آخرین عناوین

پنجشنبه 5 مرداد 1396-11:20 کد خبر:44094

رئیس اداره محیط زیست جویبار خبر داد:

پایتخت بازیافت ایران از حداقل‌های زیست محیطی و بهداشتی محروم است

رئیس اداره محیط‌ زیست شهرستان جویبار گفت:جویبار به‌ عنوان پایتخت بازیافت ایران مشهور است ولی در مرکز دفن زباله شهرستان جویبار حداقل‌های زیست‌محیطی و بهداشتی رعایت نمی‌شود.


به گزارش خبرگزارش خزرخبر و به نقل از فارس، مصطفی عرب صبح امروز در جلسه کارگروه پسماند این شهرستان گفت: موضوع پسماند یا به چشم نمی‌آید یا زمانی به چشم می‌آید که به بحران تبدیل‌ شده است.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 200 متر زمین بدون اخذ مجوز قانونی به مرکز دفن زباله جویبار اضافه‌ شده است، اظهار کرد: جویبار که به‌عنوان پایتخت بازیافت ایران مشهور است ولی در مرکز دفن زباله شهرستان جویبار حداقل‌های زیست‌محیطی و بهداشتی رعایت نمی‌شود.

عرب به تولید 80 تن زباله در شهرستان جویبار اشاره و عنوان کرد: 80 تن زباله در روز در شهرستان جویبار تولید می‌شود که به نسبت جمعیت، امری غیرعادی و فراتر از سرانه‌ای است که برای تولید زباله در دنیا در نظر گرفته‌اند.

وی با بیان این‌که تولید زباله امری اجتناب است، تصریح کرد: باید حداقل آموزش‌های اولیه مانند تفکیک زباله به شهروندان داده شود تا از بروز بحران‌های زیست‌محیطی در آینده جلوگیری شود.

رئیس اداره محیط ‌زیست شهرستان جویبار افزود: 40 درصد زباله‌ها در روستا و 30 تن آن در شهر و بقیه توسط واحدهای ضایعاتی تولید می‌شود.

عرب همچنین مرکز دفن زباله شهر کوهی‌خیل را غیرمجاز دانست و گفت: در این مرکز به‌ صورت سنتی دفن زباله انجام می‌شود که اقدامات قانونی انجام دادیم ولی هیچ نتیجه‌ای عاید ما نشده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم مسئولان پیشنهاد‌هایی را که در قالب طرح جهت کاهش زباله‌ها می‌آید حمایت کنند.

محمد مدانلو بخشدار مرکزی جویبار نیز در این جلسه با بیان این‌که مسئله زباله یکی از معضلات استان مازندران است اظهار کرد: 70 درصد زباله قابلیت بازیافت دارد و شهرستان جویبار با 200 واحد ضایعاتی می‌تواند مشکل پسماند روستایی را حل کند.

وی افزود: باید از ظرفیت این واحدها برای حل مشکل پسماندها استفاده کرد و فقط مشکلات بهداشتی، سیاسی و امنیتی آن برای شهرستان نباشد و سود و بهره‌برداری از آن برای استان‌های دیگر باشد.

بخشدار مرکزی جویبار تفکیک زباله در مبدأ و مقصد را در کاهش زباله‌ها مصرفی تأثیرگذار دانست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :