آخرین عناوین

يکشنبه 11 تير 1396-16:40 کد خبر:43807

بعد از ظهر امروز صورت گرفت:

آتش‌سوزی گسترده در خزرشهر فریدونکنار

حریق گسترده دامن شهرک توریستی اقامتی خزرشهر فریدونکنار را گرفت و این منطقه را غرق در آتش کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، بعد از ظهر امروز خبر آتش سوزی در شهرک خزرشهر جنوبی فریدونکنار به گوش شهروندان فریدونکناری رسید و آنها را سراسیمه کرد.

شهرک خزرشهر جنوبی یکی از بزرگ‌ترین، قدیمی‌ترین و زیباترین و گران قیمت‌ترین مجتمع‌های مسکونی توریستی در ایران است که ساکنان آن بیشتر پایتخت‌نشین و بسیاری نیز در خارج کشور زندگی می‌کنند و با شروع تعطیلات تابستان و البته عید نوروز به این منطقه مسافرت می‌کنند.

آتش در سطح وسیعی از منطقه شمالی این شهرک به وجود آمد و توانست در ضلع‌های جنوبی و غربی و شرقی باغات نارنج این شهرک گسترده شود.

آتش‌ به جان نارنجستان شهرک خزرشهر جنوبی فریدونکنار افتاد و حدود 4 هکتار از اراضی باغی این شهرک را طعمه خود قرار داد.

سطح آتش‌سوزی در شهرک خزرشهر جنوبی به حدی وسیع بود که تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانی از شهرهای همجوار به کمک آتش‌نشانان فریدونکناری شتافتند و نیروهای مردمی نیز برای کمک در منطقه حضور یافتند.

ساکنان خزرشهر پایتخت‌نشین و خارج نشین هستند و این منطقه در طول سال خیلی سکنه ندارد و این روزها به لطف تعطیلات تابستان مملو از جمعیت است و امروز آتش‌نشانان ایستگاه‌های بابل، بابلسر، سرخ‌رود و امیرکلا به کمک آتش‌نشانان و نیروهای واحدهای فضای سبز و خدمات شهرداری فریدونکنار آمدند.

آتش که در سطح گسترده‌ای از منطقه شمالی این شهرک به وجود آمد و توانست به ضلع‌های مختلف نارنجستان این شهرک نفوذ کند، با گذشت یک ساعت و نیم، کنترل و مهار شد و اوضاع در منطقه هم اکنون به سامان است.

سطح آتش‌سوزی که در گزارشات اولیه بیش از 4 هکتار گزارش شده بود نتوانست از این حجم گسترش یابد و توسط نیروهای آتش‌نشانی کنترل شد ولی به نزدیکی‌های اتوبان پرتردد و مسافرخیز فریدونکنار به بابلسر رسید و البته در مسیر ضلع جنوبی تا کمتر از شعاع چند متری ویلاهای منطقه که چند میلیارد تومان ارزش دارند نیز پیش رفت.

این آتش‌سوزی گسترده 90 دقیقه‌ای هیچ تلفات انسانی نداشت و هرچند که هنوز علت دقیق حادثه مشخص نشده اما آنچه گمانه‌زنی‌ها درباره آن بیشتر مطرح است یا گرمای شدید هوا همراه با وزش باد موجب این حریق شده و یا به آتش کشیدن زباله‌ها در کنار جاده توسط یکی از دستگاه‌ها و یا مسافران دلیل این اتفاق است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :