آخرین عناوین

دوشنبه 22 خرداد 1396-16:21 کد خبر:43535

فرمانده انتظامی مازندران اعلام کرد:

وجود 358 نقطه خطرناک برای شنا در دریای مازندران

فرمانده انتظامی مازندران از وجود 358 نقطه آسیب‌پذیر و خطرناک برای شنا در دریای مازندران خبر داد و گفت: طرح سالم‌سازی دریا در 64 نقطه از سواحل استان اجرا می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، سیدمحمود میرفیضی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان مازندران از استان‌های گردشگری با هزینه‌های بسیار پایین سفر و از مهم‌ترین مسئولیت ما در این زمینه ایجاد بسترهای امنیتی مناسب برای استفاده مردم از مواهب الهی در این استان است.

وی بر همراه سازی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بسیج در مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سواحل دریا تأکید کرد و افزود: از مجموع 338 کیلومتر سواحل دریا، 248 کیلومتر منطقه ممنوعه شنا است.

فرمانده انتظامی مازندران از وجود 358 نقطه آسیب‌پذیر و خطرناک برای شنا در دریای مازندران خبر داد و افزود: طرح سالم‌سازی دریا در 64 نقطه از سواحل استان اجرا می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته 25 میلیون مسافر شب اقامت را در استان شاهد بوده‌ایم که این رقم نسبت به سال گذشته آن 16 درصد افزایش داشته است و 127 میلیون تردد در سه ماه تابستان به ثبت رسیده که این رقم نیز در مقایسه با سال قبل از آن 17 درصد رشد داشته است.

میرفیضی با اشاره به توجه جدی به ارتقای سطح آگاهی مردم و توجه به آسیب‌های اجتماعی، از برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و خدمات مشاوره‌های به عنوان مهم‌ترین رویکرد فرهنگی انتظامی استان در سواحل دریا یاد کرد و ادامه داد: برای نهادینه کردن این موضوع از نهادهای فرهنگی و مبلغان تبلیغی در اجرای فریضه امر به معروف نوین نیز استفاده می‌شود.

وی بهره‌گیری از فضای مجازی و استفاده از توانمندی‌های صدا و سیما برای ارائه موضوعات فرهنگی به مردم و مسافران را از برنامه‌های مورد نظر فرماندهی انتظامی استان در ساماندهی دریا برشمرد.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه برپایی ایستگاه فرهنگی اجتماعی، تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی از مهم‌ترین موضوعات فرهنگی انتظامی استان برای اجرای طرح سالم‌سازی دریا است، خاطرنشان کرد: ساماندهی و نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی مستقر در سواحل و تهیه الزامات انتظامی، امنیتی برای مدیران عامل شهرک‌های ساحلی، مجریان طرح‌ها و صنوف از دیگر برنامه‌های اجرایی پلیس در سواحل مازندران است.

میرفیضی تقویت ناوگان خودرویی برای سواحل را از دیگر اقدامات فرماندهی انتظامی استان برای اجرای طرح دریا و طرح های تابستانه برشمرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :