آخرین عناوین

يکشنبه 28 خرداد 1396-10:13 کد خبر:43623

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری ساری خبر داد:

پروژه فیبر نوری برای نخستین‌بار در ساری اجرا می‌شود/گامی ‌جدید در تحقق شهر الکترونیک

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری ساری گفت:پروژه فیبر نوری برای نخستین‌بار در ساری اجرا می‌شود و اجراي این پروژه در ساري،گامي جديد در تحقق ايجاد شهر الكترونيك است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی شهرداری ساری، یاسر قربانی با اشاره به اینکه فیبر نوری به‌عنوان یک بستر ارتباطی امن و برتر محسوب می‌شود، اظهار داشت: سازمان فاوای شهرداری ساری در نظر دارد برای نخستین‌بار در مازندران پروژه راه‌اندازی این بستر را اجرا کند که  با اجرای این پروژه در واقع گامی‌ جدید در تحقق شهر الکترونیک برداشته می‌شود.

وی با بیان اینکه فیبر نوری ظرفیت بالاتری در انتقال دیتا دارد، افزود: به‌ دلیل بالا بودن ظرفیت انتقال دیتا از طریق فیبر نوری (بستر امن) نسبت به آنتن‌های رادیویی، می‌توان حجم بیشتری از اطلاعات را به‌ صورت هم ‌زمان از طریق آن مبادله کرد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و آمار شهرداری ساری با بیان این مطلب که طول اجرای این پروژه حدود ۵۰ کیلومتر است، ادامه داد: توسعه پایدار شهری و همچنین توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله اهداف اصلی این پروژه در مرکز استان به‌شمار می‌رود.

این مسئول با عنوان اینکه یکی از مزیت‌های عمده‌ فیبر نوری به حوزه پایش تصویری مرتبط است، تصریح کرد: با اجرای کامل این پروژه همه تقاطع‌های شهر به مرکز کنترل ترافیک متصل خواهند شد.

قربانی همچنین به ارتباط بین عمارت، سازمان‌های مختلف و شهرداری‌های مناطق از طریق این بستر اشاره کرد و ادامه داد: پروژه فیبر نوری یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای توسعه زیرساخت ارتباطی، تحقق دولت الکترونیک و حرکت به‌ سمت داشتن شهر هوشمند است.

وی با اعلام اینکه با راه‌ اندازی بستر ارتباطی فیبر نوری، پروژه ارائه اینترنت شهری در پارک‌ها و مراکز عمومی‌ نیز کلید خواهد خورد، تأکید کرد: سازمان‌ها و ارگان‌های خارج از شهرداری نیز در صورت نیاز می‌توانند از این بستر ارتباطی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و آمار شهرداری ساری اضافه کرد: مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی ‌وابسته به ایجاد شبکه فیبر نوری است و هرچه این شبکه در شهر گسترده ‌تر باشد نقاط بیشتری به سیستم‌های هوشمند مجهز خواهند شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم به سمت شهر هوشمند پیش رویم و این افق در کشور مخصوصاً در استان مازندران به ‌زودی مشاهده شود.

* پروژ‌ه‌ای به طول ۵۰ کیلومتر

جلسه اجرای پروژه فیبر نوری نیز با حضور مدیرعامل سازمان فاوا و نمایندگان شرکت‌های پیمانکار دست‌اندرکار این پروژه برگزار شد.

این پروژه تا روزهای دیگر برای نخستین ‌بار در مازندران به طول ۵۰ کیلومتر در ساری اجرا می‌شود که در این جلسه روند اجرا، تسریع در اجرا و مشکلات پیش‌روی این پروژه مهم بررسی شد.

همچنین زمان‌بندی اجرای این پروژه نیز اعلام شد و قربانی با تأکید بر شرایط زمانی اجرای پروژه و مساعد بودن شرایط آب و هوایی، بیان کرد: انتظار از شرکت‌های پیمانکار این است که هر چه سریع‌تر پروژه را به مرحله اجرا برسانند و نباید در روند اجرا و بهره‌ برداری تأخیری به‌ وجود بیاید.

پروژه فیبر نوری که در راستای تحقق شهر هوشمند اجرا می‌شود، بستری امن با قابلیت‌های کاربردی بسیار، بدون محدودیت پهنای باند و سرعت، به ‌شمار می‌آید.

بر اساس این گزارش قربانی در پایان گفت: پس از آغاز عملیات حفاری، تمام عملیات با حضور و نظارت نمایندگان سازمان و شرکت‌ها انجام می‌شود و این پروژه باید طبق قرارداد در زمان مشخص‌شده به پایان برسد و تمدید زمان از سوی سازمان امکان‌پذیر نیست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :