آخرین عناوین

يکشنبه 11 تير 1396-16:40 کد خبر:43808

معاون هواشناسی مازندران خبر داد:

تداوم هوای گرم در مازندران/دمای هوای استان تا 38 درجه افزایش می‌یابد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: فردا شاهد روند افزایش دمای هوای استان هستیم که این افزایش روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری محسوس است.


به گزارش خزرخبر، احمد اسدی اظهار داشت: امروز و فردا شاهد آسمانی صاف تا قسمتی ابری است و در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات استان شاهد رشد ابر هستیم که احتمال رگبارهای پراکنده در آسمان مازندران دور از انتظار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه از فردا شاهد روند افزایش دمای هوای مازندران هستیم، اضافه کرد: افزایش دما هوا طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه محسوس خواهد بود که در برخی از مناطق شرقی تا 38 درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: با توجه به افزایش دمای هوا طی این مدت لازم است مصرف بهینه منابع انرژی در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه مدیریت شود.

این مسئول یادآور شد:براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای پایانی هفته جاری انتظار داریم شاهد روند کاهشی دمای هوای مازندران باشیم.

اسدی با تأکید بر اینکه افراد از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مناطق کوهپایه‌ای مازندران خودداری کنند، خاطرنشان کرد: در صورت ضرورت از خاموش شدن آتش مطمئن شوند تا با مشکلی مواجه نشوند.

وی گفت: دریای مازندران امروز و فردا به ‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود که افراد با رعایت نکات ایمنی در محدوده طرح‌های دریا شنا کنند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود درباره پیش‌بینی هواشناسی کشاورزی، اظهار کرد: پیش‌بینی هواشناسی کشاورزی در بخش‌های مختلف زراعت، باغبانی، نباتات و دامی است.

این مسئول بیان کرد: با توجه به گزارش‌هایی در ارتباط با  استرس خشکی در برخی از مزارع شالیزاری مناطق مرکزی و شرقی استان، مدیریت آبیاری تناوبی تا قبل از خوشه‌دهی مورد تأکید است.

اسدی ادامه داد:با توجه به پیش‌بینی دمای بیش از نرمال در سطح مازندران، توصیه می‌شود کشاورزان با اعمال مدیریت مناسب آبیاری مزارع سعی در کاهش خسارات احتمالی داشته باشند.                                

وی با اشاره به محلول پاشی عناصر غذایی متناسب با نیاز درختان، اضافه کرد: کنترل شیمیایی آفات درختان مرکبات، و کنترل شیمیایی کرم ساقه‌خوار برنج نیز با توجه به وضعیت هوا باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در پایان گفت: تعادل چرای دام در مراتع استفاده از «دان پلت» در تغذیه طیور، تغذیه پرندگان در ساعات خنک روز، استفاده از ویتامین C و آسپرین در ساعات گرم روز، در اختیار گذاشتن آب خنک کافی و تمیز برای طیور، ایجاد سایه‌بان بر روی کندوهای زنبور عسل، تأمین آب شرب در نزدیکی زنبورستان با استفاده از تانکر آب، کاهش کوددهی در استخرهای گرم آبی و رعایت نکات مدیریت بهداشتی در مزارع پرورش ماهی‌های سردآبی برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها از دیگر توصیه‌ها در بخش دامی محسوب می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :