آخرین عناوین

پنجشنبه 5 مرداد 1396-17:48 کد خبر:44096

انتصابی نو در اداره اوقاف و امور خیریه مازندران:

انتصاب رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه مرکز استان

طی مراسمی با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه ساری معارفه و منصوب شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،ابراهیم حیدری بعد از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری، اظهار داشت: 605موقوفه منفعتی در شهرستان ساری وجود دارد که تعداد رقبات متصرفی 16 هزار و 988 رقبه است.

وی با بیان اینکه تعداد موقوفات غیر متصرفی 164 موقوفه است، افزود: تعداد رقبات غیر متصرفی بیش از 9 هزار رقبه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تعداد موقوفات اشتراک‌التولیه را پنج موقوفه و 130 رقبه اعلام کرد و ادامه داد: تعداد متولیان موقوفات غیر متصرفی 150 متولی است.

این مسئول تعداد موقوفات انتفاعی شهرستان ساری مانند حسینیه‌ها، تکایا و مساجد را یک‌هزار و 97 موقوفه اعلام کرد و گفت: ساری دارای 233 تکیه، 346 حسینیه و 467 مسجد است.

حیدری، اداره اوقاف شهرستان ساری را یکی از شهرهای برتر کشور در اخذ سند مالکیت دانست و بیان کرد: طی سه سال اخیر 304 سند مالکیت موقوفات توسط اداره اوقاف و امور خیریه ساری اخذ شده است.

وی با بیان اینکه طی این سه سال 7 هزار و 200 رقبه موقوفات ساری سنددار شدند، تصریح کرد: 319 سند مالکیت موقوفات این شهرستان در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه 26 هزار و 647 متر مربع ساختمان موقوفات و بقاع متبرکه ساری طی سه سال اخیر احداث، بازسازی و مرمت شده است، گفت: طی این سه سال 13 ضریح جدید در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان شهرستان ساری نصب شده است.

در این مراسم از تلاش‌های سه ساله ابراهیم حیدری که اکنون به‌عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در حال فعالیت است قدردانی و علی سلطانی بعنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری منصوب شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :