آخرین عناوین

شنبه 27 خرداد 1396-10:55 کد خبر:43610

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:

معضل زباله در آمل به نقطه بحرانی رسیده است

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: آمل از شهرهای مهم مازندران است که معضل زباله در آن به نقطه بحرانی رسیده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، عزت‌الله یوسفیان‌ملا در بازدید از سد مخزنی هراز، اظهار کرد: سد هراز یکی از مهم‌ترین پروژه‌های موجود در مازندران است که نقش عمده‌ای در تأمین آب شرب، آب زراعی و تولید برق دارد.

وی افزود: با تکمیل این سد مشکلات آب شرب و کشاورزی پنج شهر مازندران حل می‌شود و می‌توان در جمع‌آوری آب‌های سطحی گام‌های بزرگی برداشت.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای ایجاد سد هراز از گذشته تاکنون با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم کردیم، یادآور شد:با تلاش و همت همه مسئولان کشوری، استانی و شهری می‌توان در آینده نزدیک شاهد آبگیری سد مخزنی هراز بود.

این مسئول با اشاره به اینکه پروژه‌های بزرگ در سطح کشور با تأمین اعتبار لازم و انتخاب پیمانکاران متخصص به نتیجه می‌رسند، تصریح کرد:هم‌اکنون یکی از مشکلات اصلی در سد هراز محل دپوی زباله است که در آینده نزدیک در این زمینه به نتایج مطلوب می‌رسیم.

یوسفیان‌ملا با اعلام تأیید وقفی بودن محل ساخت کارخانه زباله‌سوز آمل از سوی وزارت کشور، یادآور شد: با واگذاری زمین جدید در مسیر جاده هراز و مشارکت شرکت خصوصی کشور ژاپن طی ماه‌های آینده این عملیات به مرحله اجرا می‌رسد.

وی با اشاره به انتخاب آمل از سوی وزارت کشور برای اجرای عملیات کارخانه زباله‌سوز توسط شرکت جی ای سی کشور ژاپن، بیان کرد: مقدمات اجرای کارخانه زباله‌‎سوز آمل فراهم شد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی مراکز دفن زباله‌ بیشتر شهرهای مازندران را مناطق جنگلی، زراعی و حاشیه رودخانه‌ها دانست و یادآور شد: آمل از شهرهای مهم مازندران است که معضل زباله در آن به نقطه بحرانی رسید.

این مسئول گفت:در حالی سد هراز هم‌اکنون به فعالیت خود ادامه می‌دهد که طرح‌های مهم وزارت نیرو متوقف شده و این وزارتخانه بیش از 50 طرح مهم در حال اجرا و مطالعاتی خود را متوقف کرد.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه روند اجرای عملیات سد هراز در دو شیفت کاری ادامه دارد، بیان کرد: در دولت یازدهم شتاب زیادی در روند اجرایی سد هراز شاهد بودیم و امید داریم دولت دوازدهم نگاه ویژه به این عملیات بزرگ داشته باشد.

وی با اعلام اینکه بعد از بهره‌برداری از سد هراز بیش از یک میلیون و 200 هزار خانوار مازندرانی و بیش از 98 هزار هکتار از اراضی زراعی مشروب می‌‎شوند، گفت: امید داریم با حل شدن مشکل دپوی زباله در محور هراز شاهد رشد چشمگیر روند عملیات سد هراز باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :