آخرین عناوین

جمعه 26 خرداد 1396-19:4 کد خبر:43599

امام جمعه شهرستان قائم شهر:

معضل نساجی مازندران دوباره سرباز کرده است

امام جمعه قائم‌شهر گفت:معضل نساجی مازندران دوباره سرباز کرده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، آیت‌الله علی معلمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت امام علی (ع) اظهار کرد: بصیرت و جریان‌شناسی در جامعه اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در جمع کارگزاران فرمودند نباید به دشمن اعتماد کرد، افزود: این سخن یعنی در بعضی موارد اعتماد اتفاق افتاده است و گفتند در جاهایی کوتاه آمدیم، که خطاب نمی‌کنند چه کسی کوتاه آمد که این از کرامت و بزرگواری و منش رهبری است.

امام جمعه شهرستان قانم‌شهر خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب تذکرات را به دولت ‌مردان می‌دهند اما حمایت نیز می‌کنند تا دولت متلاشی و فلج نشود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از جمله تذکرات رهبری حوادث سال 59 بود، اظهار کرد: در سال ۵۹ رئیس جمهور وقت جمهوری اسلامی، جامعه را دو قطبی و مردم را به دو دسته موافق و مخالف تقسیم کرد و که نباید این تجربه تکرار شود.

وی افزود: تعبیراتی بود که گفته می‌شد پیروز این انتخابات پیروزی اعتدال بر افراط ‌گرایی بود که این همان مصداق دو قطبی‌سازی بود که با هوشیاری ملت و هشدار به موقع رهبر از ایجاد فتنه جلوگیری شده و می‌شود.

امام جمعه قائم شهر با بیان اینکه بدیهی است که آمریکا برای حذف عناصر اقتدار ایران شرط و شروطی بگذارد، اظهار کرد: مثلا ممکن است آنها بگویند سپاه نباشد، بسیج دخالت نکند و یا در مسائل منطقه این طور رفتار کنید اما همه مسئولان باید برعکس دشمن تمام عناصر اقتدار را تقویت کنند.

وی افزود: ارتش، سپاه، بسیج، نیروهای علمی و فناوری اینها عناصر اقتدار کشور هستند که باید تقویت شوند نه آنکه سخنانی در باب تضعیف آنها بیان شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دانشجویان در دیدار خود با مقام معظم رهبری از وضع فرهنگی جامعه گله کردند، اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمودند چه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و چه در عرصه کارهای فرهنگی اگر احساس کردید مسئولان درست عمل نمی کنند آتش به اختیار باشید.

این مسئول با اشاره به اینکه آتش به اختیار یعنی خودتان مسئولیت دارید و به مسئولیت خود عمل کنید، افزود: حالا به صورت وقیحانه برخی روزنامه‌های مدعیان اصلاح‌طلبی گفتند، برداشتن نظارت موثر از دستگاه‌های مسئول در حوزه نشر و سینما از مصادیق آتش به اختیار است.

معلمی خاطرنشان کرد: آنها صحبت‌های آقا را با وجود حی و حاضر بودن ایشان، تحریف و خلاف معنا می‌کنند که این بی‌شرمانه است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در برابر این دهن کجی‌ها و تحریف‌های روشن موضع قاطعی داشته باشد که متاسفانه تماشاگر است.

امام جمعه قائم‌شهر با اشاره به مشکلات شهروندان منطقه اظهار کرد: مشکلاتی هست که وقتی مطرح می‌کنیم مسئولان دلگیر می‌شوند که هر هفته از مصلی جمعه قائم شهر انتقاد می‌شود و باید بگویم استاندار محترم و مدیران کل اگر می‌خواهید اتتقاد نشود، پس شما جلوتر عمل کنید و فکر نکنید هر کسی که فقط از شما تعریف می‌کند خیرخواه شماست بلکه ممکن است انگیزه و غرض‌های شخصی داشته باشند و از شما بهره ‌برداری کنند ولی باید بدانید کسانی که تذکر می‌دهند خیرخواهانه این کار را انجام می‌دهند.

این مسئول در ادامه گفت: شرمنده می‌شوم که جوانان برای کار به ما مراجعه و فکر می‌کنند اگر ما پیگیری کنیم آنها اشتغال پیدا می‌کنند.

وی افزود: از دیگر مشکلات منطقه، موسسه مالی و اعتباری کاسپین است که مردم برای دریافت وام در آن سپرده‌ گذاری کردند اما الان نه وام را می‌دهند نه اصل پول را و مردم برای گله نزد ما می‌آیند.

معلمی خاطرنشان کرد: بازنشستگان ذوب آهن چند سال معوقات دارند که متاسفانه پرداخت نشد و گاهی هم حقوق‌شان عقب می‌ماند.

امام جمعه قائم‌شهر با بیان اینکه معضل نساجی مازندران دوباره سرباز کرده است، اظهار کرد: کارگران نساجی مازندران ایامی که حقوق نگرفته بودند با بانک ملی تفاهم کردند و به نام کارگران وام گرفتند و به عنوان حقوق به آنها پرداخت کردند ولی الان بانک مطالبه آن وام را از کارگر دارد در صورتی که آن وامی که به کارگر داده شده بود حقوقش بود.

معلمی با تشکر از شهردار قائم‌شهر تصریح کرد: اگر شهردار، نساجی قائم‌شهر را به نام شهرداری تملک نکرده بود این کارخانه نیز مثل نساجی مازندران به دست یک نفر غیر ایرانی و بیگانه و یا داخلی می رفت حداقل الان به نام شهر و به نام شهروندان حفظ شده است و شورای جدید باید مثل شورای قبلی در این زمینه کمک و حمایت کند.

وی در پایان گفت: در پی تحرکات ذلیلانه و مذبوحانه عوامل استکبار در منطقه و حادثه تروریستی در مرقد امام راحل و مجلس شورای اسلامی اقتضا دارد امسال حضور ما در راهپیمایی روز قدس گسترده‌تر، فریاد ما رساتر و خروش ما سرشارتر باشد و همه یکدیگر را در جمعه آینده دیدار کنیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :