آخرین عناوین

يکشنبه 25 تير 1396-17:18 کد خبر:43990

پل شهرآرای چالوس هر روز خطرناک‌تر از دیروز:

کابوس بلعیده‌ شدن در کام پُل مرگ‌آور روستای شهرآرای چالوس

پل مرگ‌آور روستای شهرآرا چالوس با پله‌های چوبی لغزنده باعث سقوط افرادی به داخل رودخانه شده‌ است، اهالی این روستا تنها چشم امیدشان به مسئولان است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، جمعی از اهالی روستای شهرآرای چالوس به نام‌های احمدرضا طالقانی، نعمت سام‌دلیری، اسماعیل باباکوهستانی، محمدرضا باباکوهستانی، ابراهیم صادق‌کوهستانی‌ ضمن حضور در محل احداث پل بگسلی لرزان در منطقه شهرآرای چالوس به بیان مشکل این پل پرداختند.

احمدرضا طالقانی با اشاره به مشکل پل شهرآرای چالوس اظهار کرد: پل قبلی به صورت راه پله کم‌عرض بر روی رودخانه بزرگ این شهر احداث شده‌ بود که  این پل به علت لغزندگی، لرزش، پوسیدگی راه پله‌های چوبی آن و نیز کم‌عرض بودن معبر و ارتفاع زیاد کف و بستر رودخانه تا سطح پل، حوادث زیادی را برای اهالی ایجاد کرده‌ است، به طوری که تاکنون چند تن از اهالی شهر آرای چالوس از میان کودکان و افراد مسن و حتی جوانان در حین عبور از روی این پل خطرناک به درون رودخانه سقوط کردند.

نعمت سام‌دلیری با اشاره به اینکه این حوادث بیشتر در فصل زمستان رخ می‌دهد، بیان کرد: در بیشتر این موارد به علت وجود تخته سنگ‌های عظیم‌الجثه، قطعات بزرگ بتون‌های شکسته که میله‌گردهای متعددی از آن بیرون زده است، باعث می‌شود تا افراد حادثه‌دیده از نواحی متعددی دچار شکستگی و جراحت شوند.

اسماعیل باباکوهستانی نیز در این زمینه با بیان اینکه از طرف دیگر در میان حادثه‌دیدگان افرادی که به فنون شنا آشنایی نداشتند بر اثر خفگی با مرگ دست و پنجه نرم کردند، ادامه داد: اگر کمک جوانان، اهالی روستا و اقدام به هنگام آنان نبود، هرگز از مرگ نجات نمی‌یافتند.

محمدرضا باباکوهستانی نیز با تأکید بر خطرآفرینی عبور از روی این پل، اظهار کرد: شهرآرا از محله‌های قدیمی و نزدیک به مرکز شهر است که در مجاورت و بین دو راه اصلی یعنی محور قدیمی کندوان و آزاد راه تهران ـ شمال واقع شده‌است.

ابراهیم صادق‌کوهستانی‌ به عنوان یکی دیگر از ساکنان منطقه شهرآرا در ادامه اظهارات و انتقادات خود، با تشریح مشکلات این منطقه می‌گویئ: از مسؤولان شهرستان و به ویژه نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان چالوس انتظار داریم که در تسریع عملیات اجرایی این پل دخالت کنند و از مراجع و پیمانکار مربوطه احداث هرچه زودتر این عملیات را تقاضا کنند.

اهالی منطقه شهرآرا همچنین مسئولان مربوطه را مورد خطاب قرارداده و اظهار داشتند: چنانچه یکی از این مصدومان در حین سقوط از ناحیه سر دچار حادثه می‌شد و در اثر برخورد با تخته سنگ و یا بتون‌ها و میله‌گردهای موجود در کف این رودخانه خروشان، جانش را از دست می‌داد، هیچ فردی پاسخگو نبود و کسی مسئولیت این حادثه را نمی‌پذیرفت، اما به محض احداث این پل، برخی از مسئولان تلاش می‌کنند تا کار به اتمام رسیده را به نام خود تمام کنند و مورد تمجید قرار گیرند.

اگر مسئولان دردی مردمی داشته‌ باشند به فکر کودکانی هستند که برای گذر از روی این پُل، جان‌شان را به خطر می‌اندازند، به فکر کابوسی که مدت‌هاست بر چهره مردم روستا سایه افکنده‌است.

مهم افتتاح عملیاتی برای درخشیدن مسئولان نیست، مهم درخشیدن برای کمک‌رسانی به مردمی است که چشم امید دوخته‌اند به نمایندگانی که برای مردم برخاسته‌اند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :