آخرین عناوین

يکشنبه 18 تير 1396-8:45 کد خبر:43894

فرماندار نوشهرخبر داد:

جلوگیری از روند ساخت ‌و‌ساز‌های غیرمجاز در 100 هکتار از اراضی بخش کجور

فرماندار نوشهر از طرح جلوگیری از روند ساخت‌ و‌ساز‌های غیرمجاز در 100 هکتار از اراضی بخش کجور خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، علی شادمان با اشاره به اینکه در برخی مناطق بخش کجور، زمین‌های هکتاری به قطعات مختلفی برای فروش تقسیم‌بندی می‌شود، اظهار داشت:افرادی زمین‌ها را در اراضی هکتاری به قطعات مختلف تفکیک می‌کنند و سپس به مردم می‌فروشند در حالی که مجوز تغییر کاربری ندارند.

وی افزود: این زمین‌ها در موقعیتی هستند که در صورت احداث سازه مسکونی و یا غیرمسکونی سبب وارد آمدن خسارات به منابع طبیعی و زمین‌های زراعی می‌شود و به همین منظور دستور دادیم جلوی ساخت و ساز در دو اراضی 50 هکتاری در بخش کجور گرفته شود.

فرماندار نوشهر تصریح کرد:تلاش داریم آنهایی که بومی منطقه هستند و در داخل طرح هادی روستا قرار دارند نهایت مساعدت را با آنها برای گذراندن زندگی معمول و عادی داشته باشیم ولی با ساخت ‌و‌سازکنندگان غیرمجاز برخورد جدی می‌کنیم.

وی درباره وجود 6 هزار سازه غیرمجاز در بخش مرکزی نوشهر، تصریح کرد: این سازه‌ها قبلاً ساخته شده است که اغلب در نزدیکی بافت روستا قرار دارند و از آن دور نیستند و از آنجایی که این موضوع یک مبحث استانی است و در سراسر استان دیده می‌شود نیاز به یک تصمیم‌سازی کشوری دارد تا یک ساز و کار مناسب برای جلوگیری از شرایط به وجود آمده به دست بیاید.

فرماندار نوشهر درباره آخرین وضعیت مبلمان کردن سواحل آزادشده نوشهر، گفت: پس از آزادسازی چهار کیلومتر از سواحل نوشهر چندین طرح و برنامه ارائه شد که جذب سرمایه‌گذار، واگذاری به شهرداری برای مبلمان کردن و در اختیار قرار دادن به منابع طبیعی از جمله این طرح‌ها و برنامه‌ها است ولی به دنبال کارشناسی کردن این موارد هستیم تا با یک اجماع نظر نسبت به مبلمان آن اقدام شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :