آخرین عناوین

سه شنبه 6 تير 1396-13:44 کد خبر:43728

شهردار آلاشت اعلام کرد:

قطع آب‌ آشامیدنی شهر آلاشت در ساعات زمان‎بندی‌شده/حضور 5 هزار مسافر با وجود مشکل آب آشامیدنی

شهردار آلاشت گفت: آب‌ آشامیدنی شهر آلاشت در ساعات زمان‎بندی‌شده مختلف در شبانه ‌روز قطع می‌شود و با توجه به گردش‌پذیر‌بودن این شهر مشکلات گوناگونی را فراهم می‌کند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،عبدالکریم پهلوان با اشاره به مشکل آب آشامیدنی در شهر آلاشت، گفت: آب‌ آشامیدنی شهر آلاشت در ساعات زمان‎بندی‌شده مختلف در شبانه‌ روز قطع می‌شود و با توجه به گردش‌پذیر‌بودن این شهر مشکلات گوناگونی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه مدیریت انتقال آب «هلی‌خامن» به شهر آلاشت کوتاه ‌ترین و راحت‌تر‌ین گزینه برای حل مشکلات آب آشامیدنی الاشت است، افزود: حل مشکل آب آشامیدنی آلاشت نیازمند تصمیم مدیریتی استانی و شهرستانی است.

شهردار آلاشت آب چشمه «هلی‌خامن» را برای تأمین آب آشامیدنی روستا‌های بالا‌دست و روستا‌های «سِرین»، «گِلیون»، «شرجی‌کلا» و «الاشت» کافی ذکر و خاطر‌نشان کرد: احداث چاه در شهر آلاشت با تردید‌هایی درباره میزان آب و وضعیت خاک‌شناسی آن همراه است و زمان احداث آن و اقدامات تکمیلی و لوله‌کشی باعث می‌شود تا 6 ماه اول به اهداف بیان‌شده دسترسی پیدا نکنیم.

این مسئول از وجود 45 لیتر در ثانیه آب در چشمه «هلی‌خامن» خبر داد و با بیان اینکه مجوز 17 لیتر بر ثانیه آب این چشمه را برای آلاشت دریافت کردیم، اظهار کرد: در حال حاضر مقدار آبی که از چشمه «هلی‌خامن» دریافت می‌کنیم سه لیتر در ثانیه است و دیزل پمپ نصب‌شده آن هم ایراد دارد و بر اختصاص 12 لیتر بر ثانیه هم رضایت داریم که محقق نشد.

پهلوان از حضور بیش از 5 هزار مسافر و گردشگر در تعطیلات عید فطر در آلاشت با وجود مشکل آب آشامیدنی خبر داد و گفت: با تانکر، آب وضو را برای نمازگزاران تهیه کردیم و بسیاری از مردم هم نتوانستند موفق به برگزاری نماز عید فطر شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :