آخرین عناوین

سه شنبه 23 خرداد 1396-10:31 کد خبر:43547

شهردار بابل اعلام کرد:

وجود بیش از 100 قرارداد مشکل‌دار در شهرداری بابل/استانداری حسابرس اعزام کند

شهردار بابل با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته بیش از 100 قرارداد دارای مشکل در شهرداری بابل موجود است گفت: در صورت عدم صحت سخنانم استعفا می‌دهم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، در پی سخنان قبل از خطبه نماز جمعه شهردار بابل در مصلی این شهر مبنی بر ساماندهی قراردادهای غیرقانونی سال‌های گذشته در شهرداری و متعاقب آن تکذیب سخنان شهردار توسط رئیس شورای اسلامی شهر در جلسه غیرعلنی شورا در 21 خردادماه، حسین بیژنی با انتشار فایل صوتی در رسانه‌ها به انتقاد مرمر فیروزپور پاسخ داد.

شهردار بابل با انتقاد از سخنان رئیس شورا اظهار کرد: اگر انتقادات شما صحیح و به حق بوده است چرا برای روشن شدن افکار عمومی سخنان بنده را در جلسه علنی تکذیب نکردید و به انتشار فایل صوتی بدون حضور برخی از اعضای شورای شهر اقدام کردید.

بیژنی افزود: یکی از وظایف شهرداری ارائه عملکرد به مردم جهت تنویر افکار عمومی است و شایسته نیست رئیس شورای شهر با جیغ و فریاد خواسته‌هایش را به مردم اعلام کند بلکه باید با صبر و متانت در جلسه علنی  با حضور اعضای مخالف و موافق موارد مطرح و خروجی آن را به مردم ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه رئیس شورای شهر اگر مدعی دروغ بودن سخنان بنده است مستندات خلاف واقع ارائه کند، تصریح کرد: شهرداری موظف است برای روشن شدن افکار عمومی گزارش عملکرد مالی را به شکل بنر یا درج در روزنامه‌ها به اطلاع مردم برساند تا مردم نسبت به آنچه که در شهرداری می‌گذرد آگاه شوند.

بیژنی با اشاره به اینکه آیا شفاف‌سازی مردم توهین به نظام تلقی می‌شود، خاطرنشان کرد: آیا این درست است سال‌ها تخلف کنیم و کسی که بخواهد جلوی تخلفات را بگیرد مقاومت کنیم و حتی تهمت هم بزنیم.

شهردار بابل خطاب به مرمر فیروزپور یادآور شد: آیا شما هراس دارید واقعیت‌ها را مردم بدانند، یا واقعیت‌ها را خوب مطلع نیستید که بنده  نمی‌توانم باور کنم شما مطلع نیستید چرا که شما مدعی هستید به همه مسائل شورا و شهرداری اشراف دارید.

این مسئول ادامه داد: مجدد، به صراحت می‌گویم بیش از ده‌ها قرارداد و واگذاری در چند سال اخیر انجام شده که خلاف قانون است، نقض قانونی دارد و یا اجرای قانون نشده و یا اصلاً قراردادی برای واگذاری‌ها و اقدامات وجود ندارد.

بیژنی خطاب به فیروزپور اضافه کرد: شماها که به‌ خوبی می‌دانید بعضی آقایان که فعلاً نامی از آنها نمی‌برم از بستگان درجه یک شورا و شهرداری هستند چگونه و چند قرارداد با شهرداری دارند که خلاف قانون است.

وی اضافه کرد: شماها که به‌ خوبی می‌دانید پروژه سرمایه‌گذاری کاسپین و آماکا خلاف قانون و دارای نقض قانونی بوده است، مجوز کاسپین بعد از چند سال از چند ماه قبل با پیگیری بنده صادر شده است، شهرداری را جریمه کردم و آن را به وضعیت قانونی در آوردم.

شهردار بابل بیان کرد: شما که خوب می‌دانید پروژه کاسپین کمیسیون ماده 5  نداشته است و در جلسه‌ای که با حضور شما داشتیم درخواست کردید یک طبقه به پروژه کاسپین اضافه کنید به سرمایه گذار بدهید تا سود ببرد، طبق چه قانون و چه حساب و کتابی شما می‌خواستید اضافه بنا بدهید، اگر من هم می‌خواستم مثل شهرداران قبلی عمل کنم باید پیشنهاد شما را قبول می‌کردم.

این مسئول خاطرنشان کرد: شما که خوب می‌دانید چندین شرکت خدماتی قراردادهایی داشتند که هم نقض در قرارداد داشتند و هم نقص در تجهیزات و تأمین نفرات، جریمه هم نمی‌دادند، پول‌شان کامل داده می‌شد اما به جیب کارگران نمی‌رفت، اگر نمی‌دانید از کارگران بپرسید.

بیژنی واگذاری غیرقانونی غرف متعدد در ترمینال‌ها، پارک‌ها، مغازه‌های متعدد به ویژه در بازار روز را از دیگر تخلفات شورا و شهرداری در چهار سال اخیر برشمرد و تصریح کرد: آیا فراموش کردید به‌ صورت شفاهی برخی مسئولان تعدادی غرفه را به افراد واگذار کردند که این افراد بدون داشتن قرارداد و تمام شدن قرارداد یکساله و دوساله اول، قرارداد بعدی منعقد کردند بدون اینکه اجاره‌ای پرداخت کنند و حتی بعضاً آب، برق وو گاز هم به نام خودشان گرفتند، آیا شما اطلاع ندارید.

وی گفت: عدم ارائه قرارداد و پرداخت‌های مجهول بسیاری در جشن‌ها و مناسبت‌ها از جمله جشنواره بهار نارنج در مدت پنج سال و جشنواره گل و گیاه وجود دارد که بارها از شما درخواست کردم حتی یک گزارش یک ساله از جشنواره پنج ساله بهار نارنج بدهید که از دادن آن خودداری کردید.

شهردار بابل تصریح کرد: بنده و همکارانم در شهرداری بابل افتخار داریم که جشنواره بهار نارنج در سال 95 را اجرا کردیم و تمام مسائل و عملکرد مالی را با عکس در اختیار شورای شهر قرار دادیم و خواستار حسابرسی سال‌های قبل شدیم، براساس مصوبه‌ای که خود شورای شهر دو سال قبل تصویب کرد، چرا شما این گزارش را نمی‌دهید.

این مسئول اضافه کرد: در مورد قراردادهای مرتبط با پسماند، دو پروژه شیرابه و دستگاه تبدیل زباله به کمپوست، حدود دو سالی بلاتکلیف بوده و با پیگیری بنده، همراهی برخی از اعضای شورای شهر و استانداری مازندران از طریق بازرسی حل و فصل و اجازه داده شد تا بتوانیم ادامه قرارداد به ارزش 3 میلیارد تومان را داشته باشیم.

بیژنی نداشتن و نقض قرارداد پارکینگ، واگذاری پارکینگ و پارکبانان که مدارک آن در شهرداری بابل موجود است را از دیگر تخلفات شورا و شهرداری در چهار سال اخیر عنوان کرد و افزود: اگر قراردادها بالغ بر 40 تا 50 قرارداد باشد و گزارش قراردادهای خدمات چهار شرکت در طول چهار سال 12 قرارداد باشد تخلفات چشم‌گیری مشهود است که جرایم اعمال نشد، پول به خوبی دریافت شد و خدمات به خوبی ارائه نشده است.

وی از مراجع قضایی، استانداری مازندران و کمیته انطباق فرمانداری خواست برابر قانون یک مؤسسه حسابرس را مامور حسابرسی عملکرد چهار سال اخیر شهرداری بابل کند.

شهردار بابل ادامه داد: قول می‌دهم بیش از100 قرارداد دارای مشکل در شهرداری موجود است که اگر 99 قرارداد باشد و به 100 تا نرسد بنده استعفا می‌دهم و در راستای استعفا آمادگی کامل دارم تا در محاکم قضایی محاکمه شوم.

این مسئول یادآور شد:اگر قراردادهای دارای مشکل به 100 عنوان برسد از مردم می‌خواهم گذشت کنند اما اگر از تعداد 100 قرارداد افزایش یابد اعضای شورای شهر و آنهایی که در کمیسیون‌های مرتبط تخلف کردند در محاکم قضایی محاکمه و به مردم معرفی شوند تا این موضوع فصل‌الخطاب در راستای پایان دادن به این مباحث که چه کسی تخلف کرد و چه کسی باید پاسخگو باشد.

بیژنی در پایان گفت: مطمئن هستم مردم فهیم بابل قطعاً در این راستا عاقلانه نظر خواهند داد و عاقلانه در تصمیم‌گیری به مسئولان یاری  خواهند کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :