آخرین عناوین

چهارشنبه 14 تير 1396-12:59 کد خبر:43848

خطی‌های منتظر:

رانندگان تاکسی؛ چشم انتظار مصوبه افزایش نرخ کرایه

رانندگان تاکسی از ابتدای سال انتظار داشتند نرخ کرایه تاکسی افزایش یابد ولی با گذشت حدود 4 ماه از سال هنوز خبری از افزایش نرخ کرایه نیست.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، رانندگان تاکسی در استان در شرایطی که  انتظار داشتند از ابتدای سال نرخ کرایه تاکسی افزایش یابد این در حالی بوده که با گذشت حدود چهار ماه از سال هنوز خبری از افزایش نرخ کرایه نیست.

در حالی هیچ تغییری در نرخ کرایه اعمال نشده که بنا به اذعان خود رانندگان تاکسی، آنها در تأمین معاش خود با مشکلات جدی مواجه هستند و حرف‌شان این است با وجود قیمت تمامی اقلام افزایش یافته چرا نباید تغییری در نرخ کرایه اعمال شود.

یک راننده تاکسی اظهار کرد: اگر همه اقلام افزایش یابد کسی صدایش در نمی‌آید ولی تنها کافی است کرایه تاکسی هرچند مبلغ ناچیز افزایش یابد همه اعتراض می‌کنند.

وی ادامه داد: رانندگان تاکسی نیز با هزار امید و آرزو وارد این حرفه شدند ولی با این وجود بسیاری از آنان هنوز قادر به تأمین هزینه‌های زندگی خود نیستند.

*هیچ‌گونه افزایشی در نرخ کرایه تاکسی سال 96 هنوز به ما اعلام نشد

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری ، اظهار کرد: هیچ‌گونه افزایشی در نرخ کرایه تاکسی سال 96 هنوز به ما اعلام نشده است.

حمیدرضا فضل‌الله ‌نژاد اظهار کرد: روند قانونی افزایش نرخ کرایه تاکسی به این صورت است که با پیشنهاد سازمان و مصوبه شورا و تأیید فرمانداری از سوی استانداری به شهرداران و فرمانداران برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بحث افزایش نرخ کرایه تاکسی در دی ماه سال گذشته به شورا ارائه شد، اضافه کرد: نرخ پیشنهادی کرایه نیز مجدداً در فروردین ماه امسال از سوی شهرداری به شورا ارسال شد و در اردیبهشت ماه امسال این مهم به تصویب شورا رسید و برای بررسی به فرمانداری ارسال شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده در زمینه افزایش نرخ کرایه تاکسی در تیر ماه امسال از سوی شورا به فرمانداری ارسال شد که در هفته آینده کمیته انطباق فرمانداری در این زمینه نظر خود را اعلام خواهد کرد.

فضل‌الله‌نژاد یادآور شد: موضوع دیگر بحث افزایش نرخ کرایه در شب است که مقرر شد 6 ماهه نخست امسال  از ساعت ۲۲ و در 6 ماه دوم سال از ساعت 20 شب 40 درصد بر نرخ مصوب کرایه تاکسی‌ها افزوده شود.

وی در پایان گفت: افراد در صورت مشاهده موضوعی می‌توانند موارد را به روابط عمومی سازمان و یا پیامک به شماره ۳۰۰۰۲۲۲۳۲۴۲۵۰۰  اعلام کنند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :