آخرین عناوین

شنبه 27 خرداد 1396-8:25 کد خبر:43606

داستان تمام نشدنی زمین های اطراف فرودگاه نوشهر:

از فرود نخستین هواپیمای پسابرجامی تا بلاتکلیفی مالکان زمین‌های اطراف فرودگاه نوشهر

نخستین هواپیمای پسابرجامی در فرودگاه نوشهر در حالی به زمین نشست که هنوز مالکان زمین‌‌های اطراف فرودگاه همچنان دچار مشکلات جدی در زمینه ساخت‌ وسازهای مسکونی خود هستند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، براساس برنامه‌ ریزی صورت گرفته، پرواز افتتاحیه مسیر تهران - نوشهر با استفاده از نخستین هواپیما پسابرجامی در این فرودگاه، ساعت 10:45 دقیقه روز گذشته فرودگاه مهرآباد تهران را ترک و حوالی ساعت 11:15 دقیقه نیز در فرودگاه نوشهر بر زمین نشست.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» اردیبهشت امسال در پی لغو تحریم‌های هسته‌ای، اقدام به خریداری 20 فروند هواپیمای مدرن و پیشرفته از نوع ( ATR72-600 ) کرد تا در مسیرهای کوتاه داخلی مورد استفاده قرار گیرند.

این نوع هواپیما دو موتوره توانایی طی مسافت ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ کیلومتر را دارد و می‌تواند در پروازهای داخلی میان فرودگاه‌های کوچک ایران مورد استفاده قرار گیرد.

فرماندار نوشهر در حاشیه استقبال از کادر پروازی نخستین هواپیمای پسابرجامی در فرودگاه نوشهر با اشاره به اینکه هفته‌ای سه پرواز از فرودگاه نوشهر به تهران و بالعکس انجام می‌شود، اظهار کرد: این پروازها روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه انجام می‌شود و نرخ بلیط آن 71 هزار و 600 تومان است که نسبت به بعد مسافت زمینی و سختی راه، بسیار مقرون به صرفه است.

علی شادمان با بیان اینکه ایمنی بالا از مزایای این هواپیمای نو و تازه خریداری شده است، افزود:در این هواپیما تا سه ماه تکنسین‌ها و خلبانان فرانسوی آن را هدایت می‌کنند تا شرایط  هواپیما برای خلبانان داخلی به خوبی جا بیفتد و پس از آن به طور کامل توسط خلبانان داخلی هدایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» با هواپیماهای تازه خریداری شده پس از برجام، پروازهایش را به فرودگاه نوشهر پس از ۲۲ سال از سر گرفت، تصریح کرد: این هواپیما دارای ظرفیت 72 سرنشین است و این فرصت بسیار ارزشمندی است تا مردم و مسافران و گردشگران از این موقعیت بسیار مناسب برای مسافرت به تهران و نوشهر استفاده کنند.

شادمان با بیان اینکه با هواپیمایی آسمان نیز در حال مذاکره برای فعال کردن پروازهایش از تهران به نوشهر و بالعکس هستیم، گفت: هزینه کم، ایمنی بالا و سرعت بالای کار از ویژگی‌های پروازهای فرودگاه نوشهر است.

فرود نخستین هواپیمای پسابرجامی در فرودگاه این شهرستان و استقبال و گرفتن عکس‌های یادگاری مسئولان منطقه در فرودگاه نوشهر در حالی صورت پذیرفت که هنوز مالکان زمین‌‌های اطراف فرودگاه نوشهر به‌ دلیل نصب دستگاه کمک ناوبری دچار مشکلات جدی در زمینه ساخت ‌وسازهای مسکونی هستند و با وجود وعده‌ها و قول‌های مکرری که به آنها برای تملک زمین‌هایشان داده‌اند ولی تاکنون هیچ اقدام جدی صورت نگرفت و همچنان در بلاتکلیفی به ‌سر می‌برند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :