آخرین عناوین

شنبه 6 دی 1393-1:13 کد خبر:4373

علی پاداشی/کارشناس رسانه ای

عمل به شعار «همه واقف باشیم» مطمئن‌ترین راهکار در تحقق اقتصاد مقاومتی

یکی از راهکارهای مطمئن برای رهایی از تحریم‌ها و رسیدن به قله اقتصاد مقاومتی عمل به شعار «همه واقف باشیم» و راه‌اندازی نهضت ترویج فرهنگ وقف و احیای موقوفات است.


خزرخبر:چه خوب است به بهانه روزهای پایانی هفته وقف نهضت احیای موقوفات و فرهنگ وقف در همه دستگاه ها، ادارت، سازمان های مردم نهاد و... فعال شود و همه آحاد مردم و بسیجیان با ساز و کارهایی وارد این سنت حسنه شوند تا علاوه بر گسترش دامنه وقف بتوانند در احیا موقوفات نقش موثری داشته باشند.

واقعا در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نگاهمان به اقتصاد چگونه  است و آیا نسخه اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری در بسترهای اقتصادی جامعه تزریق شد؟؟

اینجا ایران سرزمین سرو قامتان علوی است ،کشوری که در حال حاضر در محاصره اقتصادی و بی‌عدالتی طرف است و با توکل به خدای بزرگ تمام قد ایستاده و با اقتدا به پرچم سرخ حسین(ع) و علم سبز مهدی(عج) به توان فرزندان برومند خود اعتماد و امیدوار است.

این ملت مرگ با عزت را از زندگی در ذلت ترجیح داده و این مرام، میراث آن شهیدی است که تنها با یاران اندکش در برابر  لشکر ظلم ایستاد و پیروزی حقیقی را با شهادت رقم زد و امروز نیز هر مسلمانی برای مبارزه با ظلم و ناعدالتی برخیزد با ندای «یا حسین(ع)»  به او اقتدا می‌کند.

تاکنون ایرانیان همیشه در صحنه در گردنه‌های سخت تاریخ، با اقتدا به مولایشان از دسیسه‌های دشمنان در امان بودند و امروز که ناخدای کشتی این ملت در ید نائب امام عصر(عج) حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(دام ظله العالی) است هیچ واهمه‌ای از هیچ قدرتی ندارند.

امروز مقام معظم رهبری در همه حوزه‌ها منویاتی دارند که باید به آن عمل شود تا کشتی انقلاب اسلامی در امواج توفان دشمنان آسیب‌پذیر نشود، اکنون ندای اقتصاد مقاوتی رهبری را همه شنیدیم ولی آن بذرهای راهبردی که می‌بایست در این فضای تحریم در جای جای این سرزمین غرس شود آیا اتفاق افتاد تا بزودی شاهد به ثمر نشستن این تدبیر معظم له باشیم.

چه خوب است هر استان ظرفیت‌های درون اقتصادی استان خود را شناسایی و با برنامه‌ریزی و رونق آن بتواند چنان قدرتی به اقتصاد داخل بدهد که در مقابل هر تحریمی قادر به پایداری باشد.

اقدام به وقف و احیای موقوفات راه برون رفت از تحریم اقتصادی

 یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی اقدام به وقف و  احیای موقوفات است و عمل به شعار «همه واقف باشیم» یکی از راه‌های امن برای برون رفت از تحریم اقتصادی است که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده و ما بار سنگین اجرای این سنت حسنه را بر دوش یک سازمان نهادیم و ظرفیت فوق‌العاده اقتصادی و فرهنگی این سنت الهی را نادیده گرفتیم.

 در عصر چهارشنبه 5 آذر ماه 93 ندای کمک‌خواهی حجت الاسلام ستار علیزاده مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران را شنیدم، این مسئول اعتراف کرد: «از تمام موقوفات مازندران ما توانستم فقط 30 درصد آن را  احیا کنیم.» این یعنی بیش از دو سوم از موقوفات و  مراکز اقتصادی رها شده است.

اکنون که در اقتصاد مقاومتی قرار داریم چه خوب است با توجه به فراهم شدن فرهنگ وقف در قالب وقف فردی، مشارکتی، اخذ وام به شرط وقف و یا خرید اوراق، همه دستگاه‌ها، ادارات، سازمان‌های مردم نهاد، بسیجیان و آحاد مردم با ساز و کارهایی به شعار «همه واقف باشیم» جامه عمل بپوشانیم تا با توسعه وقف با توجه به نیاز روز، یک بذر راهبردی از نسخه اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری را غرس و به بالندگی برسانیم.

البته این را هم بگویم اگر چه سفیران جمهوری اسلامی در 5+1 تلاش دارند تا گره ای از تحریم‌ها را بگشایند اما پرواضح است، استکبار با دریافتی که از  وضعیت اقتصادی داخل کشور دارد طناب تحریم را تنگ یا باز می‌کند.

بنابراین یکی از راهکارهای مطمئن برای رهایی از تحریم‌ها و رسیدن به قله اقتصاد مقاومتی،  عمل به شعار «همه واقف باشیم» و راه‌اندازی نهضت ترویج فرهنگ وقف و احیای موقوفات است.

فلذا پسندیده است، مسئولان اجرایی، اساتید دانشگاهی، دانشجویان، کارمندان، خبرنگاران به صورت صنفی و... برای وقف مشارکتی و عمل به شعار «همه واقف باشیم» پیشقدم شوند تا با محکم کردن یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی به ندای رهبر عظیم‌الشان در عمل نیز لبیک گفته باشند.

امید است در آینده نزدیک با تدابیر مدیران استانی طعم معنوی واقف بودن را همه آحاد مردم احساس کنند و من نیز بتوانم از اماکنی با تابلوی موقوفه کارکنان استانداری، موقوفه کارکنان دانشگاه ...، موقوفه کارکنان شهرداری...، موقوفه خبرنگاران، موقوفه کارکنان اوقاف، موقوفه معلمان، موقوفه شهرک های صنعتی، موقوفه مشارکتی روستای ...، موقوفه روحانیون، موقوفه صنف ...،  و ... گزارشی تصویری تهیه کرده و نتیجه این هم تجمعی را به اطلاع شریف مردم  برسانم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :