آخرین عناوین

چهارشنبه 14 تير 1396-8:31 کد خبر:43837

حاشیه و متن یک افتتاحیه:

از گلایه نماینده نسبت به عدم رعایت اعتدال در اختصاص اعتبار تا کارگرانی که 6 ماه حقوق دریافت نکردند

نماینده مردم شرق مازندران از اینکه در تامین اعتبارات برای اجرای پروژه‌های سدسازی اعتدال رعایت نمی‌شود، از وزیر نیرو درخواست کرد در زمان بندی اختصاص اعتبار تسریع ببخشد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، پرده یادبود آبگیری سد گلورد ظهر گذشته با حضور وزیر نیرو در استان مازندران و شهرستان نکا رونمایی شد.

آنچه امروز خبرنگاران و افراد حاضر در حاشیه سد در مراسم افتتاحیه دیدند، حضور وزیر نیرو با بالگرد و جمعیت بسیاری زیادی از نیروهای ادارات خدمات‌رسان آب و برق و نیز بالگرد وزیر و رونمایی از یادبود افتتاح سد بود.

قرار است بعدها این منطقه پروژه‌های گردشگری تعریف شود و زمینه آب‌رسانی به منطقه شرق مازندران فراهم شود دوباره قول‌های است که داده شد، مشکل دسترسی مردم به روستاها بعد از آبگیری سد هنوز پابرجاست که شاعری از وزیر نیرو قول گرفت که زمینه دسترسی  راحت‌تر مردم با تامین اعتبار فراهم شود.

وزیر نیرو با بالگرد این وزارتخانه به محل سد رسید، در زمان فرود بالگرد به دلیل عدم اختصاص پد پروازی گرد و غبار شدید منطقه را فراهم کرد، به دلیل گرما زیاد هوا وزیر و همراهان به بازدید از داخل اتوبوس دو نقطه از سد رضایت دادند و پس از آن در مراسم افتتاحیه شرکت کردند.

مراسم افتتاحیه از سد گلورد با سخنرانی، مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران، نماینده مردم بهشهر،نکا و گلوگاه، رئیس کل دادگستری استان مازندران، استاندار و در نهایت با صحبت‌های وزیر نیرو به اتمام رسید.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران بیش از 10 دقیقه از وقت سخنرانی خویش را به تقدیر و تشکر از افرادی که در اجرای این سد همکاری کردند  اختصاص داد.

استاندار مازندران هم ضمن گلایه از وضعیت آب در استان مازندران و مشکلات این بخش به تشریح برخی از اقدامات انجام شده در استان اشاره کرد.

در حین صحبت‌های استاندار مازندران به دلیل قرار گرفتن محل اجرای برنامه در تاج سد، چادر تعبیه شده تا حدودی از جا کنده شد و باعث شد که افرادی که ردیف آخر این برنامه نشسته بودند از جای خویش بلند شده و تا پایان این مراسم عوامل برگزار کننده با دست در حال مهار پایه‌های چادر برگزاری مراسم بودند.

شاعری نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه خواستار رعایت اعتدال در تخصیص اعتبارات برای پروژه‌های وزارت نیرو در استان مازندران شد.

وی خطاب به وزیر نیرو اعلام کرد: چه طور ممکن است پروژه‌ای در دیگر استان کشور یک‌هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار دریافت کند ولی در استان مازندران برای دریافت اعتبارات 300 میلیارد تومانی با چالش و کمبود منابع مواجه می‌شویم.

این نماینده مردم شرق استان از وزیر درخواست کرد که زمینه‌ای فراهم شود تا وزیر در همین مکان اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را اختصاص دهد.

به دلیل انتقادهای شاعری از عملکرد وزیر نیرو در اختصاص پروژه، چیت‌چیان در ابتدای صحبت‌های خویش از عملکرد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان تقدیر کرد و این موضوع صدای خنده حضار را به دنبال داشت.

یکی از مواردی که در حین برگزاری صحبت‌های وزیر نیرو توسط تعدادی از پرسنل سد گلورد مطرح شده بود عدم دریافت چندین ماه حقوق تعدادی زیادی از کارگران بود.

یکی از کارگران گفت: چرا خبرنگاران مطالبه کارگران و مشکلات این بخش را رسانه‌ای نمی‌کنند.

این کارگر اعلام کرد که بیش از چند ماه حقوق دریافت نکرده‌ایم و در حال حاضر برای تامین معیشت با مشکل مواجه هستیم.

در این طور پروژه‌ها مرسوم است که از عوامل احداث کننده سد و یا تعدادی از کارگرانی که برای اجرای پروژه زحمت کشیدن تقدیر شود ولی کارگران و زحمت‌کشان این پروژه پس از پایان سخنرانی وزیر نسبت به عدم دریافت مطالبات خویش گلایه داشتند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :