آخرین عناوین

يکشنبه 11 تير 1396-11:20 کد خبر:43802

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران اعلام کرد:

خط قرمز آب و فاضلاب شهری، کیفیت آب می باشد/حدود 30 درصد پرت آب انجام می شود

مدیرعامل آبفاشهری مازندران ، کیفیت آب را خط قرمز تمامی شرکتهای آب و فاضلاب دانست و گفت:تمامی همکاران ما تلاش می کنند آبی سالم و با کیفیت در اختیار مشترکین قرار دهند.


به گزارش خزرخبر، ذبیح الله ذاکری در نشستی با اصحاب رسانه با بیان اینکه این شرکت  در بخش آب 2 میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی استان را  تحت پوشش دارد، گفت: تعداد مشترکین این شرکت 588 هزار مشترک  برابر با یک میلیون آحاد می باشد.

وی، جمعیت شهری برخوردار از فاضلاب را 205 هزار نفر( 47 هزار مشترک و 86 هزار آحاد) اعلام و تصریح کرد: درحال حاضر در شهرهای ساری، بابل، بابلسر، جویبار ، نوشهر و چالوس تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت 68 هزار و 850 متر مکعب در روز  فعال می باشد.

ذاکری،  ضمن اشاره به اینکه در سال گذشته با پیگیرهای انجام شده 55 میلیارد تومان اعتبار در بخش آب و 66 میلیارد تومان در بخش فاضلاب تخصیص یافت، افزود: بر اساس قانون بودجه سال 96 و مصوبه اولیه این قانون، در بخش اعتبارات ملی و استانی 45 میلیارد تومان اعتبار در بخش آب و فاضلاب پیش بینی شد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، با بیان اینکه شرکت متولی اجرای طرحهای آبرسانی و فاضلاب  در مجتمع های مسکن مهر است، گفت: با پیگیری های صورت گرفته در سال گذشته 7 میلیارد تومان برای مسکن مهرمیارکلا و شقایق ساری، پیلم کتی  بهشهر و مسکن مهر جویبار هزینه شد.

ذاکری ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال و با اعتباراتی که دریافت می شود خدمات آبرسانی را در مسکن های مهر به پایان برسانیم.

وی، با اشاره به پیگیریهای انجام شده در اخذ 150 میلیون یورو تسهیلات از بانک توسعه اسلامی به منظور اجرای طرحهای فاضلاب در شهرهای قائمشهر، آمل، محمودآباد، تنکابن و رامسر  اظهار داشت: به دنبال افزایش میزان تسهیلات به مبلغ 281 میلیون یورو هستیم همچنین این تسهیلات برای مدت 4 سال اجرایی  ویک سال کار اداری از سال 97  دریافت می شود.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران تصریح کرد: با اجرای طرحهای فاضلاب دراین  5 شهر ، جمعیت برخوردار از طرحهای فاضلاب به 457 هزار نفر می رسد که 25 درصد از جمعیت استان را شامل می شود.

ذاکری، از تخصیص ردیف اعتباری به مبلغ 250 میلیارد تومان برای مطالعه طرحهای فاضلاب طی مدت 4 سال برای شهرهای نکا، بهشهر و گلوگاه با پیگیری مسئولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: با اجرایی شدن طرحهای فاضلاب در این شهرها 10 درصد به جمعیت مشترکین فاضلاب استان افزوده خواهد شد.

وی، به اجرای عملیات ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر ساری برای جمعیت 105 هزار نفر اشاره  کرد و افزود: به منظور بهره برداری از مدول دوم این تصفیه خانه 80 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی می شود.

ذاکری، با اشاره به وجود طرح جامع آب در استان، خواستار تدوین طرح جامع فاضلاب شد و گفت: امیدواریم با این طرح سطح برخورداری جمعیت استان از طرحهای فاضلاب افزایش یابد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه میزان بارندگی طی سالهای اخیر کاهش یافته  است، اظهار داشت: کاهش بارندگی منجر به کاهش سطح روان آبهای موجود شده که این امر کمبود آب را تشدید نموده است لذا خانواده ها  ملزم به مدیریت مصرف و استفاده صحیح از آب می باشند.

وی، با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید 137 کیلومتر اصلاح و 376 کیلومتر توسعه شبکه انجام و 74 کیلومتر خط انتقال آبرسانی در استان احداث شد، گفت: در این مدت 11 هزار  و 250 متر مکعب مخزن ذخیره احداث ، 21 حلقه چاه حفر و 19 حلقه چاه تجهیز و 10 ایستگاه پمپاژ آب، تجهیز و وارد مدار بهره برداری  شد.

ذاکری، کیفیت آب را خط قرمز تمامی شرکتهای آب و فاضلاب دانست و بیان داشت:  کیفیت آب با سلامت افراد در ارتباط است تمامی همکاران ما تلاش می کنند آبی سالم و با کیفیت در اختیار مشترکین قرار دهند.

معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران نیز در این نشست، گفت: 90 درصد منابع آب استان از طریق سفره های آب زیرزمینی تامین می شود که طی سالهای اخیر در میزان بهره مندی از آبهای سطحی با استفاده از آب سد شهید رجایی ساری، میجران و البرز رشد خوبی را شاهد بودیم.

محمدرضا محمودی، با بیان اینکه تاسیسات آب رسانی  و اعتبارات در نظر گرفته شده برای جمعیت ثابت استان است  تصریح کرد: در ایام تعطیل با افزایش دو تا  سه برابری جمعیت مواجه می شویم که این امر منجر به کمبود آب در شهرهای مسافر پذیر  می شود.

وی، با اشاره به تدوین نقشه راه و اجرای طرح زونهای 10 گانه در استان مازندران  به منظور رفع کمبود آب و استفاده از آبهای سطحی  اظهار داشت: برای رفع کمبود آب و افت فشار نیاز داریم مشترکین نیز مصرف خود را بهینه و مدیریت نمایند.

معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران، با اشاره به کیفیت آب شرب استان گفت: در مسایل کیفی آب حساس هستیم  و سعی می کنیم آبی با کیفیت تولید و توزیع شود.

معاون فنی مهندسی  نیز در این نشست به وجود 7 هزار کیلومتر شبکه آبرسانی در استان مازندران اشاره و تصریح کرد: 30 درصد از شبکه آبرسانی در استان فرسوده است که در حال حاضر اعتبارات تخصیص یافته جوابگوی تعویض و اصلاح  تمامی  شبکه ها نیست.

پرویز یزدان پناه، با اشاره به دریافت مبالغی از آب بها در قالب تبصره 3 و ماده 11 اظهار داشت: این اعتبارات برای بازسازی  واصلاح شبکه های آب در همان شهرها هزینه می شود.

لطفی معاون خدمات مشترکین و درآمد نیز با اشاره به طلب 25 میلیارد تومانی شرکت آب  وفاضلاب شهری مازندران از مشترکین اظهار داشت: مشترکین با پرداخت  آب بهای خود ما را در خدمت رسانی به همشهریان یاری نمایند.

گفتنی است در این نشست  که هرمز نیازآذری معاون مالی و پشتیبانی، جانباز معاون برنامه ریزی و منابع انسانی و احمدی آزاد مدیر حراست شرکت آب و فاضلاب استان مازندران حضور داشتند،  به سوالات خبرنگاران در حوزه  آب و فاضلاب پاسخ  داده شد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :