آخرین عناوین

سه شنبه 23 خرداد 1396-14:51 کد خبر:43554

پیش از ظهر امروز صورت گرفت:

تجمع کارگران کارخانه آجر ماشینی گلوگاه در فرمانداری گلوگاه / تصاویر

پیش از ظهر امروز کارگران کارخانه تولیدی آجر ماشینی به علت قطع شدن گاز کارخانه برای چندمین بار مقابل فرمانداری گلوگاه جمع شدند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس ،مردم شهرستان گلوگاه با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند و بسیاری از تحصیل کرده‌های این خطه از شرق مازندران به‌علت کمبود فرصت شغلی نا امیدند و برخی به مشاغل آزاد که دور از تخصص آنها است می‌پردازند.

در این وضع اسف‌ بار بیکاری در شهرستان، وجود یک کارخانه روزنه امید را به آنها نشان می‌دهد تا از سر ناچاری مجبور نشوند به دکل‌ بندی روی بیاورند، مردم گلوگاه دلخوشی از دکل بندی ندارند؛ چرا که این شغل پرخطر، بسیاری از خانواده‌ها را داغدار جوانان و عزیزانشان کرده و یا گاهی سبب شده روزهای و طولانی جوانان ماه‌ها از خانواده و شهرشان دور بمانند.

با توجه مشکلات موجود در شهرستان که شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین مشکل، بیکاری است، یک شرکت تولیدی آجر ماشینی  توانسته ۲۵۰ نفر را به‌ صورت مستقیم مشغول به کار کند و ۱۵۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم و با ماشین باری در این کارخانه فعالیت می‌کنند.

*روند تولید، با قطعی گاز از حرکت باز می‌ایستد

مدیر عامل این کارخانه آجر ماشینی گلوگاه درباره تجمع کارگران این شرکت، اظهار کرد: در سالی که سال اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری شده توقع ما تولید کننده‌های داخلی از دولت حمایت است، در صورتی‌ که با مشکلات ریز و درشتی مثل قطعی گاز که هر ۲۰ روز برای ما به‌ وجود می‌آید باعث تعطیل شدن کار و بسته شدن دست و پای‌مان می‌شوند.

طالب خاجیان افزود: امروز با قطع شدن گاز کارگران ابتدا به اداره گاز شهرستان رفتند اما به ‌دلیل اینکه پاسخ مناسبی برای این موضوع نگرفتند، همه در حیاط فرمانداری تجمع کردند تا علت را جویا شوند.

وی با بیان اینکه درباره نحوه پرداخت بدهی کارخانه به شرکت گاز در روزهای گذشته صحبت کرده است، اضافه کرد: یک فقره چک 57 میلیون تومانی به تاریخ 16 خرداد به شرکت گاز تحویل دادیم و چند روز گذشته از آنها مهلت خواستیم تا این مبلغ را تهیه کنیم،اما آنها بی‌توجه به این امر گاز را قطع کردند.

مدیرعامل کارخانه آجر ماشینی فدک گلوگاه با بیان اینکه با شرکت گاز به توافق رسیده‌ایم تا ماهانه ۲۰ میلیون تومان بابت بدهی قبلی پرداخت کنیم، تصریح کرد: هر ماه 20 میلیون تومان به شرکت گاز پرداخت کردیم که تمامی اسناد و مدارک آن موجود است، اما آنها این دریافتی را کتمان می‌کنند.

خاجیان گفت: ماهانه حدود ۱۵۰ میلیون تومان در کارخانه گاز مصرف می‌شود، در مجموع بدهی طی دوماه 340 میلیون شده است و علاوه بر این هزینه ماهانه برق حدود 50 میلیون  می‌شود که پرداخت این مبالغ بدون حمایت دولت امکان‌پذیر نیست.

وی با ابراز نگرانی بیان کرد: با قطع شدن گاز، کلی از آجرها از بین می‌روند و روند تولید هم از حرکت باز می‌ایستد که این به ضرر کارخانه و حتی خود کارگران است.

مدیرعامل کارخانه آجر ماشینی گلوگاه یادآور شد: به فکر ساخت کارخانه سفال بام هستیم که با احداث آن ۴۰۰ نفر از شهروندان می‌توانند مشغول به کار شوند که این اتفاق فقط با حمایت مسئولان اتفاق می‌افتد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :