آخرین عناوین

سه شنبه 23 خرداد 1396-8:46 کد خبر:43545

بلاغ گزارش می‌دهد:

پای لنگ تامین انرژی در مازندران/آب، برق و گاز همچنان در صدر نیازمندی‌های مردم طبرستان

وقتی آب، برق و گاز هنوز پای ثابت مشکلات جدی مردم است، چطور می‌توان در ارتباط با عدم وجود مشکلات در استان مازندران صحبت به میان آورد؟!


خزرخبر: زمستان که از راه می‌رسد، بحث کمبود گاز در مازندران مطرح است،تابستان که شروع می‌شود بحث افت ولتاژ برق به صورت جدی مطرح بوده و حتی برای ترغیب مردم برای کاهش مصرف نیز برنامه‌های متعددی در رسانه‌ها تدارک دیده می‌شود.

در سال‌های اخیر هم بحث کبمود آب شرب در برخی از مناطق شهری و به صورت جدی در سطح روستاها مطرح است، از طرفی وقتی پای ارائه گزارش عملکرد به میان می‌آید مازندران استانی است که هیچ مشکلی ندارد.

وقتی آب، برق و گاز هنوز پای ثابت مشکلات جدی مردم است، چطور می‌توان در ارتباط با عدم وجود مشکلات در استان مازندران صحبت به میان آورد؟!

مسئولان استانی طرح مهاجرت معکوس به روستاها را پیش می‎کشند و این در حالی است که فصل بهار و تابستان که عید کار و تلاش در استان است بسیار از روستاها با مشکل کم‌آبی مواجه هستند.

اینکه باید برق بهینه مصرف شود، گاز به اندازه نیاز مورد استفاده قرار گیرد و آب نباید به صورت نامناسب هدر رود بحثی نیست و نباید آن را انکار کرد اما در حال حاضر اوضاع در استان مازندران به مرحله‌ای رسیده است که مردم برای آب خوردن با مشکل مواجه هستند.

تولید در روستاها باید انجام شود اما روستایی که با هزاران امید در ایام بهار و تابستان حضور پیدا می‌کند، برای مصرف آب شرب با مشکل مواجه هست.

در زمستان هم مردم استان چند سالی است که استرس قطعی گاز را دارند و هر بار خبرهای آزار دهنده قطعی گاز در شهرهای مختلف استان نگرانی را بین مردم فراهم می‌کند و این در حالی است که کشور ما منابع بسیار مناسب گاز جهان را در اختیار دارد و در چند ماه اخیر بحث ارسال گاز رایگان به ترکیه هم در صدر اخبار رسانه‌ها قرار دارد.

دل نگرانی از وضعیت کم‌آبی در برخی از روستاهای مازندران به اوج رسید و نشان می‌دهد که اقدمات پیشگیرانه در این زمینه آن‌طور که باید و شاید انجام نشده است.

به هر حال فردی که متولی آب رسانی به روستاها هست باید نسبت به تامین منابع آبی روستاهای استان اقدام جدی داشته باشد و تدابیر باید قبل از شروع فصل گرما و بهار انجام شود.

عدم توجه به تامین نیاز آب در روستاها موجب بروز بیماری‌های واگیر ایام تابستان می‌شود که تبعات آن بسیار سنگین است، در روزهای اخیر شنیده شد که اهالی یک روستا برای جبران کم‌آبی و رفع عطش مجبور به استفاده از آب چاه کشاورزی شدند که استفاده طولانی مدت از این آب در طول تابستان خطرات جدی و بیماری‌های لاعلاج را متوجه مردم می‌کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :