آخرین عناوین

دوشنبه 19 تير 1396-11:0 کد خبر:43913

مدیرعامل آبفای شهری مازندران اعلام کرد:

حضور مسافران، دلیل افت فشار آب مازندران

مدیر عامل آبفاشهری مازندران گفت: زیرساخت های موجود جوابگوی جمعیت ثابت استان است ،با ورود مسافر و افزایش تقاضای آب با افت فشار و یا قطع آب مواجه می شویم.


به گزارش خزرخبر وبه نقل از روابط عمومی آبفای شهری مازندران ، ذاکری با بیان اینکه با افزایش دمای هوا میزان مصرف آب مشترکین نیز افزایش می یابد، گفت: در این زمینه مدیریت مصرف از سوی مردم بسیار حائز اهمیت است.

مدیر عامل آبفاشهری مازندران، با اشاره به اینکه کارکنان این شرکت برای تأمین و توزیع عادلانه آب شرب تلاش می‌کنند، در ماه‌های گرم سال این تلاش چند برابر می‌شود تا مردم در روزهایی که به دلیل افزایش دما به آب نیاز دارند از این مایه حیاتی بی‌نصیب نباشند، افزود: مشترکین محترم نیز باید در مصرف آب  مدیریت نمایند، در غیر این صورت در تأمین پایدار آب شرب مردم با مشکل مواجه خواهیم شد.

ذاکری، ضمن اشاره به کاهش 20 درصدی میزان بارندگی نسبت به سال های گذشته، تصریح کرد: کشور ایران در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد که با افزایش دمای هوا کمبود آب تشدید می شود.

وی، ادامه داد: به همین منظور مردم در فصل تابستان بیش از هر زمان دیگری مصرف آب را مدیریت و در استفاده از این نعمت حیاتی صرفه جویی کنند تا تمامی مشترکین دسترسی کافی به آب داشته باشند.

ذاکری با بیان اینکه میانگین کشوری  مصرف آب به ازای هر نفر در روز 160 لیتر است، افزود: این رقم در مازندران 190 لیتر  است، چنانچه مشترکین محترم 30 لیتر صرفه جویی کنند کمترین مشکل را در بخش آب خواهیم داشت.

وی با اشاره به افزایش دو تا سه برابری جمعیت مازندران در ایام تعطیل، تصریح کرد: زیرساخت های موجود جوابگوی جمعیت ثابت استان است بنابراین با ورود مسافر و افزایش تقاضای آب در برخی از شهرها با افت فشار و یا قطع آب مواجه می شویم

مدیرعامل آبفاشهری مازندران گفت: گاهی اوقات مشاهده می شود مشترکین از آب شرب برای آبیاری باغچه و باغ خود استفاده می کنند که این امر به کاهش افت فشار و کمبود آب دامن می زند.

ذاکری، ضمن تاکید بر اینکه تنها با 20  درصد صرفه جویی در مصرف دچار کمبود آب  نخواهیم شد، تصریح کرد: می توان با راهکارهای ساده در مصرف آب مدیریت کنیم.

وی، استفاده از تکنولوژی روز، شیرهای اهرمی و کاهنده مصرف و نیز کاهش زمان استفاده از آب را از مهمترین شیوه صرفه جویی عنوان و تصریح کرد: با تغییر در شیوه آبیاری گل ها و باغچه ها، شست وشوی میوه و سبزیجات، کاربرد ماشین ظرفشویی و لباس شویی، استحمام و جلوگیری از چکه کردن تاسیسات آبرسانی داخل منزل بخش زیادی از هدر رفت آب جلوگیری می شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :