آخرین عناوین

جمعه 12 دی 1393-10:3 کد خبر:4405

مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری ساری خبر داد:

پرداخت کرایه کمتر با استفاده از ساری کارت/رضایت مردم از اجرای پروژه ساری کارت

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و آمار شهرداری ساری گفت:مردم در صورت استفاده از ساری کارت،کرایه کمتری را پرداخت می کنند.


به گزارش خزرخبر،علیرضا عظیمی در گفت‌وگو با فارس،درباره آخرین اقدامات انجام شده برای الکترونیکی کردن پرداخت کرایه در شهرستان ساری اظهار کرد: طرح الکترونیکی کردن پرداخت کرایه اتوبوس در شهرستان ساری از فروردین ‌ماه امسال در شروع و در حال حاضر نیز اجرا می‌شود و مشکل فنی بابت اجرای این طرح وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در باجه‌ها برای شارژ کارت‌ها وجود ندارد، افزود: مشکل زیرساختی در برخی باجه‌ها در هفته گذشته حل شد.

مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات و آمار شهرداری ساری اضافه کرد: برای ارائه خدمات مطلوب برنامه‌ریزی برای افزایش خدمات‌دهی در باجه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد که باجه‌ها در دو شیفت خدمات‌دهی کنند.

عظیمی در پاسخ به این سئوال که برای افزایش خدمات‌دهی در باجه‌ها و فروش کارت شارژ «ساری کارت» چند نفر به‌کارگیری شدند، گفت: نیروی جدید در این بخش به‌کارگیری نشد و از ظرفیت موجود برای ارائه خدمات استفاده شد و اجرای این پروژه برای شهرداری هزینه‌ای نداشت و در واقع سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که با همراهی بانک انصار اجرایی می‌شود.

این مسئول درباره فاز بعدی ساری کارت که برای الکترونیکی کردن کرایه تاکسی قرار است اجرایی شود، افزود: حدود دو هفته قبل دستگاه کارت‌خوان بر روی 22 دستگاه ون در مسیر بیمارستان شفا نصب شد که در حال تبلیغات هستیم که شهروندان این خطوط از ون استفاده ‌کنند.

مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات و آمار شهرداری ساری اضافه کرد: پس از اجرای پایلوت و دریافت پاسخ‌های مناسب از اوائل سال بعد فروش ساری کارت برای خدمات‌دهی در تاکسی‌های درون‌‌شهری ساری نیز در برنامه کاری قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: در برنامه‌ای که قرار است در سال 94 اجرای شود بیش از 3 هزار تاکسی مجهز به دستگاه کارت‌خوان می‌شوند.

عظیمی در پاسخ به این سئوال که آیا استفاده از کارت برای سواره و پیاده شدن اتوبوس در ساری داوطلبانه انجام می‌شود، گفت: اجرای طرح پرداخت الکترونیکی کرایه طرح بزرگی است که به فرهنگ‌سازی نیاز دارد و این طرح به صورت داوطلبانه اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای ترغیب شهروندان به استفاده از ساری‌کارت بحث دو نرخی کردن کرایه در برنامه کاری قرار گرفت، اضافه کرد: در این طرح افرادی که از کارت برای سوار شدن اتوبوس استفاده می‌کنند کرایه کمتری پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان فناوری، اطلاعات و آمار شهرداری ساری در پاسخ به این سئوال که آیا از رانندگان تاکسی برای نصب دستگاه کارت‌خوان هزینه‌ای دریافت می‌شود، افزود: اجرای این طرح به نوعی سرمایه‌گذاری است که قرار شد 10 درصد تراکنش برای این دستگاه از محل کرایه‌ای که شورای شهر باید تصویب کند، پرداخت شود.

وی گفت: نصب دستگاه کارت‌خوان بر روی تاکسی از بهمن‌ماه آغاز می‌شود ولی نصب دستگاه کارت‌خوان بر روی ون قبل از سال انجام و اجرا می‌شود.

عظیمی درباره هزینه‌ای که هر راننده تاکسی باید برای نصب این دستگاه پرداخت کند، اظهار کرد: هزینه دستگاه به صورت مستقیم از راننده‌ها دریافت نمی‌شود هزینه این دستگاه به مرور و در پروسه زمانی بعد از اجرا از راننده دریافت می‌شود و از طرفی نصب این دستگاه امتیاز برای تاکسی محسوب می‌شود.

این مسئول ادامه داد: راهکاری به مسئولان ارائه کردیم که کمترین فشار به راننده تاکسی مجری این طرح وارد شود و هزینه دستگاه از محل عوارض خدمات الکترونیک از مردم دریافت ‌شود.

عظیمی درباره میزان هزینه‌ای و کرایه که شهروندان پس از اجرای این طرح باید پرداخت کنند، افزود: نرخ کرایه تاکسی برعهده شهرداری است و این موضوع به شورای شهر و مسئولان شهری مرتبط است و ما در این زمینه ورود پیدا نمی‌کنیم.

بر پایه این گزارش،بر اساس ارزیابی های انجام شده توسط رسانه ها از طرح ساری کارت در اتوبوس و تاکسی درون شهری در ساری،خوشبختانه از رضایت بسیار خوب و استفاده قابل توجه مردم از این پروژه حکایت دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • مریم
    دوشنبه 21 تير 1395-20:27


    با سلام
    ممنون از طرح عالیتان.
    اگر شارژ مجدد کارت های شهروندی به صورت اینترنتی انجام می شد خیلی برای شهروندان بهتر و راحت تر بود.
    با تشکر

    • دانشجو
      يکشنبه 14 دی 1393-0:9


      جناب شهردار محترم و مدیر سازمان فن آوری برنامه بسیار پسندیده ای رو اجرا کردید و امیدواریم تا آخر این کار به همین نحوه و مطلوب باشه و توانایی اینو داشته باشید که بیشتر از این مشکلات کوچیک شهر و که اگه بهشون توجهی نشه تبدیل میشه به معضل برای شهر و شهروندان حل و فصل کنید و آمار رضایت مردم هر روزه بالاتر بره، چون مردم شهر ما با پیشینه تاریخی بسیار خوبی که دارند خیلی بیشتر از اینها لیاقت راحتی و آسایش رو دارند.

      • رئوفه
        شنبه 13 دی 1393-23:59


        از مسئولین محترم نهایت تشکر را داریم برنامه جالبی رو انجام اجرا کردید، با این کار هم شهروندان و هم رانندگان تاکسی را از معضل همیشگی پول خرد راحت کردید.

        • حمیدرضا
          شنبه 13 دی 1393-12:44


          از مسولین محترم استان کمال تشکر رو داریم به خاطر نصب کارت خوان بر روی تاکسی ها ، ولی ای کاش برنامه ای ترتیب بدین که سراسر استان از این مزیت برخوردار باشن و نه تنها شهر ساری .
          ممنون از شما

          • علی
            شنبه 13 دی 1393-12:42


            کارتی کردن کرایه تاکسی در ساری کار نو و خوبی هست، و یکی از پیامدهای بسیار بسیار خوبش اینه که دیگه مشکل پول خرد و داد و بیداد راننده با مسافر رو نداریم و مسافران با خیال راحت سوار تاکسی می شن .