آخرین عناوین

شنبه 7 مرداد 1396-12:42 کد خبر:44105

مدير جهاد كشاورزي جويبار خبر داد:

485 هكتار از شاليزارهاي جویبار در استرس خشكي قرار دارد

مدير جهاد كشاورزي جويبار با اشاره به دليل بحران بی‌آبی و کم‌آبی48 هكتار از اراضی شالیزاری این شهرستان گفت:485 هكتار از شاليزارهاي جویبار در استرس خشكي قرار دارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،سلیمان حاتم‌نژاد در جویبار با اشاره به اینکه  به دلیل بحران بی‌آبی و کم‌آبی 48 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان رها شده است،اظهار داشت: با وجود به توصیه‌هایی که کارشناسان مبنی بر عدم کشت مجدد برنج به دلیل بحران بی‌آبی و کم‌آبی داشتند اما تهیه خزانه همچنان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار همچنین به کشت مجدد برنج در این شهرستان اشاره و عنوان کرد:  با توجه به وضعیت مطلوب برنج در شهرستان جویبار، برداشت این محصول از اواخر تیرماه در این شهرستان آغاز شده است.

حاتم‌نژاد افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال با متوسط عملکرد 4 هزار و 950 کیلوگرم ارقام محلی و 8 هزار و 500 کیلوگرم ارقام پر محصول در هر هکتار، 57 هزار تن شلتوک در کشت نخست در این شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار با اشاره به اینکه به دلیل بحران بی‌آبی و کم‌آبی48 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان رها شده است، گفت:485 هکتار از شالیزارهای جویبار در استرس خشکی قرار دارد.

براساس این گزارش، این شهرستان دارای 9 هزار و 333 هکتار اراضی شالیزاری است که 7 هزار و 209 هکتار به ارقام محلی و 2 هزار و 543 هکتار دیگر به ارقام پر محصول اختصاص دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :