آخرین عناوین

سه شنبه 2 دی 1393-19:10 کد خبر:4359

گزارشی از جلسه علنی شورای اسلامی شهر قائم شهر:

معامله گر بودن برخی از اعضای شورای شهر/ابهام در برگزاری برخی مناقصه ها

معامله گر بودن برخی از اعضای شورای شهر/ابهام در برگزاری برخی مناقصه ها/آخرین وضعیت نگین شمال منتظر حکم دادگاه/اجرا نشدن مصوبه شورا در مورد کمک به ستاد دیه


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش نیوز،جلسه علنی شورای اسلامی شهر قائم شهر به ریاست مهدی ابراهیمی و با حضور سعید میرزائی نایب رئیس، بهنام طیبی خزانه دار، محمد علی صالح زاده عضو هیئت رئیسه و منشی اول، حیدری، دریابیگی عضو هیئت رئیسه و منشی دوم، احمدی گرجی ، طالبی ، اسماعیلی ، فریبرز فتحی  و علی حجازی شهردار قائم شهر و خبرنگاران در دفتر شورا برگزار و در خصوص چند لایحه و نظرات کمیته انطباق بر مصوبات شورا و وظایف کمیته انطباق به بحث و بررسی پرداختند.

در این جلسه فریبرز فتحی در سخنان پیش از دستور خود موضوع انتشار اوراق مشارکت را برای انجام پروژه های میادین میوه و تره بار، استخر شنای شهرداری در محله آبندانسر و احداث پارکینگ طبقاتی در خیابان امام (بابل) را پیشنهاد کرد.

مهدی ابرهیمی رئیس شورای اسلامی شهر قائم شهر و مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان قائم شهر نیز با اشاره به لایحه شهردار برای حمایت از انجمن حمایت از زندانیان زندان قائم شهر گفت : در زندان قائم شهر حدود 1300 زندانی بسر می برند و ما باید برای جلوگیری از انحراف خانواده زندانیان از لحاظ مالی حمایت کنیم که در مراسم گلریزان ماه رمضان سال جاری مبلغ 10 میلیون تومان مصوب کردیم ولی هنوز این پول تخصیص نیافت.

وی افزود: با پیشنهاد ما شهردار در این لایحه تقاضا کرده مبلغ 5 میلیون تومان بطور ماهانه به انجمن حمایت از زندانیان اختصاص یابد و لازم است تا زندان را همانند یک شهرک در نظر بگیرید که هر ماهه نیاز به خدمات شهرداری دارد.

در ادامه جلسه حجازی شهردار قائم شهر در پی طرح چگونگی وضعیت پروژه سنگین ونیمه کاره نگین شمال گفت: شورای شهر در برج 4 سال 93 فسخ قرارداد با سرمایه گذاران فعلی را مصوب کرد که طبق قانون دیگر نمی توانیم بر ادامه روند کار مذاکراتی داشته باشیم مگر مصوبه شورا لغو گردد.

علی طالبی عضو حقوقدان شورا نیز اعلام کرد: هنوز رابطه حقوقی ما با شرکت سرمایه گذار پروژه نگین شمال قطع نشده است و مصوبه شورا باید مراحل قانونی خود را در دستگاه قضا طی کند و بعد از رسیدن به نتیجه اعلام گردد.

صالح زاده یکی از اعضای شورای شهر در کارگروه بررسی نگین شمال نیز گفت: مصوبه شورا بر فسخ قرارداد است که چگونگی آن باید تعیین شود و شرکت مورد نظر اعلام کرده برای فسخ قرارداد آمادگی دارد.

در این خصوص طالبی بیان کرد: سرمایه گذار طی نشستی اعلام کرد فسخ قرارداد باید در سطح مدیران عامل برگزار شود و نمایندگان طرف قرارداد نمی توانند قرارداد را فسخ کنند. مهدی ابراهیمی رئیس شورا برگزاری جلسه ای رسمی با حضور همه اعضای شورای شهر و مدیران عامل شرکت های سرمایه گذار را در دستور کار قرار داد.

ابراهیمی در بخش دیگری از جلسه به موضوع برگزاری مناقصه و خرید کارخانه آسفالت جدید اشاره و بر نصب و راه اندازی دستگاه توسط شرکت برنده مناقصه تاکید کرد و حیدری بعنوان نماینده شورا در کمیسیون معاملات توضیحی در خصوص روند برگزاری مناقصه محدود بیان کرد.

محمد علی صالح زاده با اشاره به کارخانه آسفالت معترضانه اظهار داشت : چند بار تاکنون اعلام کردم مناقصه صوری برگزار شد و با شرکت توزین گر برنده مناقصه یک ماه قبل از مناقصه قرارداد بسته شد که به شهردار نامه نوشتم و اعلام کردم پاکت ها بازگشائی نشود این شرکت دستگاه کارخانه آسفالت را 400 میلیون تومان بالاتر از قیمت واقعی به ما می فروشد.

وی خطاب به منوچهر حیدری گفت : شما بعنوان نماینده شورا در کمیسیون باید این موضوع را بررسی و پیگیری کنید.

وی افزود: سازمان عمران شهرداری بابل همین مناقصه را بطور عمومی برگزار می کند و دستگاه مشابه را با ظرفیت 120 تن به قیمت 800 میلیون تومان از همین شرکت توزین گر خریداری می کند ولی همان شرکت در قائم شهر همان دستگاه را با ظرفیت 160 تن با مناقصه محدود 400 میلیون تومان بالاتر از نرخ واقعی برنده می شود و با او قرارداد نیز بسته می شود .

مهدی ابراهیمی رئیس شورا در پاسخ تاکید کرد : در مبحث مناقصه ها و مزایده ها ما باید ظواهر امر و قانونی بودن روند کار را نظارت کنیم ،آقای حیدری آیا در روند مناقصه خلافی انجام شد؟

حیدری با صراحت گفت : نه هیچ خلافی انجام نشد و مسیر قانونی طی شد.

محمد علی صالح زاده بر نظر خود اصرار ورزید و گفت: مشکل اینجاست که استعلام توسط خود شرکت توزین گر تهیه و تکمیل شد، مناقصه محدود  شرایط خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: در مرحله اول برای شناسائی پیمانکاران، فراخوان و سپس شرکت های توانمند شناسائی و انتخاب می شوند، بعد از بین آنها شرکت های توانمند تر انتخاب می گردند ولی این مراحل انجام نشد اصرار من بر انجام روال قانونی با کمترین هزینه ها است.  

سعید میرزائی نایب رئیس شورا نیز بیان کرد: سیدجعفر حسینی شهردار قبلی را عوض کردیم تا سرعت پروژه ها بیشتر شود، اعضای شورا نباید ترمزی بر طرح ها شوند، اعضای شورا باید نگاه خود را عوض کنند و در بعضی از پروژه ها باید ترک تشریفات صورت گیرد .

در این جلسه علی حجازی شهردار قائم شهر نیز عنوان کرد: در طی یک سال اخیر تمام کارها با مناقصه محدود برگزار شد اکنون در حال بررسی مجدد و بازنگری قراردادها هستم اگر مخالف هستید قرارداد را متوقف می کنم.

ابراهیمی رئیس شورا نیز در پاسخ اعلام کرد : اکثریت اعضای شورا موافق هستند و روال قانونی انجام شد و شما کار را ادامه دهید .

صالح زاده خطاب به شهردار گفت : ما به سلامت و عملکرد مثبت شما ایمان داریم به همین خاطر به شما رای دادیم شما حتی قراردادهای 30 / 40 میلیون تومانی را با مناقصه عمومی برگزار می کنید ولی در این قرارداد 2 میلیاردی مناقصه محدود برگزار کردید ما به شما ایمان داریم ولی هر نقطه ای احساس کنیم از مسیر قانونی خارج می شود تذکر می دهیم .

وی افزود : در دوره سید جعفر حسینی شهردار سابق یکی سری از اعضای شورا یه سری خواسته هائ شخصی داشتند که این دوره هم همینطور است به طوری که در صحن علنی شورا دفاع می کنند و بعد نظرشان عوض می شود، آنها معامله می کنند ما معامله گر نیستیم و خواسته های شخصی نداریم .

در پایان احمدی گرجی به بیانات صالح زاده معترض شد و اظهار کرد : نباید بطور علنی در مقابل افکار عمومی بدون اطمینان توهین و افترا کنید، ما سازمان بازرسی داریم نباید قبل از بررسی در افکار عمومی مطرح شود.

مهدی ابراهیمی رئیس شورای اسلامی شهر قائم شهر نیز در پایان خطاب به خبرنگاران اعلام کرد : من در کمیسیون معاملات بعنوان رئیس شورا دو نماینده دارم و هیج شبهه ای در معاملات نبوده است و در مسیر قانونی صورت گرفت اکنون باید در نصب و راه اندازی دقت و بررسی صورت گیرد .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • چهارشنبه 3 دی 1393-4:50


    آقاي صالح زاده؟ عناد تا به كي
    چرا نمي گذايد كار بشود
    خودت داري مي گويي كه ظرفيت دستگاه 40 تن بيشتر است پس قيمتش بيشتر است
    تازه عوام فريبي هم مي كنيد يك دوچرخه با دوچرخه ديگر فرق مي كند آيا شما كه عضو شورا هستي و اين همه ادعا داري آپشنهاي اين دستگاه را مي داني كه داري با بابل مقايسه اش مي كني
    از خدا بترس
    از طرف
    يكي از راي دهندگان به جنابعالي