آخرین عناوین

چهارشنبه 14 تير 1396-13:52 کد خبر:43849

رئیس شورای اسلامی چهار دانگه ساری هشدار داد:

نابودی حفره‌های رنگین کمانی چشمه آب معدنی سورت

رئیس شورای اسلامی بخش چهاردانگه ساری گفت: مدیران و مسئولان باید بدانند افسوس بزرگی در راه است، چشمه شفابخش آب معدنی سورت از جاذبه‌های مهم و غیرقابل بازیابی است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، اصغر عالیشاه درباره آخرین وضعیت چشمه آب‌معدنی سورت که در منطقه چهاردانگه ساری قرار دارد،اظهار کرد:کوه زیبای شاهدژ، چشمه شفابخش آب معدنی سورت،آب‌بندان بزرگ پله، دریاچه شگفت‌انگیز روستای چورت و سایر از جاذبه‌های مهم و دست ‌نیافتنی و غیرقابل بازیابی هستند که در بخش چهاردانگه شهرستان ساری واقع شدند.

وی بیان کرد: بخش چهاردانگه از قطب‌های مهم گردشگری در استان مازندران محسوب می‌شود در صورتی ‌که  نگاه دلسوزانه مسئولان مربوط را به خود جلب کند و مدیریت صحیح و کارآمد در این زمینه اعمال شود، می‌توان با ایجاد تعامل و همکاری میان مردم منطقه، علاوه بر سامان‌دهی وضعیت بحرانی  به رفع مشکل بیکاری کمک کرد.

رئیس شورای اسلامی بخش چهاردانگه ساری ادامه داد: به هر گوشه از این نعمت‌های خدادای که بنگریم صد افسوس می‌گوییم که شاید اگر این مکان‌های دیدنی و زیبا در استان ما نبود تبدیل به بهترین منطقه گردشگری آن استان بود و در زیبایی خود نظیر نداشت.

عالیشاه تصریح کرد: سال‌ها است که جامعه محلی در حال مشورت و درخواست کمک در زمینه اجرای طرح ارتقای کار در بناهای مربوط، بروزرسانی این بناها و در کنار آن ایجاد تعداد زیادی شغل برای جوانان بیکار در روستاهای اطراف هستیم ولی متأسفانه صدای ما به جایی نرسیده است.

وی افزود: اگر قرار باشد این قطب‌های مهم گردشگری زیبا را از دست بدهیم خودمان باید دست به‌کار شویم؛ در غیر این صورت این سرمایه‌های ملی مهم را از دست خواهیم داد.

رئیس شورای اسلامی بخش چهاردانگه ساری اظهار کرد: چند کیلومتر آن‌طرف‌تر از ما شهرستان سمنان وجود دارد که چشمه علی را با مدیریتی صحیح به بخش زیبایی و تفریحی برای گردشگران و مسافران تبدیل کرده ولی چند قدم این طرف‌تر هنوز هیچ خبری از مکان‌های تفریحی و اقامتی نیست و هیچ فایده‌ای جزو وجود پسماندهای زباله نصیب مردمان شریف روستاهای اطراف نمی‌شود.

عالیشاه با اشاره به اینکه مدیران و مسئولان باید بدانند افسوس بزرگی در راه است، گفت: این مکان‌های زیبا در آستانه نابودی هستند به جای اینکه نظاره‌گر و این اماکن را به‌عنوان حیات خلوت قرار دهیم بهتر است به فکر پیشرفت و اصلاح باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه چورت از بزرگ‌ترین روستاهای این بخش است ولی هیچ  امکاناتی برای پیشرفت دریاچه نصیبش نمی‌شود و همچنین کسی در این زمینه پاسخگو نیست.

رئیس شورای اسلامی بخش چهاردانگه  ساری  با بیان اینکه در حال حاضر حفره‌های رنگین‌کمانی چشمه آب معدنی سورت در اثر تردد بسیار افراد در حال ازبین رفتن است، اضافه کرد: سوال اینجاست آیا منتظر می‌مانیم  این موهبت الهی از بین برود و بعد از گذشت 300 سال دوباره چنین نعمتی به وجود آید.

عالیشاه در پایان گفت: مردمان بومی این بخش بارها و بارها درخواست رسیدگی مسؤولان به این جاذبه‌های زیبا که خداوند به چهاردانگه بخشیده هستیم و امیدواریم برای آبادی آن تلاش کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :