آخرین عناوین

چهارشنبه 10 دی 1393-19:21 کد خبر:4398

فرامرز درخشنده/کارشناس رسانه ای

نساجی مازندران را مردان بی ادعا احیاء کردند!

سوت نساجی مازندران دوباره شنیده می شود اما نه به هرقیمتی! نساجی مازندران بازهم تولید خواهد کرد و دوباره صدها نفر بر سر این خوان گسترده خواهند نشست و اشتغال جان تازه ای خواهد گرفت.


به گزارش خزرخبر:یکی از خبرگزاری های معتبر نوشت : سوت نساجی مازندران دوباره شنیده می شود! این سوت درسالهایی نه چندان دور نشان از آغاز و پایان ساعات کار صدها کارگرزحمتکشی بود که برای سرپانگهداشتن این کارخانه قدیمی از جان مایه گذاشتند و اینک دوباره نساجی مازندران برپا می خیزد اگرچه زخم های فراوان بر پیکرش نشانده اند! قصه نساجی های مازندران پرغصه وحزن انگیز است! اما چه می توان کرد؟ خدارا شکر که با همت دولت تدبیر وامید و تلاش های وافر فرماندارخدوم ودلسوز قائمشهر و البته پیگیری های مداوم نمایندگان مجلس این کارخانه سرنوشت غمبار دیگرواحدهای نساجی راپیدا نکرد وپرونده اش با تعطیلی و سرگردانی کارگران مختومه نشد!

به هنگامی که صدها کارگر بازنشسته هر روز در محلی تجمع می کردند و حقوق قانونی اشان را طلب می کردند، فرماندار محترم قائمشهر نه به نشان خودنمایی و تعریف از عملکردش که درمقام یک مسئول پاسخگو سخت پیگیر رفع مشکلات این کارگران عزیز بود وسرانجام هم با همت مسئولان استانی وشهرستانی و مساعد نظام بانکی تسهیلاتی فراهم گشت که بازنشستگان این شرکت نساجی به حقوق خود برسند واز دلنگرانی های کشنده نجات پیدا کنندآنهم در این وانفسا واین زمانه کمرشکن!

می خواستند اراضی این شرکت را به فروش برسانند و طلب کارگران معترض را بدهند اما نماینده پرتلاش دولت، بسیار دوندگی کرد تا تسهیلات بانکی را جایگزین گزینه فروش املاک شرکت کند و  خوشبختانه موفق هم شد. ما روزنامه نگاران در ایامی که کارگران این شرکت تحصن می کردند، تنها کاری که از دستمان بر می آمد اعلام خبر تحصن و مفاد اعتراض آنان بود و دغدغه مسئولان شهرستان پیگیری و تلاش برای رفع مشکلات! وحال که سوت کارخانه نساجی مازندران  دوباره با شوقی وصف ناپذیر به صدا درآمده همه عزیزان ردیف شده اند و خود را ناجی شرکت وکارگرانش معرفی می کنند وآن که زحمات بسیار متحمل شده سکوت پیشه نموده ! وبرخی همکارانم در استان با گوشه وکنایه زحمات ایشان را نادیده گرفته و هنوزهم باورشان نیست که مشکلات کارگران نساجی رفع شده و مردان بی ادعای دولت تدبیر وامیدبانی این امر کارمهم وماندگار هستند!

بلی سوت نساجی مازندران  دوباره شنیده می شود اما نه به هرقیمتی! نساجی مازندران بازهم تولید خواهد کرد و دوباره صدها نفر بر سر این خوان گسترده خواهند نشست و اشتغال جان تازه ای خواهد گرفت.

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و مارستگار    

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • سعیدی
    سه شنبه 12 اسفند 1393-17:49


    نمایندگان قائمشهر هیچ کار برای نساجی نکردند ودیگه انتظار رای نداشته باشند.