آخرین عناوین

پنجشنبه 11 دی 1393-9:50 کد خبر:4401

سرنوشت مبهم پروژه میلیاردی آمل:

پیداشدن مدعی و شاکی برای زمین های استادیوم آمل

مبهم تر شدن سرنوشت پروژه میلیاردی استادیوم پنج هزار نفره آمل با پیداشدن مدعی و شاکی برای بخشی از زمین های این استادیوم.


به گزارش  خزرخبر و به نقل از مهر،  سال ۸۶ بود كه ورزشگاه شهید چمران آمل با همه خاطره ها و مخاطره ها به بهانه ساخت استادیوم جدید، دستخوش تخریب قرار گرفت و قرار شد ساخت ورزشگاه جدیدی در شهرستان شروع شود که روزهای طلایی برای ورزش منطقه به ارمغان آورد.

با تخریب این ورزشگاه خاطره انگیز، ساخت استادیوم پنج هزار نفری را در آمل استارت خورد، امری كه اهالی ورزش آمل را از اینكه بعد از سه سال مسابقات فوتبال را در فضایی نو و زیباتر از قبل با امكاناتی به مراتب بهتر از گذشته خواهند دید، شادمان کرد.

در روزهایی كه ساخت این پروژه‌ مهم شهرستان آمل اسکلت ساختاری اش بسته شد، بسیاری از پیشكسوتان ورزش این شهرستان، فوتبال دوستان و دوندگان در ممانعت از این اقدام غیركارشناسانه به اعتراض‌های شدیدی متوسل شدند كه كاری از پیش نبردند و با همه ممانعت ها، استادیوم شهید چمران تخریب شد و ساخت استادیوم پنج هزار نفری در همان مكان استارت خورد.

پروژه‌ای كه قرار بود با تامین اعتبار مورد نیاز از سوی وزارت ورزش و جوانان و شركت توسعه، تجهیز و نگهداری اماكن ورزشی ظرف مدت ۳۶ ماه به اتمام و بهره‌برداری برسد،  اكنون پس از گذشت حدود۸۰ ماه، تنها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.

اینک که میلیاردها تومان برای ساخت استادیوم جدید در آمل هزینه شده است، طبق رای دادگاه، بخشی از زمین ورزشی باید به مالک قبلی آن بازگردد و مسئولان شهرستان درتلاش هستند تا رضایت مالک را به نوعی جلب کنند.

محمود ناییج رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این پروژه جزو پروژه های ملی محسوب می شود و اعتبار آن باید از محل اعتبارات ملی كه در اختیار شركت تجهیز و نگهداری اماكن ورزشی است تامین شود.

وی تصریح كرد: با توجه به كمبود اعتباری كه وجود دارد معمولا به پروژه هایی كه ۹۰درصد پیشرفت دارد اعتبار می دهند، به این دلیل این پروژه ها اعتباری زیادی نمی خواهد.

 ساخت استادیوم پنج هزار نفری در شهرستان آمل اشتباه بوده واگر قصد ساخت استادیوم داشتند باید مكان دیگری را درنظر می گرفتند.این مسئول با بیان اینكه ساخت این استادیوم در آمل اشتباه بود، افزود: ساخت استادیوم پنج هزار نفری در شهرستان آمل اشتباه بوده واگر قصد ساخت استادیوم داشتند باید مكان دیگری را درنظر می گرفتند تا استادیوم شهید چمران آمل حفظ شود.

متولی ورزش شهرستان آمل با بیان اینكه این پروژه هرساله مقدار جزئی از كارهایش انجام می شود، افزود: مدیركل اداره ورزش و جوانان استان مازندران كه مستقیما با معاون وزیر در ارتباط هستند و نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی مسئول پیگیری این موضوع هستند.

 یوسفیان ملا رئیس کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس و نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو باخبرنگار مهر گفت: بودجه مورد نیاز برای ساخت استادیوم ۵هزار نفری شهید چمران آمل تامین شده است و منتظر هستیم دعوا ها در آمل حل شود.

وی تصریح كرد: خانواده «ر» قبل از انقلاب این زمین ها را به تربیت بدنی فروختند كه بعدا پشیمان شدند و بعد از انقلاب آمدند شكایت كردند و دادگستری هم حكم زده است كه بخشی از زمین باید به این خانواده برگردد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه با این خانواده جلسه داریم، افزود: اگر این مشكلات در شهرستان آمل حل شود قبل از پایان سال ۹۳ پروژه ورزشگاه شهید چمران آمل را دوباره استارت خواهیم زد.

به نظر می رسد دست روی دست گذاشتن مسئولان سبب شد تا شاهد اینگونه مشكلات باشیم مطمئنا اگر این استادیوم در موعد مقرر یعنی ۳۶ماه ساخته می شد الان کسی مدعی بخشی از زمین های استادیوم شهید چمران آمل نبود.

با توجه به پتانسیل هایی كه در ورزش شهرستان آمل وجود دارد قطعا این شهرستان به یك استادیوم فوتبال استاندارد نیازمند است تا بتواند در آینده در ورزش فوتبال همانند والیبال بازیكنانی را به تیم های ملی معرفی كند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :