آخرین عناوین

يکشنبه 4 تير 1396-11:21 کد خبر:43714

انتقاد نماینده مردم ساری از عملکرد استاندار!!

استاندار عملکـرد قابل دفاعی نـدارد

نماینده مردم ساری گفت:عملکرد آقای استاندار و تیمشان و بعضی از مدیران استانی و حتی شهرستانی چندان مثبت نبوده و عملکرد قابل دفاعی ندارند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تیتر امروز، يوسف نژاد در خصوص آخرين وضعيت استانداري مازندران گفت: معدل عملکرد آقای استاندار و تیمشان و بعضی از مدیران استانی و حتی شهرستانی چندان مثبت نبوده و عملکرد قابل دفاعی ندارند.

نماینده مردم ساری گفت: عملکرد آقای فلاح در طول چهار سال بر اساس شاخس ها ی مدیریتی که معمولا وزارت خانه ها دارند باید ارزیابی شود، اما چیزی که از ذهنیت عمومی و کارشناسی مردم متوجه می شوم در طی چهار سال گذشته که به طور مستقیم در جریان بوده ام معدل عملکرد آقای استاندار و تیمشان و بعضی از مدیران استانی و حتی شهرستانی چندان مثبت نبوده و عملکرد قابل دفاعی ندارند و به نظر می رسد که این موضوع به چند جنبه بر می گردد، اولا نوع مدیرانی که انتخاب شده اند با جایگاهشان از نظر تحصیلاتی و تجربیاتی و مدیریتی سازگاری ندارد، نه اینکه مدیران میل به انجام کار نداشته باشند اما بعضی از مدیران به خاطر این فاصله تجربیاتی، مدیریتی و تحصیلاتی با جایگاهی که در آن قرار گرفته اند سنخیتی ندارد و بعضی مدیران نگاه سیاسی نسبت به این دولت ندارند و همسو با دولت نیستند.

یوسف نژاد افزود: به عقیده من مظلوم ترین دولت همین دولت است، حتی در هفته دولت که دستگاه ها وظیفه دارند عملکرد خودشان را بیان بکنند و به نوعی از دولت دفاع بکنند، دیده شده که اصلا بنای بر دفاع از دولت و عملکرد دوت نداشته اند.

حتی در زمان انتخابات ریاست جمهوری هم استان مازندران جزو سه استان آخر از نظر میزان آرا شناخته شده بود که الحمداله مردم نشان دادند که هوشیار هستند و این اتفاق رخ نداد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: به عقیده بنده عملکرد مدیریتی در استان قابل دفاع نیست و برای آقای فلاح هم بهتر است که از استان بروند، در ملاقات با مسئولین در سطح کشور بنده پیشنهاد دادم که اگر علاقه مندی به حضور ایشان در دولت وجود دارد بهتر است که در یک وزارت خانه حضور داشته باشند، سه وزارت خانه هم پیشنهاد داده ام که مرتبط با تحصیلات و تجربیات ایشان می باشد.

وی گفت: در استانداری مازندران معدل استاندار و تیمشان از میانگین کشور پایینتر بوده است.

● به نظر شما آقای فلاح طی این چهار سال نقاط مثبتی هم داشته اند؟

طبیعی است که استاندار تلاش هایی هم کرده باشند، نمیتوان گفت که استاندار کلا منفی عمل کرده است ، پیگیری هایی هم داشته اند که به نتیجه نمی رسید، شاید تمیشان ضعیف بوده و پیگیری هایشان به نتیجه نمی رسید.

اما در مجموع و نگاه کلی نتوانسته اند از ظرفیت و توان استان مازندران در جهت توسعه استفاده کنند، فلاح با مجمع نمایندگان تقریبا هیچ رابطه ای نداشته اند.

انتظار ما از شخصی که سال ها قبل رئیس سازمان جنگل ها و مراتع بوده و تحصیلات عالیه و مرتبط دارند این بوده که به کمک استان بیایند و مازندران را نجات بدهد، ایشان در بخش کشاورزی تجربه و سابقه بالایی دارند و مازندران هم یک استان کشاورزخیز و مناسب برای کشاورزی می باشد که ایشان می بایست از این توان استفاده می کردند.

● شما نماینده ای هستید که حامی دولت هستید و نسبت با سایر نماینگان استان نفوذ خوبی در تهران دارید، چرا تا به حال به فکر تغییر استاندار نیافتاده اید؟

تقریبا بیش از یک سال از عمر مجلس دهم که بنده در آن نماینده هستم میگذرد.

جز اولین نمایند هایی بوده ام که نسبت به بالا بودن سن مدیریتی در استان اخطار دادم، در همین زمان به انتخابات ریاست جمهوری هم رسیدیم، البته بنده تلاش خودم را کرده ام اما مصلحت بر این شد تا پایان انتخابات استاندار مازندران تغییر نکند.

اما در مجمع نمایندگان تا به حال در مورد جایگزین ایشان هیچ بحثی نشده است.

● فکر می کنید در میان این گزینه هایی که برای استانداری مازندران مطرح هستند توان این را دارند که استان را به آن چیزی که مد نظر مردم و شما است برسانند؟

به عقیده بنده استان مازندران نیاز به یک استاندار معتدل و غیر سیاسی که به دنبال کار و توسعه استان باشد دارد، یک فرد اجرایی و کاری باشد و شناخت از این استان داشته باشد و بتواند از ظرفیت و توان استان حداکثر استفاده را ببرد.

لزوما نباید یک چنین شخصی اصلاح طلب باشد، فردی باشد که منافع استانی را در کنار دیدگاه های سیاسی عملیاتی بکند به نظر من کفایت می کند.

مازندران به انداز کافی تاوان سو مدیریت ها را داده و بیش از این توان پرداخت هزینه را ندارد.

● آیا ممکن هست روزی شمارا به عنوان استاندار مازندران ببنیم؟

خیر، بنده نه علاقه دارم و نه توان این کار را دارم، و صحیح هم نیست که یک چنین موقعیتی در اختیار افرادی مثل من قرار بگیرد چرا که بنده خودم مشمول سوال قبلی شما می شوم که در پاسخ گفتم استاندار لزوما نباید یک فرد سیاسی باشد.

صحیح نیست که بنده جایگاه مجلس را رها کنم و برای استانداری اقدام کنم، نه علاقه به این کار دارم و نه انگیزه.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :