آخرین عناوین

شنبه 7 مرداد 1396-20:18 کد خبر:44117

رئیس پلیس راهور مازندران اعلام کرد:

کاهش 22 درصدی تصادفات طی 4 ماه امسال /لزوم نهادینه شدن فرهنگ استفاده از دوچرخه در استان

رئیس پلیس راهور مازندران از کاهش 22 درصدی تصادفات در 4 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این مهم با همدلی تمامی مسئولان شهری محقق شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، مهدی باقری اظهار داشت: رسانه‌ها پیام‌رسان هستند و به ‌نوعی عملکرد مسئولان استانی و شهرستانی را به تصویر می‌کشند که امیدواریم قلم آنان در جابه‌جایی افکار مدیریتی برای همگان در قالب آموزش و هدایت مسیر در اجرای قوانین و مقررات به بهترین نحو مهیا شود.

وی بیان کرد:وجود تمام شرایط و موهبت‌های الهی در مازندران موجب شده تا مسافران بسیاری تقریباً در طول ماه‌های سال به‌ ویژه 6 ماهه نخست از تمام نقاط کشور عزیمت کرده تا از مناطق و جاذبه‌های گردشگری این استان سرسبز دیدن کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران تصریح کرد: با توجه به حجم عظیمی از مسافران به مازندران سفر می‌کنند موجب شده با امکانات موجود ایران کوچکی در مازندران شکل گیرد تا تمامی مسئولان استانی و شهرستانی زیرساخت‌های لازم برای ارائه امکانات و خدمات رفاهی برای افراد مهیا کنند.

این مسئول با اعلام اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با تمام نیرو و تجهیزات در طول سال آمادگی صد در صدی ارائه خدمات به مسافران را دارد، افزود: روانی و تسهیل در تردد وسایل نقلیه و جلوگیری از بروز ترافیک در سطح جاده‌ها و معابر شهری با فعالیت مضاعف پلیس راهور صورت می‌گیرد.

*کاهش 22 درصدی تصادفات در 4 ماه امسال

باقری اظهار کرد: ماحصل تلاش شبانه‌روزی پلیس راهور کاهش 22 درصدی تصادفات در 4 ماهه نخست امسال نسبت به  مدت مشابه سال گذشته بوده که این مهم با همدلی و هم‌فکری تمامی مسئولان شهری محقق شده است.

وی با بیان اینکه توصیه پلیس برای 8 ماه پیش رو در سال 96 رعایت قوانین و مقررات است، افزود: عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی خطر قرمز پلیس راهور محسوب می‌شود و در این زمینه با رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز در معابر می‌شوند برابر مقررات برخورد و وسایل نقلیه آنان توقیف خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به اینکه حدود 98 درصد رانندگان بومی و غیربومی رعایت قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی را در دستور کار خود قرار می‌دهند، اضافه کرد: توصیه ما به رانندگان این است که در زمان ورود به جاده به تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی که زبان گویای پلیس بوده توجه کنند تا به‌ راحتی و با سلامت کامل به مقصد برسند.

این مسئول با تأکید بر اینکه رانندگان در زمان خستگی و خواب‌آلودگی به هیچ وجه اقدام به رانندگی نکنند، خاطرنشان کرد: دلیل بخش عمده‌ای از تصادفات منجر به واژگونی خودرو، خستگی و خواب‌آلودگی است که بیشتر در ورودی شهرها اتفاق می‌افتد و لازم است رانندگان به‌ ازای هر دو ساعت رانندگی به‌میزان 10 تا 15 دقیقه استراحت کنند.

*خواب‌آلودگی؛ 44 درصد واژگونی خودروها در تعطیلات نوروز امسال

باقری یادآور شد: طی تعطیلات نوروز امسال 44 درصد تصادفات رخ داده از نوع واژگونی خودرو و آن هم به‌ دلیل خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر نهادینه شدن فرهنگ استفاده از دوچرخه، خاطرنشان کرد: استفاده از دوچرخه در معابر شهری براساس آیین‌نامه راهور در دستور کار قرار دارد، هرچند رفاهی که خودرو برای مردم ایجاد می‌کند شاید دوچرخه ندارد اما باید به این مسأله توجه داشت منافعی که دوچرخه دارد خودرو فاقد آن است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران یادآور شد: دوچرخه‌ سواران این موضوع را مورد توجه قرار دهند که استفاده از دوچرخه بدون زین ممنوع بوده و موظف هستند هنگام حرکت از سمت راست تردد کنند.

این مسئول ادامه داد: اگر در یک مکان تعداد دوچرخه‌سواران زیاد باشد باید در امتداد هم تردد کرده تا موجب آسانی تردد و جلوگیری از بروز تصادفات شود.

باقری خاطرنشان کرد: برای نهادینه شدن فرهنگ استفاده از دوچرخه یک روز در هفته به‌عنوان روز هوای پاک نمونه با طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو نامگذاری کرده‌اند.‌

وی اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران به‌ صورت پایلوت با 16 استان کشور به‌ عنوان هیأت دوچرخه سواری فرماندهی انتظامی استان انتخاب شده که امیدواریم بتوانیم فرهنگ استفاده از دوچرخه در مازندران را با استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود نهادینه کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران بیان کرد: با توجه به تردد زیاد راکبان موتورسیکلت در معابر لازم است تمامی مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی این دست از کاربران ترافیکی رعایت و همواره مورد مطالعه و آموزش قرار گیرد.

باقری در پایان گفت: امیدواریم رانندگان مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد حادثه‌ای برای انسان‌ها در سطح معابر و جامعه نباشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :