آخرین عناوین

سه شنبه 23 خرداد 1396-8:39 کد خبر:43544

بخشدار کجور خبر داد:

ابتلای 3 دامدار به تب کنگو در بخش کجور/وضعیت بیماران رو به بهبودی است

بخشدار کجور از ابتلای 3 نفر به تب کریمه کنگو در بخش کجور خبر داد و گفت: تمامی دامداری‌های روستاهای بخش کجور به همراه دو شهر پول و کجور سم‌پاشی شدند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، رستم سیاسرانی با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در حوزه شهرستان نوشهر، اظهار داشت: با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه در شهرستان نوشهر تمامی دامداری‌های روستاهای بخش کجور از 14 خرداد مورد سم‌پاشی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه دامداری‌های دو شهر پول و کجور نیز در این بین سم‌پاشی شدند، افزود: در حال حاضر سم‌پاشی به صورت لکه‌گیری در برخی مناطق در حال انجام است و مشکلی در این مورد وجود ندارد.

بخشدار کجور درباره آمار مبتلایان به تب کریمه کنگو در بخش کجور تصریح کرد: سه دامدار در روستاهای «گَت‌کَش»، «چناربُن» و «کُدیر» به این بیماری مبتلا شدند که با مراجعه به موقع این افراد به مراکز درمانی، کار درمان بر روی آنها انجام شد.

این مسئول بیان کرد:از آنجایی که تشخیص به موقع انجام شد بنابراین درمان نیز بر روی این سه فرد موفقیت‌آمیز بود و هیچ مشکلی در این‌باره وجود ندارد و افراد مبتلا بهبودی و سلامتی خود را باز یافتند.

سیاسرانی در پایان با تأکید بر رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم بخش کجور، گفت: مردم گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریداری کنند و قبل از مصرف نیز حتماً آن را به مدت 24 تا 48 ساعت در یخچال و فریزر نگهداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک به آلودگی در زمینه گوشت دام به شبکه بهداشت و دام‌پزشکی اطلاع دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :