آخرین عناوین

يکشنبه 4 تير 1396-11:9 کد خبر:43713

قابل توجه مسئولان شهرستانی:

پارک شهرک آزادگان دو انگشت پای کودک بابلی رابلعید

کودک هفت ساله بابلی در اثر نامناسب بودن فضای سبز و وسایل بازی در شهرک آزادگان بابل ،۲ انگشت پای خود را از دست داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از ایرنا،واپسین روزهای ماه رمضان است و نیم ساعت به افطار، مادر مهسا افطاری را آماده و سفره افطار را هم پهن کرده است و به اصرار دختر کوچولوی خود به فضای سبز نزدیک خانه اش می رود.

مهسا در فضای سبز مانند مشغول بازی می شود، ابتدا تاب بازی می کند و سپس روی الاکلنگ می نشیند حالا پنج دقیقه مانده به اذان غروب که مادر مهسا از دخترش می خواهد از الاکلنگ پایین بیاید تا باهم به خانه بروند اما متاسفانه به دلیل غیر استاندارد بودن این وسیله بازی ،دخترک پایش در آهن الاکلنگ گیر می کند و انگشتان پایش به شدت آسیب می بیند.

با مراجعه به بیمارستان متوجه می شوند که 2 انگشت پای این دختر باید قطع شود، پدر و مادر مهسا که مانند همه پدر و مادران نگران سلامتی فرزند خود است ، تصمیم می گیرد به بیمارستانی در تهران بروند به این امید که پزشکان تهران بتوانند انگشتان پای دختر کوچولشان را نگهدارند؛ اما متاسفانه پزشکان تهران هم همین حرف ها را تکرار کردند.

دخترشان را به شهر خود یعنی بابل بازمی گردانند، بیمارستان کودکان این شهر می گوید امروز شنبه او تحت جراحی قرار می گیرد درحالی که الان 2 روز است مهسا در وضعیت نامناسبی به سر می برد.

آزادگان نام شهرکی نوساز در ابتدای بابل از مسیر بابل به امل است که بیش از هزار خانواده در آن زندگی می کنند و هر خانواده ای به طور متوسط یک فرزند مدرسه ای دارد؛ اما این شهرک حتی یک مدرسه هم ندارد.

فضای سبز این شهرک در زمینی شاید به مساحت 500 متر باشد که چند وسیله بازی کوچک و سنگین آهنی مانند تاب، الاکلنگ و سرسره در آن بدون در نظر گرفتن هیچ ایمنی تعبیه شده است؛ با دیدن این وسایل بازی می بینیم که حتی کف پوش روی زمین قرار ندارد و کودکان در صورت وقوع کوچکترین اتفاق بدترین لطمات به آنان وارد می شود.

جالب تر اینکه ، اطراف این چند وسیله بازی دیوار 10 سانتی بتنی واقع شده که کافی است یکی از کودکان دیگری را هل بدهد تا همان اتفاقی که نباید بیفتد، روی دهد.

زمین گلی سخت و سنگ زیر تاب، الاکلنگ و سرسره اصلا مناسب بازی کودکان نیست،با آمدن تابستان یکی از دغدغه های والدین پر کردن اوقات فراغت کودکانشان است که بخشی از این اوقات در فضاهای سبز و پارک ها باید پر شود و اتفاقی که برای مهسا این دختر شیرین زبان افتاد در کمین بقیه کودکان شهرک آزادگان قرار دارد.

اداره کل استاندارد مازندران نسبت به غیر استاندارد بودن دستگاه ها و وسایل بعضی از شهر بازی های استان هشدار داد و اعلام کرد که وسایل غیر استاندارد توقیف و جمع آوری می شود.

**شهر بازی زیر ذره بین موسسه استاندارد

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد مازندران گفت:در بازرسی‌ هایی که هفته گذشته از چند شهر بازی و مراکز تفریحی استان صورت گرفت ، 35 وسیله بازی غیراستاندارد شناسایی و توقیف شد.

خدیجه شهمیزادی افزود:دستگاههای توقیف شده شامل کارتینگ،کشتی صبا، رالی کودک،حلقه وحشت، بانجی، سازه بادی، تاب کودک، موتور چهار چرخ، ماشین برقی، هلی کوپتر کودک، ترامپولین، صندلی پرنده، استخر توپ و قلعه بادی است.

وی با تاکید بر این که بازرسی‌ها و نظارت جدی بر استانداردسازی وسایل و تجهیزات شهربازی‌ها و مراکز تفریحی مازندران همچنان به صورت جدی ادامه دارد ، اظهار داشت:با توجه با نزدیک شدن ایام تابستان و تعطیلی مدارس ، برای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان نظارت بر عملکرد بهره برداران و دستگاههای موجود در مراکز تفریحی افزایش می یابد.

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد مازندران به وجود 57 شهر بازی در استان اشاره کرد و گفت:موسسه استاندارد در سه مرحله ساخت ، نصب و بهره برداری برای شهر بازی گواهی استاندارد صادر می کند.

مازندران با حدود سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت ، 57 شهر کوچک و بزرگ و سه هزار و 200 روستا دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :