آخرین عناوین

سه شنبه 20 تير 1396-12:0 کد خبر:43928

معاون هواشناسی مازندران هشدار داد:

احتمال وقوع سیل و رگبارهای شدید باران/آماده‌باش دستگاه‌های امدادی

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: امروز تا پایان هفته شاهد تشدید ناپایداری هوا و تداوم هوای خنک در آسمان استان هستیم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، احمد اسدی اظهار داشت: براساس نقشه‌های هواشناسی روز سه‌شنبه 20 تیر ماه امسال شاهد تشدید ناپایداری آسمان مازندران هستیم به‌ طوری‌ که در مناطق دشت و جلگه به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب همراه با رگبار و رعدوبرق پراکنده  و وزش باد است.

وی با بیان اینکه احتمال وقوع بارندگی در مناطق مرکزی و شرقی مازندران بیشتر است، اضافه کرد: در ارتفاعات استان شاهد هوایی ابری و مه‌آلود و در برخی ساعات همراه با بارندگی هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: روزهای چهارشنبه 21 و پنج‌شنبه 22 تیرماه امسال آسمان مازندران ابری همراه با بارش باران، کاهش دما، وزش باد و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: روز جمعه آسمان مازندران به ‌صورت نیمه‌ابری و در غرب استان ابری همراه با بارش پراکنده بوده که به‌ تدریج از ناپایداری هوای استان کاسته می‌شود.

اسدی تصریح کرد: طی این مدت به‌ دلیل بارش‌های رگباری، بالا آمدن آب رودخانه‏‌ها، جاری شدن روان‌آب و سیلاب به‌ویژه در دامنه‏‌ها و  ارتفاعات البرز خواهیم بود.

وی یادآور شد: با توجه به تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده آسمان استان صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش تدریجی دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران بیان کرد: با توجه به بارش‌ها و وضعیت هوا لازم است افراد به توصیه‌ها توجه کنند و همچنین از تردد در جاده‌های کوهستانی به ‌ویژه گذر چهارشنبه به پنج‌شنبه پرهیز کنند.

این مسئول افزود: در این مدت ریزش سنگ و احتمال مسدود شدن جاده‌ها در محورهای ارتباطی استان وجود دارد.

اسدی گفت: دریای مازندران طی این مدت به ‌صورت مواج بوده و برای انجام فعالیت‌های دریایی از جمله شنا، قایق‌رانی و ورزش‌های آبی مناسب نیست.

براساس این گزارش ،علی‌اصغر احمدی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی جلسه‌ای برای آمادگی و مقابله با احتمال جاری سیلاب و روان‌آب در مازندران برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه بارش شدید باران تا پنج شنبه ادامه دارد، اضافه کرد: طی این مدت شاهد بارش شدید باران در مناطق کوهستانی استان هستیم که به‌تدریج به مناطق جلگه‌ای گسترش می‌یابد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران ادامه داد: طی این مدت علاوه بر کاهش دما شاهد بارش 20 میلی‌متری طی سه ساعت در برخی از مناطق استان هستیم که در برخی مناطق به 50 میلی‌متر می‌رسد.

این مسئول با تأکید بر اینکه طی این مدت از سفرهای غیرضروری در محورهای کوهستانی مازندران پرهیز شود، خاطرنشان کرد: دام‌داران و زنبورداران نیز دام‌ها و زنبورها را به مناطق امن انتقال دهند تا با مشکلی مواجه نشوند.

احمدی با اعلام اینکه کوهنوردی، حضور در کوه و شنا در دریا طی این مدت ممنوع است، اضافه کرد: دام‌داران و ساکنان بومی هنگام وقوع رعد و برق و بارش‌های رگباری نکات ایمنی را رعایت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های رگباری و رعد و برق در دامنه‌ها و ارتفاعات استان از برپایی چادر،کوه‌پیمایی، طبیعت‌گردی و تردد در مسیل‌ها، ارتفاعات و فضاهای باز استان به‌صورت جدی خودداری شود.

این مسئول یادآور شد: با توجه به امکان بالا آمدن آب و طغیان رودخانه‌ها از توقف و اقامت در بستر و حریم رودخانه‌ها خودداری نشود و همچنین با توجه به این وضعیت احتمال گل و لای به سطح جاده وجود دارد.

احمدی با اشاره به اینکه قایق‌رانی، شنا و ورزش‌های آبی در هنگام مواج و طوفانی بودن دریا پرهیز شود، افزود: تجهیزات و ماشین‌آلات امدادی آماده‌سازی شده و تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نیروهای امدادی و خدماتی آمادگی لازم برای انجام هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات‌رسانی همچون گذشته دارند.

وی در پایان گفت: مسافرانی که وارد مازندران می‌شوند رادیوی خود را روی موج مازندران تنظیم کنند تا از آخرین وضعیت راه‌ها و وضعیت جوی اطلاعات بروز داشته باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :