آخرین عناوین

چهارشنبه 31 خرداد 1396-9:2 کد خبر:43664

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران اعلام کرد:

شنا کردن در دریای مازندران طی روزهای پایانی هفته جاری ممنوع است

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران گفت: شنا در دریا ازامروز به ‌ویژه ‏از فردا تا پایان هفته جاری از شنا در دریا ممنوع است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، محمدباقر سلطانی اظهار داشت: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏‌یابی هواشناسی ‏و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی، از عصر روز سه ‌شنبه 30 خرداد ماه امسال در نتیجه وزش بادهای ‏غربی و شمال غربی در فراساحل شاهد افزایش تدریجی موج خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه از صبح چهارشنبه نیز دریا ‏به تدریج مواج خواهد شد، اضافه کرد: اوج فعالیت سامانه نیز ظهر و بعدازظهر چهارشنبه است.

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران بیان کرد:طی این مدت بیشینه سرعت وزش باد در فراساحل استان تا 12 و در نزدیک ساحل تا 80 متر بر ثانیه ‏با جهت غالب غربی و شمال غربی پیش‎بینی می‎شود‎.‎

سلطانی یادآور شد: بیشینه ارتفاع موج در فراساحل استان 5.2 و در نزدیک ساحل تا 0.2 متر در زمان اوج فعالیت سامانه (بعد از ظهر چهارشنبه) برآورد می‌شود.

وی تصریح کرد:توصیه ما به گردشگران و علاقه‌مندان به شنا این است که از عصر امروز سه‌‏ شنبه به‌ ویژه ‏از فردا تا پایان هفته جاری از شنا در دریا خودداری کنند.

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران در پایان با اعلام اینکه مسئولان و ‏دیگر فعالان دریای خزر نیز آمادگی لازم را داشته باشند،گفت: همچنین مدیران و مجریان طرح‏‌های ‏دریا علاوه بر افزایش تعداد ناجیان و برافراشتن  پرچم‌‏های شنا ممنوع، کاملاً آماده باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :