آخرین عناوین

جمعه 13 تير 1393-16:47 کد خبر:436

عضو هیئت رئیسه اتحادیه عکاسان ساری:

عکسبرداری در ادارات مازندران ممنوع است‌‌

عضو هیئت رئیسه اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مرکز استان گفت: هر گونه عکسبرداری و فعالیت صنفی در ادارات ممنوع بوده و اصناف باید با این ادارات برخورد قاطعی صورت دهد.


به گزارش خزرخبر،ابراهیم فلاح  در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: طبق مواد 90 و 91 قانون نظام صنفی مصوب مجلس شورای اسلامی، هیچ اداره و نهادی حق فعالیت صنفی را در داخل مجموعه اداری بدون اخذ مجوز ندارد.

وی افزود: متاسفانه علیرغم پیگیری ها و تذکرات اتحادیه عکاسان، ادارات کل پست، پست بانک و ثبت احوال به این مصوبه قانونی تمکین نکرده و تمام فعالیت های عکسبرداری خود را در داخل اداره بدون مجوز انجام می دهند.

عضو هیئت رئیسه عکاسان، فیلمبرداران و فتوکپی داران مرکز مازندران با اشاره به اینکه نباید ادارات استان که خود متولی اجرای قانون در جامعه بوده، اقدام به بی قانونی کنند، تصریح کرد: باید ضوابط در سیستم اداری رعایت تا مردم بتوانند در انجام وظایف محوله موفق باشند.

فلاح با بیان اینکه اداره ثبت احوال برای انجام امورات سجلی و اداره پست نیز برای انجام امورات گمرکی به صورت خودسرانه اقدام به عکسبرداری و انجام فعالیت های فتوکپی در نهاد خود می کند، افزود: متاسفانه این معضل به دیگر ادارات استان نظیر آموزش و پرورش، دانشگاه ها، دادگستری و نیروی انتظامی نیز تسری یافته است.

این عضو هیئت رئیسه عکاسان، فیلمبرداران و فتوکپی داران مرکز مازندران با اشاره به اینکه نامه نگاری های متعددی به ادارات ذیربط از سوی اتحادیه عکاسان، اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت به ادارات فوق برای دریافت مجوز فعالیت صورت گرفته است، گفت: به واسطه اینکه این ادارات به بی قانونی عادت کرده، به خود اجازه اخذ مجوز  قانونی برای فعالیت صنفی را نمی دهند.

وی با بیان اینکه 300 عکاس در کلان شهر ساری در ایام غیرفعال سال نظیر ماه رمضان، رجب و محرم و صفر به دلیل کمبود فیلمبرداری در مراسمات، درآمد آنان از طریق عکاسی پرسنلی و فتوکپی حاصل می شود، افزود: اتحادیه عکاسان ساری دارای عکاسان مجربی بوده که ادارات می توانند برای امورات خود از این افراد کارآزموده استفاده کنند.

فلاح افزود: مواد 90 و 91 قانون نظام صنفی صراحت دارد، انجام هر گونه فعالیت صنفی در داخل دستگاه اجرایی بدون مجوز مظهر بی قانونی بوده و تخلف محسوب می شود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :