آخرین عناوین

دوشنبه 22 خرداد 1396-13:17 کد خبر:43531

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران اعلام کرد:

دریای مازندران تا فردا برای شنا توصیه نمی‌شود

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران گفت: دریای مازندران تا بعد از ظهر فردا برای شنا توصیه نمی‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس محمدباقر سلطانی اظهار داشت: براساس آخرین گزارش بویه‌های هواشناسی مستقر در دریای مازندران در حال حاضر بیشینه ارتفاع موج در مناطق بندر امیرآباد و بندر نوشهر به ترتیب برابر 130 و 120 سانتی‌متر است.

وی با بیان اینکه بیشینه سرعت باد در محل بویه نوشهر طی ساعت گذشته حدود 18 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است، اضافه کرد: رادار هواشناسی بندر امیرآباد نیز پدیده قابل توجهی را در این مناطق نشان نمی‌دهد.

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوی و دریایی تا بعد از ظهر فردا سه‌شنبه کاهش نسبی ارتفاع موج را انتظار داریم، پس از آن وضعیت دریا با موج کوتاه و گاهی افزایش موج به ‌ویژه در سواحل شرقی استان همراه خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: طی این مدت جریان هوا غالباً از شمال غربی تا شمال شرقی متغیر خواهد بود و بیشینه سرعت باد 20 کیلومتر در سواحل شرقی برآورد می‌شود.

سلطانی در پایان با اشاره به اینکه وضعیت دریا تا بعدازظهر فردا برای شنا توصیه نمی‌شود و باید جوانب احتیاط را به‌ویژه در سواحل شرقی استان به‌ طور جدی رعایت شود، گفت: برای دیگر فعالان دریایی نیز از بعد از ظهر فردا، در صورت رعایت موارد ایمنی، مانع جدی وجود ندارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :