آخرین عناوین

چهارشنبه 21 تير 1396-9:50 کد خبر:43939

فرمانده دریابانی مازندران خبر داد:

توقیف بیش از 75 فروند شناور قانون‌شکن در طرح سالم‌سازی دریا در مازندران

فرمانده دریابانی مازندران از توقیف بیش از 75 فروند شناور قانون‌شکن در طرح سالم‌سازی دریا در مازندران خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،هوشنگ حسینی درباره طرح‌های دریا گفت: شهروندان مهم‌ترین رکن یک جامعه هستند و زمانی که مردم یک جامعه به‌ ویژه در مرزها احساس امنیت و آرامش کنند کشور در سایه آن امنیت و آرامش می‌تواند به رشد و پیشرفت در تمام زمینه‌ها برسد.

وی با تأکید بر تعامل دریابانی و سایر ارگان‌های امنیتی در استان بیان کرد: ارتباط و همکاری و برگزاری نشست‌های تعاملی می‌تواند ضمن برقراری تبادل اطلاعات و عملیاتی مطلوب، عملکرد یگان‌ها را در زمینه‌های مختلف در سطح بالاتری قرار دهد.

فرمانده دریابانی استان مازندران خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که نظم و امنیت در جامعه بدون مشارکت عمومی برقرار نخواهد شد و هر چه افکار عمومی در جامعه هوشیارتر باشد به همان میزان جرائم و آسیب‌ها کاهش و مجرمان در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام خواهند ماند.

این مسئول در ادامه با تأکید بر رضایت‌بخش‌بودن وضعیت تعاملی یگان‌های این فرماندهی برای مأموریت طرح‌های دریا گفت: شناسایی بسترهای جرم‌خیز و کاهش جرائم در سطح منطقه، مستلزم ادامه روند این چنین تعاملاتی است.

حسینی اجرای موفق مأموریت‌های دریابانی از جمله طرح دریا را در سطح کلان، مستلزم چهار اصل ایمان، انضباط، اقتدار و آگاهی عنوان کرد و گفت: تحقق این امر استقرار امنیت پایدار، کسب رضایت‌مندی مرزنشینان و ارتقا احساس آرامش و آسایش آنها را به دنبال دارد.

وی مشارکت مردمی را از عوامل مهم و تاثیرگذار بر موفقیت اجرای طرح دریا دانست و افزود: طرح دریا برای این که با موفقیت بیشتری اجرا شود، نیازمند مشارکت همه شهروندان و دستگاه‌های اجرایی استان است.

 فرمانده دریابانی استان مازندران با بیان اینکه هدایت و نظارت بر اجرای طرح‌ها در دریا بر عهده دریابانی استان است، از مدیران طرح‌ها خواست همکاری لازم را با دریابانان در راستای برقراری قانون و ایجاد نظم و امنیت داشته باشند.

وی یکی از اهداف اجرای طرح دریا را آمادگی برای مدیریت و نظارت بر سواحل دریا برای گردشگران برشمرد و افزود: برخورد و رفتار مناسب با مردم موجب توسعه و رونق گردشگری می‌شود و ما باید در زمان حضور گردشگران در سواحل و تفرجگاه‌ها از شرایط پایدار امنیت و آرامش در سواحل دریا پاسداری و حفاظت کنیم.

توقیف بیش از 75 فروند شناور قانون‌شکن در طرح سالم‌سازی دریا در مازندران

فرمانده دریابانی استان مازندران گفت: بیش از 75 فروند شناور قانون‌شکن در سواحل استان  توسط دریابانان با تشدید اقدامات کنترلی در طرح سالم‌سازی دریا توقیف شده است.

حسینی اظهار کرد: حفظ و حراست از حریم دریای‌خزر از اولویت‌های دریابانان مرزبانی ناجا در استان است که منجر به توقیف بیش از 75 فروند شناور تفریحی در سطح حوزه استحفاظی شده است.

وی افزود: تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی واحدهای عملیاتی تحت امر دریابانی استان از ابتدای طرح سالم‌سازی دریا در راستای مبارزه با هرگونه قانون‌شکنی و ناامنی، سبب توقیف تعداد قابل توجهی شناور متخلف شده است.

فرمانده دریابانی مازندران تصریح کرد: به منظور حفظ و امنیت مرزی دریای مازندران، با برنامه‌ریزی عملیاتی انجام شده و گشت‌های مستمر سربازان گمنام این مرز و بوم در دریابانی استان با برخورد قاطع با متخلفان موفق به توقیف بیش از 75 فروند شناور متخلف در سطح حوزه استحفاظی شدند.

این مسئول ادامه داد: شناورهای متخلف به علت عدم رعایت قوانین دریانوردی، تردد خارج از محدوده تعیین‌شده، نداشتن مدارک دریانوردی، تردد غیرمجاز و نداشتن تجهیزات دریایی توقیف شدند.

حسینی بیان کرد: از تمامی هموطنان می‌خواهیم تا دریابانان را برای تثبیت امنیت یاری کرده و نسبت به رعایت قوانین و مقررات دریایی بیش از پیش حساس باشند.

وی با تأکید بر اهمیت دادن به داشتن مدارک دریانوردی، از صاحبان شناورها خواست تا نسبت به تردد غیرمجاز و داشتن تجهیزات دریایی اقدام کنند.

فرمانده دریابانی مازندران گفت: در پایان این عملیات‌ها شناورهای توقیفی بلافاصله برای سیر مراحل قانونی به یگان‌های تابعه دریابانی انتقال داده شدند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :