آخرین عناوین

جمعه 26 خرداد 1396-13:47 کد خبر:43593

بلاغ گزارش می‌دهد:

هشدار یک تحول بزرگ در مازندران به صاحبان مشاغل

مشاور نمونه کشور در حوزه کسب و کار گفت: جهان درگیر تحولات زیادی در حوزه کسب و کار گردیده و بزودی موج چهارمی به نام تغییر شغل، صاحبان کسب و کار را دچار بحران خواهد کرد.


خزرخبر: محسن طالبی شلیمکی طی گفت‌وگویی صاحبان کسب و کار را به آینده‌پژوهی فراخواند و اظهار کرد: آینده‌ پژوهی مجموعه تلاش‌هایی است که با استفاده از تجزیه و تحلیل منابع، الگوها و عوامل تغییر و یا ثبات، به تجسم آینده‌های بالقوه و برنامه‌ ریزی برای آن‌ها می‌پردازد و منعکس می‌کند که چگونه از دل تغییرات (یا تغییر نکردن) امروز، واقعیت فردا متولد می‌شود.

وی آینده‌ پژوهی را علم طراحی هوشمندانه‌ آینده دانست که کسب و کارها به آن نیاز روزافزون دارند و افزود: آنچه که تاکنون توانسته است مشتریان امروز را راضی کند یقینا برای تأمین رضایت مشتریان فردا کفایت نمی‌کند و در این مسیر سازمان‌هایی که چشم‌اندازی شفاف از موضوعات و رویدادهای مختلف و دیدی جامع نسبت به مسائل دارند، موفق خواهند بود.

مشاور و مدرس کسب و کار تصریح کرد: آینده‌ پژوهی در زمره‌ فن‌آوری‌های نرم قرار می‌گیرد و افق نگاه آن 10، 20 یا 30 سال آینده است،این در حالی است که برنامه‌ریزی‌های متعارف به یک تا پنج سال آینده نگاه می‌کنند.

طالبی به تغییرات مورد توجه به سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: ورود اپلیکیشن‌ها را به دنیای کسب و کار مشاهده می‌کنیم که نشان از یک انقلاب بزرگ در حوزه مشاغل است.

وی با بیان اینکه این هشدار را نباید ساده گرفت، در بیان مثالی گفت: ورود اپلیکیشن‌هایی در سامانه حمل و نقل کشور موجب یک تحول بزرگ خواهد بود.

طالبی در ادامه افزود: مسافر از طریق این نرم افزار به تمام تاکسی‌های ثبت‌نام شده در این سامانه دسترسی خواهد داشت و با درخواست مشتری در محل حاضر شده و با قیمت بسیار پایین‌تر از تاکسی‌های خیابانی مسافر را در سریع‌ترین زمان به مقصد می‌رسانند، در پایان هم باید به راننده امتیاز دهید.

وی مزیت رقابتی این نرم افزار را در قیمت پایین، امنیت بالا و صرف زمان کمتر برشمرد و تصریح کرد: وجود نقشه‌خوان موجب می‌شود در کوتاهترین مسیر کمترین زمان را صرف کند همچنین فرستادن مشخصات راننده موجب می‌شود این نوع حمل و نقل از امنیت بالایی برخوردار باشد و نهایتا راننده سعی خواهد کرد رضایت مشتری را جلب کند تا نمره خوبی از یک تا 10 به او بدهد چرا که میانگین نمره زیر 8 در ماه به صورت خودکار راننده را از لیست خارج خواهد کرد.

مشاور و مدرس کسب و کار با بیان اینکه ادامه این روند بدون تردید ماهیت سازمان تاکسیرانی را تغییر خواهد داد، اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی در آینده وجود نخواهد داشت، تاکسی‌های شهری هم از تعداد مشتری‌هایشان کم خواهد شد و مجبورند وارد این تکنولوژی شوند. این امر در بسیاری از مشاغل در حال رخداد است.

وی افزود: اپلیکیشن‌های ثبت شرکت باعث می‌شوند که تمام شرکت‌های خدماتی در حوزه ثبت جمع آوری شوند، مگر اینکه هم اکنون به آینده‌پژوهی در کسب و کار اقدام کنند.

مشاور حوزه کسب و کار به تمامی صاحبان مشاغل هشدار داد که گرفتار این موج نشوند و خود را با تکنولوزی پیش‌رو هماهنگ کنند و تاکید کرد: ایران در آستانه یک انقلاب در حوزه کسب و کار است و به صاحبان مشاغل در مازندران توصیه می‌کنم تحقیق و توسعه را در پیش گیرند و آینده‌ای روشن همچنان که در الگوی اقتصاد مقاومتی نیز پیش‌بینی شد برای ایران رقم بزنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :