آخرین عناوین

پنجشنبه 5 مرداد 1396-17:48 کد خبر:44095

جدیدترین گزینه های استانداری مازندران:

کولایی و کریمی مله جدیدترین گزینه های استانداری مازندران

در جدیدترین خبرهای رسیده گفته می شود که تعدادی دیگر نیز به میدان رقابت وارد شدند از جمله یکی از زنان سرشناس مازندرانی ونفر بعدی یکی از تحلیلگران سیاسی مازندرانی است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تیترامروز، این روزها برای مازندران روزهای حساس و مهمی است، هرچه به روی کار آمدن کابینه جدید روحانی نزدیک تر می شویم گمانه زنی ها در خصوص تغییر استاندار مازندران نیز بیشتر می شود.

 ربیع فلاح استاندار فعلی مازندران در بین استاندارن سابق بیشترین سابقه را در حفظ صندلی استانداری دارد، و از حیث داشتن بیشترین رقیب هم رکوردار است.

این روزها تقریبا همه مازندرانی هایی که پتانسیل استانداری را در خود دیده اند برای بدست آوردن این جایگاه مشغول فعالیت هستند.

براساس این گزارش، در سلسله گزارش هایی به این موضوع پرداخته ایم و گزینه های مطرح استانداری مازندران را معرفی کرده ایم.

اما در جدیدترین خبرهای رسیده گفته می شود که تعدادی دیگر نیز به میدان رقابت وارد شدند از جمله یکی از زنان سرشناس مازندرانی در سپهر سیاسی ایران، الهه کولایی که اصالتا اهل شهرستان ساری است این روزها یکی از گزینه هایی است که احتمال آن می رود تا جایگزین فلاح شود.

نفر بعدی یکی از تحلیلگران سیاسی مازندرانی است، علی کریمی مله که سابقه زیادی در اظهارات سیاسی و بدنه علمی کشور دارد.

الهه کولایی و علی کرمی مله که هردو از طیف اصلاح طلبان جامعه به شمار میروند هرکدامشان تقریبا از شانس یک اندازه ای برخوردار هستند، کولایی یکی از گزینه های شهرداری تهران نیز بوده است اما از زمانی که محمد علی نجفی در انتخاباتی غیر رسمی توسط شورای شهر پنجم تهران بیشترین آرا را کسب کرد شانس او کمتر شده است، همین کافی است تا نماینده مردم تهران در مجلس ششم به استانداری مازندران بیشتر فکر کند؛ شاید کولایی موفق شود که اولین زن استاندار در جمهوری اسلامی ایران شود.

درست است که الهه کولایی در مازندران حضور ندارد و دامنه کاری او در تهران است اما او این قابلیت را دارد که اتاق فرمان بررسی گزینه های استانداری مازندران را به تهران منتقل کند.

اما گزینه دومی که این روزها بر سر زبان ها افتاده؛ علی کریمی مله است، کریمی مله در دولت اصلاحات معاون سیاسی و امنیتی استاندار وقت مازندران یعنی غلام رضا انصاری بوده است، علی کریمی مله در مازندران یکی از چهره های سیاسی سرشناس است که در برنامه های تبلیغاتی و همایش های اصلاح طلبان گاها به عنوان سخنران حضور پیدا می کند.

گفته می شود که کریمی مله از افراد نزدیک به حسام الدین آشنا است ومحکمترین پل ارتباطی کریمی به دولت، آشنا مشاور مورد اطمینان رئیس جمهور است .

اگر چه حسام الدین آشنا همواره مورد انتقاد و اعتراض اصلاح طلبان و گروه های حامی دولت بوده است اما همچنان به رئیس جمهور نزدیک است و رابطه نزدیکی نیز با علی کریمی مله دارد.

آشنا که در هر اتفاق و رویدادی سریعا اظهار نظر می کند تا به حال دیده نشده موضع انتقادی نسبت به رحمانی فضلی وزیر فعلی کشور داشته باشد و گویا آشنا با رحمانی مشکلی ندارد و راضی به تثبیت او است، در نتیجه اگر آشنا همچنان مورد اعتماد رئیس جمهور باشد و رحمانی فضلی نیز تثبیت شود، علی کریمی مله شانس بسیار بالایی برای استاندار شدن دارد.

این نکته را نباید فراموش کنیم که کریمی مله در بین گزینه های اصلاح طلبی که برای استانداری مازندران مطرح شدند رقبای ضعیفی ندارد، جعفر رحمان زاده، الهه کولایی، یدالله طاهرنژاد و داوود کشاورزیان هر کدام به تنهایی رقیب پر قدرتی هستند که حمایت گروه و یا شخص قدرتمندی را برای خود دارند.

تا به حال شاید بیش از 20 نفر توسط رسانه ها به عنوان گزینه های استانداری مازندران مطرح شدند.

محسن نریمان، داوود کشاورزیان، محمدرضا صالحی، جعفر رحمان زاده، اسدالله درویش امیری، هادی حسینی، یدالله طاهرنژاد، مهدی عبوری ، علیرضا یونسی، ولی رعیت، الهه کولایی و علی کریمی مله از جدی ترین گزینه هایی بودند که توسط رسانه ها معرفی شدند.

باید منتظر ماند و دید کدام یک از این افراد می توانند جایگزین ربیع فلاح شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :