آخرین عناوین

شنبه 3 تير 1396-8:48 کد خبر:43700

بلاغ گزارش می دهد:

بازی دوسر باخت دولت با مطرح شدن طرح کارورزی/15 هزار فارغ‌التحصیل بیکار منتظر اقدام دولت

طرح کاروزی با وجود نقد و نظرها باعث مشخص شدن وضعیت نیازمندی به اشتغال در مازندران شد و ثبت‌نام 15 هزار فارغ‌التحصیل نشان می‌دهد که دولت باید در برنامه‌های خویش تجدید نظر کند.


خزرخبر: اجرای طرح کاروزی اگر چه با نقد نظرهای جدی از سوی جامعه کارگری مواجه هست اما واقعیت موجود جامعه در ارتباط با اشتغال و ضعف در ساختار آموزشی کشور را به خوبی نشان داد.

متولیان اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در مازندران به صورت جدی به دنبال اجرای طرح کارورزی در این استان هستند و تلاش دارند که نسبت به جذب افراد در این طرح اقدام کنند.

بحث طرح کاروزی با نقد جدی از سوی متولیان بخش کارگری مواجه شد و به اذعان آنها جامعه کارگری با تهدید شغلی مواجه هست.

ثبت‌نام 15 هزار فارغ‌التحصیل مازندرانی برای حضور در دوره‌های کاروزی نشان از اسف‌ بار بودن وضعیت آموزش و اشتغال در استان مازندران دارد.

این در حالی است که تنها صلاحیت بیش از 4 هزار نفر برای حضور در دوره‌های این طرح تایید شد و سهم استان مازندران بیش از 5 هزار نفر است.

متولیان آموزشی و دست‌اندرکاران استانی علاوه بر تلاش برای جذب سریع‌تر افراد باید فکری به حال اوضاع آموزشی و اشتغال کرده تا شاهد انبوه مراجعه‌کنندگان در صف‌های طولانی کاروزی نباشیم.

در بهترین شرایط فردی که قرار است در این طرح شرکت کند تنها چهار تا 6 ماه و با یک سوم حقوق و مزایا در فضاهای صنعتی حاضر می‌شود و پس از 6 ماه دوباره همان آش و همان کاسه!

با توجه به شرایط نامناسب بازار کار به نظر می‌رسد که فارغ التحصیلان دانشگاهی به ناچار در راهی قرار گرفتند که شاید روزنه‌ای برای اشتغال آنها فراهم شود و چه بسا بکارگیری آنها از نظر فعالان جامعه کارگری باعث بیکاری حال حاضر کارگران کشور و افزایش هزینه برای تامین اجتماعی می‌شود.

به نظر می‌رسد که متولیان استانی و کشوری برای برون‌رفت از مشکل فعلی باید اجرای طرح اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند، به فکر حمایت از تولید داخل باشند، زمینه واردات کالاهای که قابلیت تولید در کشور دارد را مسدود کنند، طرح مبارزه با قاچاق کالا جدی گرفته شود، تولیدکنندگان واقعی شناسایی و حمایت از آنها به صورت جدی مطرح شود، نظام مالیاتی و بیمه‌ای در راستای حمایت از تولیدکننده تدوین و تعریف شود تا شاید گامی برای تامین نیازمندی‌های بازار کار فراهم شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :