اسیر بود کل این شش ماه را در حال شکنجه اش بودند

هراز :  گفتید  سازمان بازرسی فقط  چند مورد از تخفیف ها را تخلف دانسته و اشکال گرفته است و بقیه را اشکال نگرفته بقیه چه تخفیف  هایی بوده ؟ 

بله همین ساختمان دادگستری که یک روزی رییس محترم دادگستری امدو عنوان داشت که ما بودجه برای ساخت ساختمان گرفتیم و برای اخذ پروانه بودجه ای به  ما ندادند و حدود ۶۰ درصد کار هم پیش رفته بود.

که دو بار هم ما گفتیم نمیشه و بعد از قوه قضاییه ، استان و شهر با هم آمدند و گفتند که ما یک نهاد دولتی هستیم و باید به ما بدین خلاصه نشستیم و صحبت کردیم و اون موقع هم گفتیم اخر این تخفیف ها سر از جایی در می اورد خلاصه بنده و کلیه اعضای شورای شهر مدیون یک چایی از جایی نیستیم الان شورای سوم و چهارم و دو تا از فرمانداران گرفتار این قصه هستند که اقا چرا تخفیف دادید و ادعا دارند که اقا اگر میل نشد حیف شد دوستان حیف نشد ببینید اگر دستکاهی را من نتوانم سالانه ازش عوارض بگیرم درست ولی بنکداران و برنج فروشان دارد سالانه به من عوارض میدهد یک جایی هم هست که برای ما اورده نداره همین ساختمان دادگستری ما برای انها احترام قائل شدیم و نکته حائز اهمیت اینکه روابط بین دادگستری و شهرداری خیلی خوب هست و در جاهایی که ما از انها درخواست نمودیم احکام خیلی خوبی به ما دادند برای رفع مشکل و مسائل شهری همکار خوبی بین همدیگر بودیم اگر قوه قضادیه نبود هیچ یک از این پروژه های شهری افتتاح نمی شد . خانواده ها می امدندجلوی لودر می خوابیدن و حساسیت ایجاد می کردند و نمی گذاشتند که کار پیش برود ما در پیش خودمان فکر می کردیم در مقابل کاری که دادگستری برای شهر انجام داده بود می ارزید که به دادگستری ۱۰۰ درصد تخفیف بدیم و دادیم

هراز : اینکه  قرار است در چند هفته اینده شورای شهر طرح سوال از شهردار را مطرح و استیضاح شهردار کلید خواهد خورد ایا این واقعیت دارد :

شما گفتید قرار هست پس قرار را بیرون از شورا می گذارند هستند یک سری که بیرون از شورا خودشون را رئیس می دونن خودشون رو وکیل می دونن وصی می دونن عرض کنم خدمتتون وکیل الرعایا هستند و فکر می کنن هر چی اونا بگویند باید بشود اصلا این افراد خوششون میاد تا نشستن پیش ۵ نفر یکدفعه بادی به غبغب می اندازند و با لحنی می گوید من فلان جا بودم فلان تصمیم گرفته شد و قرار شد که حسن بره و حسین بیاد در صورتی که این حرف در اون نهاد هیچ خبری نیست

یک سری هستند من نمی دونم اخه هیچ کاره هم هستند سمتی هم ندارند جایگاهی هم ندارند ولی فکر می کنند به همه وصل هستند و خودشون را  عقل کل می دانند و فکر می کنند شهر تو دست اینها دارد می چرخد یعنی باورشون شد شهر تو دستشون هست یعنی دارند توهم می زنند این توهم زن ها هر کجا که می نشینند فرماندار عوض می کنند نماینده عوض می کنند رئیس شورا عوض می کنند شهردار عوض می کنند  دائما در حال توهم زدن هستند .

نکته جالبتر اینجاست که همسایه اش او را نمی شناسد ولی پیشش میگه دیروز نشسته بودم باوزیر ذکر خیر اقای استاندار را میکردم خلاصه یکسری ادمها اینجوری هستند تو جامعه  معمولا شایعات از جانب این تیپ ادمها در میاد .

هراز : یعنی شما این شایعه را تکذیب می کنید ؟

بله هنوز یک مورد ما در مورد اقای شهردار که بیاد و از او سوال بکنیم را مکتوب از کسی یا اعضایی دریافت نکرده ایم ولی بیرون ما خودمون هم میشنویم که شهردار فردا قرار هست برود و حسین قرار هست بیاید

هراز : دلیل پخش این شایعه به این شدت برای چیست به قول معروف  تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها ؟

ببینید یک سری فکر می کنند که تو جریان انتخابات شورای شهر و اینها بازنده شدند واون جوری که خواست اونها بود نشد  یک سری هم دلشون می خواست که تو شورای شهر حسن بشه رئیس و فلانی بشه نایب رئیس خوب می اومدن دیگه و از پایین هم صداشون را بالا ما می شنیدیم و هیچ کاره هم بودند و می گفتند اقا میدونی دور بعد فلانی رئیس هست صداشون را هم ما بالا میشنیدیم اینها بعد از انتخابات داخلی شورا میرن و یک سال دیگه میان جلوی شورا و قدم های پاک یا ناپاکشون هست دو ماه مونده به انتخابات سال بعد اینها جلوی درب شورا رژه میرند .

هراز : به نظر شما چرا باید اشخاصی در جلوی درب شورا رژه بروند و رئیس انتخاب کنند ؟

خوب این افراد یه منافعی در شورا دارند یک روزی می خواستند از طریق من بدست بیارند نشد بعد گفتن بزنیمش حالا با قلم با زبون با شب نامه و غیره  بزنیمش تا این هست از این کارها تو شهر نکنه

ما هم بین و بین الله هر وقت تو شهر قدم می زنیم به نوه ام میگویم ببین این یادکاری را زمان من وهمکارانم انجام شد و زمان مدیریت من بود من هم خدا می دونه جز عشق به شهرم دنبال هیچ چیزی نیستم و همه هم میدونن یک خونه کلنگی تو دورانسر دارم خوب اینقدر این بی انصاف ها برای من کاخ و ویلا درست کردن که هر چه میگیم یکیشو بگین کجاست من برم اونجا نمیگویند

 ونکته مهمتر اینکه بعضی از مسئولین شهر ما اشتباه می کنند بعضی از افراد را نباید همراه خودشون ببرند که خوشنام نیستند اونها یه مقدار پول و پله دارند وصل میشن به ادم و حالا تحت هر عنوانی یه جا برنج میدن یه جا کمک نقدی میکنن خلاصه بدنامیشون را دارند با این  وصل شدن ها پاک میکنن ومتاسفانه این نگاه  یعنی تملق و زر اندوزی باب شده و به جایی رسیدیم که اگر به ما تملق نگن خوشمان نمیاد تو جمع باید  بگن باید کار نکرده ما را پشت تریبون  بگن و از ما تعریف بکنن  اگر نکنه ناراحت میشیم و خیلی ناراحت میشیم.

 و یک عده هم هستند که دست به دهندگی شون خوبه ولی در قبال رشوه نیست هی میگن اقا فلان جا میخای کمک بکنیم  من نیت خیر دارم دو میلیون تومن بدیم ما در خدمتیم این خیلی بد است اون دو میلیون را به من میده که من به اونجا بدم ایا میدانیم او پول از کجا اومده پاک است یا ناپاک یا اینکه اون فرد نیت  خیری داره  و میخواهد با این کارها منو تابع خواسته هاش بکنه بایداینها را بفهمیم .

موضوع دیگر اینکه ما همینطوری نگوییم خانواده شهدا بله ارمانهای شهدا همه هم باید بگوییم ارمان های شهدا اما میبینی همون مسئولی که می گوید ارمانهای شهدا هوای  یک ادم ناجوری را گرفته داره تو کله خانواده شهید میزنه بعدش پشت تریبون داره از خانواده شهدا میگه و از نردبون همون شهید داره خودشو میکشه  بالا که این غلط هست نه ما خانواده شهدا اجازه میدهیم کسی از تریبون شهدا بد استفاده کند  ما اعتقاد داریم که هشتاد درصد خانواده شهدا پای ارمان شهیدشون ایستاده هستند اما مسئولین شهری ما باید بدانند که با چه کسانی امدو شد کنند نکند در میان انان افرادی باشند که بخواهند از خانواده شهدا و ایثار گر سو استفاده کنند .

هراز : با وجود متخصصین در شورای جدید چه میزان شهردار و شهرداری از وجود این عزیزان استفاده می کنند ؟

ما یک مرکز پژوهشی را در شورای شهر داریم که در این دوره خیلی پر رونق است و مدیریتش را یک ادم فرهیخته ای مثل دکتر محمودی پاتی داره و از فرهیختگان و متخصصین بزرکی به عنوان مشاور در بیرون استفاده کرده و الان هم داره به وسیله همین اقا و همین مرکز بعضی از پروژه های که می بیند شکل های هندسی که داره در سطح شهر استفاده میشه و چهره شهر را زیبا میکنه حاصل تراوش فکری این مرکز پژوهش است که هم ما داریم استفاده می کنیم و هم اقای شهردار چون نوپا هستش هنوز به قوت و قدرت نرسیده است البته به روزهای روشن امیدوار هستیم چون برایند مثبت این مرکز را داریم می بینیم .

هراز : ایا طرحهایی که از این مرکز ارسال می شود برای اقای شهردار و همکاران محترمشان در شهرداری قابل قبول هست و یااینکه زیر بار نمی روند ؟

البته در جاهایی غیر از شهردار شاید مقاومتی باشد برای اجرای بعضی طرح ها و لی این بادوام نیست.

 هراز : حاج علی قاسمی کاندیدا نمایندگی مجلس می شود

خیر .نه تنها الان بلکه هیچ زمانی شرکت نخواهم کرد  ما خدمتمون را انجام دادیم .

هراز : نظر شما راجع به وحدت مدیران شهرستان آمل چیست ؟

همه چیز در شهر بر می گردد به فرمانداری چون فرمانداری مادر دستگاههای دولت است و فرماندار نماینده دولت است کلیه ادارات زیر مجموعه فرمانداری هستند اگر اونجا یک مدیریت برنامه ریزی خوب باشد دستگاهها هم به تبع اون مدیریت حرکت می کنند .

خب دیدیم در مقاطعی فرمانداری ها با دستگاهها خوب عمل می کردند و کارها هم خوب پیش می رفت و در مقاطعی هم دیدیم چون اونجا (فرمانداری ) ضعیف بود دستگاهها هم حرکتی نداشتند خوب الان این عزیزی که اومده فرماندار شده تازه امده و نمی شود قضاوت کرد ولی احساس من این است که شهر های هم تراز ما کلان شهر های هم تراز ما یک مقدار دارند از ما قویتر عمل می کنند  و باید بشینیم ببینیم که مشکل از کجاست ولی من می دانم مشکل از کجاست.

هراز : می توانید بگویید مشکل ازکجاست ؟

شاید به مصلحت نباشد که عنوان کنیم چون تا یک حرفی بزنیم یک عده به خودشون میگیرن و به جای اینکه شهر را ببینین خوشون را میبینن و اینکه شهر اگر قوی باشد من به عنوان یک شهروند افتخار می کنم .

هراز : جناب اقای قاسمی با توجه به اینکه شما رئیس شورای شهرستان هستید هم نمی توانید اظهار نظر کنید ؟

بله بنده رئیس شورای شهرستان هستم و می توانم نظرم را بدهم و از نظر قانونی هم می توانم پشت تریبون حرف بزنم و صدایم را به همه برسانم ولی باز هم این شهر نیاز به وحدت بیشتر دارد.

گفتگو:جواد حیدری/هراز نیوز

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :