آخرین عناوین

چهارشنبه 24 خرداد 1396-19:0 کد خبر:43568

رئیس اداره محیط زیست بهشهر خبر داد:

11 هکتار از شبه‎جزیره میانکاله در آتش سوخت/آتش‎سوزی‌ها ساختگی و شبه‎عمد است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: 11 هکتار از پوشش گیاهی انار و سازیل شبه‎ جزیره میانکاله در آتش سوخت و شواهد حاکی از ساختگی و شبه‎عمد بودن این حادثه است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،زمان رضا احمدی درباره آتش‎سوزی‎های اخیر پناهگاه حیات وحش میانکاله اظهار کرد: نخستین آتش‎سوزی از یک‎شنبه شب هفته جاری در منطقه پروانه بادی شبه‌جزیره میانکاله آغاز شده بود که مأموران و بومیان پناهگاه با تلاش شبانه موفق به مهار کامل آتش شدند.

وی افزود: وسعت این آتش‌سوزی حدود یک هکتار برآورد شده که 80 درصد آن دارای پوشش درختچه‌های انار و 20 درصد آن نیز سازیل بوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: آتش‌سوزی دوم نیز از ساعت 9 صبح روز دوشنبه در منطقه ترشی‌ پز کومه میانکاله آغاز شد و منطقه‎ای به مساحت حدود 10 هکتار را در بر گرفت که همانند آتش‎سوزی نخست، بخش مهمی از پوشش گیاهی آن شامل درختچه‎های انار و بخش دیگری نیز پوشیده از سازیل بوده است.

این مسئول بیان کرد: مهار کامل آتش با تلاش محیط‌بانان میانکاله، نکا و گلوگاه، نیروهای آتش‌نشانی بندرآمیرآباد، کشتی‌سازی ایران صدرا و دهیاری زاغمرز تا ساعت 16 روز دوشنبه به‎طول انجامید.

رضا احمدی ادامه داد:در مجموع در آتش‎سوزی‎های اخیر شبه ‌جزیره میانکاله، حدود 11 هکتار از پوشش درختچه‎های انار و سازیل از بین رفت.

وی با بیان اینکه شواهد نشان می‎دهد که این آتش‎سوزی‎ها شبه‌عمد و ساختگی بوده است، گفت: کارشناسان محیط زیست سرگرم بررسی و تحقیقات درباره علت آتش‌سوزی در میانکاله و یافتن فرد و یا افراد مقصر هستند.

براساس این گزارش، شبه جزیره میانکاله دارای ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت است که از سال ۱۳۴۸ ابتدا به منطقه حفاظت شده و سپس به پناهگاه حیات وحش میانکاله تحت مدیریت مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست تبدیل شد و از آن زمان تاکنون به مدیریت اداره ‌کل حفاظت محیط زیست مازندران اداره می‌شود.

این ذخیره‌ گاه زیست‎ کره بر اساس آمارهای رسمی محل زمستان‎گذارانی یا تابستان‎گذرانی ۲۳۰ گونه پرنده مهاجر و پرندگان سازگار با منطقه همچنین رویشگاه ۱۸۰ گونه گیاه است.

تالاب میانکاله نیز یکی از ذخیرگاه‌های هشت‌گانه بیوسفری است که در 12 کیلومتری ضلع شمالی بهشهر واقع شده و شبه‌ جزیره زیبای میانکاله نیز یکی از 600 ذخیره‌ گاه زیست‌کره جهان است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :