آخرین عناوین

دوشنبه 19 تير 1396-8:38 کد خبر:43906

دهیار روستای چهره بخش بابلکنار شهرستان بابل اعلام کرد:

جلوی ورود تخلیه غیربهداشتی پساب‌های شهرک صنعتی رجه گرفته شود

دهیار روستای چهره بخش بابلکنارگفت:مردم روستای چهره با تجمع اعتراض‌آمیز خواستار جلوگیری از ورود تخلیه غیربهداشتی پساب‌های شهرک صنعتی رجه هستند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،محمود عبدی با اشاره به اینکه مردم روستای چهره با تجمع در بخشداری بابلکنار خواستار جلوگیری از ورود آب‌های آلوده و تخلیه غیربهداشتی کارخانه‌های شهر صنعتی رجه به رودخانه شریانی این منطقه شدند، اظهار کرد: ورود آب‌های آلوده و تخلیه غیربهداشتی تعدادی از کارخانه‌ها از جمله کارخانه کارتن‌سازی اطلس بک رجه به رودخانه شریانی این منطقه سلامت منطقه را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه مدت پنج سالی است که نامه‌های زیادی به شکل مکتوب به مسئولان ذیربط ارائه دادیم اما بی‌نتیجه‌ بود، تصریح کرد: زمانی که مردم با افزایش این آلودگی و بی‌اعتنایی مسئولان مواجه شدند با تجمع در بخشداری بابلکنار خواستار رسیدگی به این مهم شدند.

عبدی خاطرنشان کرد: آب‌های آلوده این شهرک که وارد رودخانه شریانی منطقه می‌شود از وسط روستای چهره عبور می‌کند و آلودگی، تعفن و بوی بد آن مردم را عاصی کرده است.

دهیار روستای چهره بابلکنار بابل خاطرنشان کرد:زمانی آب این رودخانه برای مصارف کشاورزی مسیر استفاده می‌شد و نقش مهمی در امر کشاورزی داشت که با آلوده شدن آن بسیاری از کشاورزان مجبور شدند از این آب استفاده نکنند که با توجه به مشکل کمبود آب این خود معضل بزرگی است.

عبدی ادامه داد:هنوز تعدادی از روستاهای بالادست از این آب آلوده استفاده می‌کنند که استفاده از این آب در کیفیت و کمیت محصول تاثیر به‌ سزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه 300 خانوار چهره خواستار حل این مشکل اساسی از سوی مسئولان و متولیان ذیربط شدند، اضافه کرد:این در حالی است که آلودگی آب این شهرک وارد بابلرود شده و به طبع آب مورد نیاز کشاورزی روستاهای گنج افروز و درونکلا را هم آلوده می‌کند.

دهیار چهره افزود:مردم منطقه روز گذشته با تجمع در شهر صنعتی رجه نیز خواستار رفع این معصل شدند که پاسخ آنها به مردم این بوده که به‌زودی با احداث تصفیه خانه این مشکل حل خواهد شد.

عبدی گفت:بعد از تجمع مردم در بخشداری، همراه با مسئولان منطقه در فرمانداری بابل حضور یافتیم که فرماندار قول حل این مشکل ظرف یک هفته را داد که منتطر انجام آن هستیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :