آخرین عناوین

چهارشنبه 3 دی 1393-7:7 کد خبر:4363

بالاخره کمپوست مشکل را حل می کند یا نه؟

تفاوت فاحش حرف های دو مسئول در یک جلسه/ زیر سوال بردن نبیان توسط مقیمی

مقیمی اظهار داشت: با راه اندازی کارخانه کمپوست، مشکل زباله برطرف نمی شود و این واحد صنعتی فقط می تواند حدود 60 درصد مشکل دفع غیربهداشتی زباله شرق مازندران را از بین ببرد .


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش نیوز، روز دوشنبه جلسه شورای اداری شهرستان در مسجد گت زمین خلیل شهر برگزار شد.

 احمد علی مقیمی و نبیان معاون عمرانی استانداری از سخنرانان این نشست بودند که نکته جالب جلسه این بود که نبیان در بخشی از سخنانش اظهار داشت:دپوی غیربهداشتی زباله یکی از معضلات جدی شهرهای مازندران است که کارخانه های کمپوست و زباله سوز در شهرهای استان ، یکی از برنامه های دولت برای حل این مشکل است .

مقیمی اظهار نظر نبیان را بی پاسخ نگذاشت و در سخنرانی خود اظهار داشت: متاسفانه این گونه در میان مردم القا شده که با راه اندازی کارخانه کمپوست ، مشکل زباله این شهرها برای همیشه برطرف خواهد شد  ولی  باید با مردم واقع بینانه سخن گفت و به آن ها یادآوری کرد که راه اندازی این واحد صنعتی فقط می تواند حدود 60 درصد مشکل دفع غیربهداشتی زباله شرق مازندران را از بین ببرد .

نماینده مردم بهشهر درمجلس شورای اسلامی افزود : راه اندازی زباله سوز ، راه حل برطرف شدن قطعی و دائمی زباله این مناطق است چون با راه اندازی کارخانه کمپوست ، بخش عمده ای زباله های بازگشتی ، باید دفع و دپو شود .
مقیمی ادامه داد : کارخانه کمپوست بدون حضور دستگاه زباله سوز ، فاقد کارآیی لازم و مناسب است و باید برای حل این مشکل و تامین دستگاه زباله سوز، برنامه ریزی های لازم انجام شود .

وی تعلل در اجرای طرح ها را از عوامل اصلی هدر دادن بیت المال دانست و گفت:  در سال های گذشته دستگاه همزن که اصلی ترین قطعه مکانیکی کارخانه کمپوست به شمار می رود را با 300 میلیون تومان خریداری نکردیم و مجبور شدیم همین دستگاه را امسال با مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون تومان بخریم .

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه درمجلس شورای اسلامی بر لزوم ارائه طرح های مناسب و قابل اجرا توسط دستگاه های اجرایی شهرستان تاکید کرد و گفت : یکی از این گونه طرح ها ، برنامه ریزی برای کسب درآمد پایدار توسط شهرداری ها از طریق راه اندازی واحدهای صنعتی مانند کارخانه کمپوست است .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :