آخرین عناوین

چهارشنبه 14 تير 1396-19:21 کد خبر:43852

بلاغ گزارش می دهد:

گردشگری فرصتی که به تهدید تبدیل شد/کاسه چه کنم مدیران مازندران در فصل سرد و گرم سال

گردشگری در مازندران فرصتی است که به تهدید تبدیل شده و مدیران استان مازندران در زمان حضور مسافران کاسه چه کنم در دست می‌گیرند.


خزرخبر: زیر ساخت‌های مازندران برای 3 میلیون جمعیت استان است اما با همین زیرساختی که برای سه میلیون نفر ساخته شد به بیش از 40 میلیون مسافر در سال خدمات داده می‌شود.

نتیجه این خدمات‌دهی این می‌شود که در ایام تابستان، عید و تعطیلات مردم استان با مشکل ترافیک، قطعی آب، برق و گاز مواجه شوند.

از طرفی بحث پسماند که معضل جدی مازندران است در کنار حضور مسافران قوت پیدا می‌کند و حل این موضوع در حال حاضر رو به فراموشی است و فقط در حد مصاحبه مطرح شده و واقعیت و اقدامات حل معضل زباله در حد برگزاری جلسات باقی ماند.

اما نکته اینجاست که چرا مدیران استانی نسبت به دریافت اعتبارات واقعی تلاش نمی‌کنند.

در حوزه دریافت اعتبارات برای رفع مشکلات استان مازندران دو موضوع مطرح هست، یا اینکه دولت اعتبار ویژه‌تر به مازندران بابت حضور مسافران نمی‌دهد که نیاز است متولیان استانی از طریق نمایندگان نسبت به پیگیری مطالبات به حق مردم اقدام کنند، یا اینکه مدیران استانی تنها در حد مصاحبه با رسانه‌ها و پر شدن کارتابل‌های اداری اکتفا می‌کنند.

این روزها در استان مازندران باب شده که از استاندار تا دیگر مسئولان استانی و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان اعلام کنند که استان با وجود زیرساخت برای جمعیت 3 میلیون نفری به بیش از 40 میلیون مسافر خدمات می‌دهد.

وقتی مدیران استانی با آمار و ارقام اعلام می‌کنند که شاهد حضور انبوه مسافران در مازندران هستیم، باید از همین ظرفیت برای دریافت اعتبارات و دعوت از سرمایه‌گذار اقدام کنند، چه دلیل دارد که مردم استان مازندران به دلیل عدم توانمندی مدیران در دریافت اعتبارات ملی مناسب با نیاز استان فقط در حد اطلاع رسانی اکتفا کند و به مردم و جمعیت ثابت فشار بیاورد.

این روزها دیگر در بین مردم استان نهادینه شد که تعطیلات که از راه می‌رسد ترافیک بسیار شدید است، آب و برق نیز در ایام تابستان و گاز در ایام زمستان با مشکل مواجه هست.

مردم استان این روزها منتظر هستند که دولت تدبیر و امید که قرار بود برای حل بسیاری از مشکلات در استان مازندران و کشور اقدام کند، چرا در طول مدت این چهار سال اعتبارات ویژه مورد نیاز استان برای دستگاه‌های خدمات‌رسان را اختصاص نداد که هر بار مدیران استان مازندران در زمان حضور مسافر کاسه چه کنم دست بگیرند و در نهایت در پاسخ به سوال رسانه‌ها به جای اقدام به رفع مشکل، به راحتی از نداشتن اعتبار مورد نیاز برای استان گلایه کنند.

وقتی قرار است سالیانه 40 میلیون مسافر در مازندران حضور یابد، باید زیر ساخت‌های لازم در این بخش تامین شود.

به نظر می‌رسد که کم‌کاری در این حوزه در استان نهادینه شده و مدیران مازندران فقط با کلمه عدم وجود تخصیص و اعتبار تلاش دارند که عمر مدیریتی خویش را سر کنند و اوضاع خدمات دهی به مردم سال به سال با مشکل مواجه می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :