آخرین عناوین

چهارشنبه 14 تير 1396-18:57 کد خبر:43851

خبرگزاری فارس گزارش می‌‌دهد:

نا به‌ سامانی ناجیان غریق در بابلسر و رفتار نابهنجار برخی از این ناجیان

متأسفانه وضعیت سامان‌دهی نامناسب ناجیان غریق در سواحل بابلسر موجب شرایط ناگواری شده، به‌ طوری‌که شکایات بسیاری را به همراه داشته است.


خزرخبر: ناجیان غریق نخستین و مهم‌ترین رکن امداد و نجات و برقراری امنیت شناگران دریا هستند، پس باید در به‌کارگیری آنها این دقت و حساسیت وجود داشته باشد که از بهترین و ماهرترین آنها استفاده کرد.

باید توجه داشت که بهره‌مندی از تخصص کافی در نجات غریق و تعهد و مسئولیت‌ پذیری از شرایط لازم برای استفاده از ناجیان در سواحل دریاست اما این‌ها کافی نیست؛ یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین خصوصیات این افراد که مسئول مستقیم جان مردم هستند برخورداری از فضایل اخلاقی است تا با سعه صدر بیشتری به فعالیت اصلی خود بپردازند.

متأسفانه وضعیت سامان‌دهی نامناسب ناجیان غریق در سواحل بابلسر موجب شرایط ناگواری شده، به‌ طوری‌که شکایات بسیاری را به همراه داشته و براساس گزارش‌های رسیده اغلب ناجیانی که در سطح سواحل بابلسر فعالیت دارند ناجی واقعی نبوده و ناجی‌گری شغل دوم و سوم آنها محسوب می‌شود.

باید دست ناجیان واقعی، آنهایی که عاشقانه برای نجات جان مردم و به ‌دست آوردن روزی حلال روز را به شب می‌رسانند را بوسید که با به خطر انداختن جان خود، جان مردم را نجات می‌دهند.

داستان از این قرار است که در بخشی از سواحل بابلسر از جت‌رانان و قایق‌رانان به‌ جای ناجیان استفاده شده و نجات جان مسافران در اولویت چندم آنها قرار دارد و نمی‌توان ناجیان غریق را از مردم عادی تشخیص داد.

چهره‌های نامناسب و رفتار زشت و فحاشی برخی ناجیان سبب رنجش و آزار مردم و تخریب چهره ناجیان واقعی می‌شود.

حلقه گمشده در به‌ کارگیری برخی ناجیان در سواحل بابلسر گزینش سلامت اخلاقی و رفتاری و نظارت جدی بر امور آنهاست که متأسفانه طی چند روز اخیر شاهد تخلفاتی از همین دست ناجی‌نماها بوده‌ایم.

حال باید از مسئولان امر پرسید چگونه از افرادی معلوم‌الحال می‌توان به‌عنوان منجی جان و ناموس مردم استفاده کرد؟

چگونه فردی که نه کارت ناجی‌گری دارد و نه لباس ناجی، به‌عنوان ناجی معرفی شده؟

چرا نظارتی بر عملکرد برخی ناجیانی که به مردم هتاکی می‌کنند انجام نمی‌شود؟

و حال از مسئولان ذی‌ربط انتظار می‌رود که در امر پاک‌سازی سواحل شهر از لوث وجود این افراد، هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :